‘Bizim için yeni İspanya Türkiye’ dedi, 1 milyon yolcu hedefi koydu

Dünyanın en büyük yatak bankası HotelBeds, MarketHub Europe toplantısını bu yıl İstanbul’da düzenledi. Dünyanın faklı ülkelerinden 500 civarında katılımcısı bulunan etkinlikte TuizmGüncel’e açıklama yapan HotelBeds yetkileri Türkiye ile ilgili büyük hedefleri olduğunu açıkladı.

TurizmGüncel – Özel Haber

TurizmGüncel’e değerlendirme yapan HotelBeds MENA Direktörü Jorge Corts Leotte ile HotlBeds Türkiye Bölge Direktörü Arzu Harley, HotelBeds için Türkiye’nin yeni İspanya olduğunu açıkladı. Geçtiğimiz yıl 800 bin paks gönderdikleri Türkiye’ye bu yıl 1 milyon paks göndermeyi hedeflediklerini belirten iki yönetici, Türkiye’deki otellerin fiyat-kalite dengesine vurgu yaptı.

‘’Türkiye ve İstanbul yükselen değer’’

HotelBeds olarak MarketHub Europa etkinliği için İstanbul’u bilinçli şekilde tercih ettiklerini belirten şirketin Türkiye Direktörü Arzu Harley, ‘’Bu seçimde İstanbul’daki fiyatlar değil, İstanbul’un yükselen trend olması temel rol oynadı. HotelBeds bu etkinliği MarketHub America, MarketHub Asia olarak da yapıyor. MarketHub Europe etkinliğini İstanbul’da yapmamızın nedeni, Türkiye’nin yükselen değeri. Biz de Türkiye’ye olan inancımızı ve bağlılığımızı göstermek için bu etkinliği Türkiye’de yapma kararı almıştık. Etkinliğin Türkiye’de olmasına karar vermiş olmamıza rağmen, Tükiye’nin neresinde yapacağımız son dakikada belli oldu. Ana sponsorumuz Accor Grubu’nun desteğiyle bu büyük etkinliği İstanbul’da Swissotel the Bosphorus’ta yapıyoruz.’’ dedi.

‘’Türkiye trendini bir yıl önce gördük, yatırımımızı ona gör yaptık’’

Türkiye’ye dönük talepte gözle görülür bir artış olduğuna dikkat çeken HotelBeds Türkiye Bölge Direktörü Arzu Harley, ‘’Türkiye’ye dönük yüksek bir talepten bahsediyoruz. Biz HotelBeds olarak bu trendi çok önceden görerek satın alma, personel istihdamı ve yatırımlarımızla bu sürece hazırlandık. Bunun yatırımını bir yıldır yapıyoruz. Şimdi de yaptığımız yatırımların meyvelerini toplamaya başladık. Bu organizasyonu İstanbul’da yaparak da, HotelBeds’in müşteri ağının içinde Türkiye’nin ne kadar önemli olduğunu göstermeye çalışıyoruz.’’ açıklamasında bulundu.

Türkiye’de 4 bin 500 otelle çalışıyor

HotelBeds’in Türkiye portföyünde 4 bin 500 otel olduğuna dikkat çeken Arzu Harley, ‘’HotelBeds sadece resort mantığıyla yönetilmiyor. Herhangi bir destinasyondaki mevcudiyetimizi, destinasyonun tamamına yaymaya çalışıyoruz. Sadece, İstanbul, Antalya değil, başlı başına Türkiye bizim için bir destinasyon. Bizim Kapadokya’ya, Trabzon’a çok ciddi rezervasyonumuz var. Diyarbakır’da ve Van’da bile otellerimiz var.’’ diye konuştu.

Geçtiğimiz yıl Türkiye’ye 800 bin paks sattıklarını ifade eden Arzu Harley, bu yılki hedeflerinin 1 milyon paks olduğunu kaydetti.

Leotte: Türkiye’nin yeni İspanya olduğunu düşünüyoruz

HotelBeds MENA (Ortadoğu&Kuzey Afrika) Direktörü Jorge Corts Leotte ise şirketin dünya çapında 180 bin otelle anlaşmalı olduğuna dikkat çekti. Geçtiğimiz yıl Türkiye’nin en çok satılan 6. destinasyon olduğu bilgisini paylaşan Leotte, ‘’Türkiye bizim için çok büyük bir destinasyon. Bu yıl sıralamada 5. sıraya bile yükselebilir. Ama bekleyip görmemiz gerekiyor. Avrupa’da uçak şirketleri ve tur opertörleri iflas ediyor. İnsanlar da bekleyip neler olacağını görmek istiyor. Bu nedenle talebin tam olarak nasıl olacağı ileriki dönemde belli olacak. Mesela Almanya pazarı toptan kayıyor. Avrupa’da talep Batı Avrupa’dan Doğu Avrupa’ya doğru kayıyor. Biz Türkiye’nin yeni İspanya olduğunu düşünüyoruz ve planlarımızı da ona göre yapıyoruz.’’ dedi.

markeyhub1

‘’Diğer destinasyonlar sabit, Türkiye yüzde 70 artıda’’

İnsanların şu anda son dakika fiyatlarının ne olacağını bilmediğini belirten Jorge Corts Leotte, ‘’Türkiye’de fiyatların ne olacağını görmek için yaz sezonunun sonunu beklememiz gerekiyor. O zaman sağlıklı bir fotoğraf çıkacak ortaya. Mesela şu anda Türkiye satışları yüzde 70 artıda giderken, diğer majör destinasyonlar geçen yılla aynı seviyelerde seyrediyor. Türkiye’de fiyatlarla servis arasında çok güzel bir ilişki var ve diğer destinasyonlarla kıyaslandığında, otelleri çok daha yeni.’’ değerlendirmesini yaptı.

‘’İspanya’da oteller hala Türkiye’deki otellerden yüzde 50 daha pahalı’’

Son dönemde düşen fiyatlara rağmen İspanya’nın Türkiye’den yüzde 50 daha pahalı olduğunu söyleyen HotelBeds Bölge Direktörü, ‘’Diğer destinasyonlarda hem otel standartları daha düşük hem de fiyatlar Türkiye’dekinden yüksek. Yani parayla satın alına fiziki ve fiziki olmayan şartlar, diğer destinasyonlara kıyasla, Türkiye’de çok daha iyi. Kemer, Belek veya diğer Türk destinasyonlardaki otel kalitesine sahip İspanya ve Yunanistan’daki oteller Türkiye’dekilerden 3 kat daha pahalı. Avrupalı turisti cezbede şey Türkiye’deki fiyatlar ve bu fiyatlar karşılığında aldığı yüksek servis.’’ ifadelerini kullandı.

‘’Türkiye’de en kötüsü yaşandı, daha kötüsü yaşanmaz’’

Jorge Corts Leotte, Türkiye’deki gergin politik atmosferin HotelBeds’de bir çekince yaratıp yaratmadığı şeklindeki sorumuza ise, ‘’Türkiye, politik ve ekonomik sorunlar yaşadığı dönemlerde de dünyanın önde gelen seyahat noktası olma pozisyonunu korudu. Türkiye’de sorunlar yaşandığı dönemde elbette biz de etkilendik ancak, örneğin, tur operatörleri kadar etkilenmedik. Bazı pazarlar, krizlere karşı daha dirençli ve bu sayede biz Türkiye’yi pazarlamaya deva ediyoruz. Evet, sorunlar yaşandığında Türkiye’deki işlerimiz küçüldü ama Türkiye’de kalmaya devam ettik. Şu anda ise Türkiye’de büyük işler yapıyoruz. Biz bu ülkeyi terk etmedik, bu ülkeye olan inancımızı yitirmedik. Türkiye’de yaşanabilecek en kötü şeylerin yaşanıp geride kaldığına ve yaşananlardan daha kötü şeylerle karşılaşılmayacağına inanıyoruz. En kötü zamanları hayatta kalarak atlattık.’’ yanıtını verdi.

180 bin otelle çalışıyor, 6,5 milyar euro cirosu var

HotelBeds’in toplam paks sayısı ve gelileri ile ilgili de bilgi veren Leotte, ‘’Dünya çapında 180 bin otelle çalışıyoruz. Bunların içinde Accor gibi çok büyük gruplar da var. Bu 180 bin otelin yüzde 40’ı direkt kontratla çalıştığımız otellerden oluşuyor. Geçtiğimiz yıl 50 milyon gecelemeye ulaştık. Bu da yaklaşık 30 milyon müşteriye denk geliyor. Kanadalı ve İngiliz iki fonun sahibi olduğu istikrarlı bir şirketiz. Geçtiğimiz yıl konaklama ciromuz 6,5 milyar euroydu. Otellerle kontrat yapan 1.100 personelimiz var.’’ dedi.

Türkiye hedefi 1 milyon paks, 2,5-3 milyon geceleme

Bu yıl Türkiye’de 1 milyon paksa ulaşmayı hedeflediklerini yineleyen Leotte, bunun da 2,5-3 milyon geceleme anlamına geldiğini dile getirdi.

Bu Haber 29.05.2019 - 16:48:55 tarihinde eklendi.