Volkan Yorulmaz: Kemer en büyük değişimi Avrupa pazarında yaşar

Kemer Tanıtım Vakfı (KETAV) Yönetim Kurulu Başkanı ve Kemer Ulusoy Tatil Köyü Genel Müdürü Volkan Yorulmaz, turizmdeki gelişmeleri , yaşanan gelişmeler ışığında Kemer’in nasıl etkilendiğini ve yaptıkları çalışmaları anlattı.

Halil Öncü - Kemer

Turizmin 2016 yılı için genel durumunun belli olduğunu her fırsatta dile getirdiklerini ifade eden Volkan Yorulmaz, ''Tekrar tekrar aynı şeyleri konuşmanın pek manası yok. Zor bir yıl geçiriyoruz. Her pazarda sıkıntı var. Diğer pazarlara göre iç pazar biraz iyi gözüküyor. Ama hem Rusya ve hem BDT pazarları hem de Avrupa pazarında ciddi sıkıntılar var. Zaten ilk 4 aylık havalimanı verilerinde de bu durum net bir şekilde görülüyor. Ziyaretçi sayısı anlamında yüzde 35 oranında bir gerileme var. Bunların hepsini bir araya getirdiğinizde Kemer turizmcisi için 2016 yılı çok zor bir yıl olacak. Bunu zaten belli tarih itibarı ile öngörüyorduk. Bu sene bir kez daha gördük ki, pazar çeşitliliği çok daha önem kazandı.  Tabi burada pazar çeşitliliğinden de öte, Türkiye’nin içinde bulunduğu güvensiz destinasyon imajı da en büyük sıkıntılardan biri. Bunun da zamanla düzeleceği heyecanı ve isteği ile ileriye güzel ve umutlu bakıyoruz. Ama bugünkü gerçeklikte sıkıntımız büyük.'' dedi.

KEMER'DE PAZAR DEĞİŞİMİ

Rusya krizinin Kemer'e dönük etkilerini de değerlendiren Yorulmaz, ''Kemer’in pazar dağılımı değişmek zorunda. Kendiliğinden de olsa bu bir şekilde değişmek zorunda. Kolay para, basit para… Tabii herkes ticaret yapıyor ama bugün görüyoruz ki, günü kurtarmaktan ziyade uzun soluklu bir projeksiyon ve planlama ile gitmek gerekiyor. Böylece uzun vadede daha istikrarlı, daha organize, daha ayakları yere basan bir turizm politikası yaratabileşim. Bunun da bu sene ne kadar büyük bir ihtiyaç olduğunu yaşamış olduk.'' şeklinde konuştu.

''EN ÇOK DEĞİŞİMİ AVRUPA PAZARINDA YAŞARIZ''

Kemer’in şu anda Rus destinasyonu olarak bilindiğini belirten Volkan Yorulmaz, gelinen noktada kentte Rus kalmadığını ifade etti. Yorulmaz, ''Al sana değişim. Değişim rüzgarlarında Kemer’in en çok değişim yaşayacağı pazar Avrupa pazarı olur diye düşünüyorum. Almanya pazarı zaten burada var olan bir pazardı. Buradan başladı. Dolayısı ile tekrar bu pazarı buraya çekmek daha kolay. İç pazarı ise kolay bir şekilde hareketlendirebiliriz. Bu da zaten yapılıyor ve rakamlardaki artış da bunu gösteriyor. Doğu Avrupa pazarlarını daha önce Alanya’ya kaptırdık. Şimdi onları strateji olarak tekrar geri çekmemiz gerekiyor. Kemer doğru destinasyon. Kemer her zaman iş yapar. Yeter ki biz, işi doğru planlayıp, doğru strateji ile pazarda var olduğumuzu gösterebilelim.'' değerlendirmesini yaptı.

''TÜRK MİSAFİRİ YOK SAYAMAYIZ''

İç pazar misafirlerinin fiyat ilgi konusunda beklentisinin olduğu belirten Volkan Yorulmaz ''İç pazar her otelin stratejisine göre değişiyor. Bunu genele yansıtmak mümkün değil. Kendi otelimizde iç pazarı hiçbir zaman yüzde 302un altına düşürmedik. Belki yer yer istediğimiz gibi olmadı ama biz hep iç pazarı hep var saydık. Kemer genelinde belli başlı tesislerde bu problem var. Ben sizi çok eskiye götüreyim. 80’li yıllarda Club Med’e Türk misafir giremezdi. O günlerden buralara geldik. Evet böyle bir süreç yaşanmıştır. Türk misafirler her zaman ihtiyaçtır, yok sayamayız.'' diye konuştu.

Bu Haber 09.05.2016 - 13:37:03 tarihinde eklendi.