Tevfik Bağcı: Ülkemde 13 pounda her şey dahil tatil var demeye utanıyorum

Tevfik Bağcı: Ülkemde 13 pounda her şey dahil tatil var  demeye utanıyorum
Peninsula Tours Yönetim Kurulu Başkanı Tevfik Bağcı World Travel Market'te İngiltere pazarını ve 2013 yılında Türk turizmini bekleyenleri TurizmGüncel'e anlattı.

Eda Özsoy - TurizmGüncel - Londra

Peninsula Tours Yönetim Kurulu Başkanı Tevfik Bağcı Türkiye'nin WTM performansını şu sözlerle değerlendirdi:

"WTM gayet iyi gidiyor. İlk gün gayet sakindi ancak ikinci gün ilgi arttı. Değişik ülkelerden birçok tur operatörü bizleri ziyaret etti. Türkiye'nin 2013 yılında da turizmden hakettiği payı alacağını düşünüyoruz."

'OTELCİLER PANİĞE KAPILMASIN'

Tevfik Bağcı İngiltere pazarında son yıllarda yaşanan düşüşün 2013'te devam edip etmeyeceği hakkında ise  şunları söyledi:

"İngiltere pazarında yaşanan düşüşün temel nedeni Arap Baharı'nın bitmesi, İspanya ve Yunanistan'daki fiyat indirimleridir. Biz İngiltere pazarında bu yıl çok büyük bir düşüş beklemiyoruz. Buna otelcilerin de  dikkat etmesi gerekiyor. Paniğe kapılıp fiyatları çok fazla indirmemeliler. Fiyatlarını hak etmedikleri ölçüde artırmaları da İngiliz pazarı için iyi olmaz. İngiltere pazarı için vahim bir durum yok. 2013'te de 2012 seviyesi yakalanacaktır."

'THOMAS COOK'UN İFLASİ DARBE OLUR AMA YERİ DOLDURULUR'

Son bir yıldır finansal krizlerle boğuşan Thomas Cook için de açıklama yapan Bağcı; "Thomas Cook hem Türkiye hem de dünya için çok önemli bir tur operatörü. Thomas Cook'un batması sadece Türkiye turizmine değil küresel anlamda sektöre büyük bir darbe olur. Thomas Cook'un batmaması için her şey yapılmalı. Kısa vadede Thomas Cook'un yeri dolmaz. Turizm sektörü Thomas Cook'un küçülerek bıraktığı boşluğu zaman içinde dolduracaktır. Geçmişte de bir sürü tur operatörü battı ve yerleri dolduruldu" şeklinde konuştu.

'2013'TE KAPASİTEMİZİ YÜZDE 15 ARTIRACAĞIZ'

Bağcı Peninsula Tour'un 2013 hedeflerini şöyle  anlattı:

"Biz Peninsula olarak İrlanda'da yolumuza devam ediyoruz. İngiltere'de zaten varız. 2013 için yüzde 30 oranında kapasite artırımına gittik. 11 bin olan kapasitemizi 18 bine çıkardık. Genel anlamda ise bu yıl Slovakya'dan, Bulgaristan'dan, Romanya'dan ve Polonya'dan artış bekliyoruz. Toplum pax olarak 100 binin üzerindeyiz. 2013'te yüzde 15 artış bekliyoruz."

'Tevfik Bağcı İngiltere'de faliyet gösteren Türk tur operatörlerinin bakanlıktan özel bir destek beklemediklerini vurguladı ve sözlerine şöyle devam etti:

"İngiltere pazarındaki tur operatörlerine destek çıkılması gerekiyor. Önemli olan x bir şirketin Türkiye satıyor diye korunması önemli değil. Türkiye'nin korunması çok önemli. Biz Türk tur operatörü olarak özel bir destek beklemiyoruz. Biz vatanımızı seviyoruz. Oraya kim turist getiriyorsa getirsin. Bizim çok büyük beklentilerimiz yok."

'İRLANDALI TURİST YA SADECE ODA YA DA ODA / KAHVALTI SATIN ALIYOR'

Son iki senedir İrlanda'da faliyet gösterdiklerini belirten Tavfik Bağcı pazarın Türk turizmi açısından önemini anlattı:

"Geçen sene İrlanda'da çok büyük bir tanıtım kampanyası başlattık. 100 tane otobüsü yaklaşık 1000 tane otobüs durağı ve AVM'ye büyük ilanlar koyduk. Büyük de başarı elde ettik. İrlanda Türkiye açısından çok önemli. Biz İrlanda'dan gelen misafirimizin yüzde 98'ini sadece oda veya oda - kahvaltı paketiyle getiriyoruz. Bu da turizmde paylaşımı ön plana çıkarıyor. Esnaf daha çok para kazanıyor. Turist otelde kapalı kalmayıp Türkiye'nin tarihi değerlerini görebiliyor. Biz her şey dahile 'birazcık' karşıyız. Malesef ki bizim her şey dahil otellerimiz var."

'50 METREKAREDE HER ŞEY DAHİL YAPILMAMALI'

Tevfik Bağcı Türkiye'deki her şey dahil sistemi hakkında da eleştirilerde bulundu:

"Ben artık her otelin her şey dahil otel olmasına karşıyım. Her şey dahilin belli kriterleri olması lazım. Mesela 15 metrekaralik havuzu olan iki yıldızlı bir otelin Türkiye'de her şey dahil yapamaması gerekiyor. Bu çok yanlış bir sistem. Çünkü hizmetin kalitesiyle Türkiye yanlış tanıtılıyor. Otelin sosyal konumu, denize yakınlığı ve tesislerinin vaziyeti çok önemli. Siz her şey dahil deyip 50 metrekarelik bir bahçe içerisinde turizm yapamazsınız. Bu çok yanlış."

"Oteller de artık kısa vadede daha fazla para kazanmak yerine müşteriyi elde tutmaya çalışmalı. İki yıldızlı oteller var 13 €'a her şey dahil oteller var Türkiye'de. Ben bunu söylemekten dahi utanıyorum. Böyle bir şey olamaz. Ben kendi tesislerimde 26 €'dan aşağı her şey dahili maliyetine ulaşamıyorum."

'YUNANİSTAN TÜRKİYE'YE RAKİP OLAMAZ'

Yunanistan'ın düşen fiyatlarıyla Türkiye'ye 2013'te ciddi bir rakip olamayacağını belirtti ve sözlerini şu şekilde tamamladı:

"Yunanistan pazarı 2013'te  mutlaka artış gösterecektir. AB ülkesi olması ve fiyat indirimleriyle bunu sağlaması mümkün. Ancak servis kalitesi açısından ve otellerin yapısı itibarıyla  Akdeniz Çanağı'nda bence Türkiye'nin rakibi olacak bir ülke değildir. Mısır belki bize rakip olabilir. Ancak onların da servisi çok kötü. Yunanistan otellerini yenlieyip servis kalitesini artırmadan Türkiye'ye rakip olamaz."

Bu Haber 07.11.2012 - 16:28:35 tarihinde eklendi.