Recai Çakır: Otellerde klinik açılmasına izin verilmeli

Sianji Well-Being Resort'ün Yönetim Kurulu Başkanı Recai Çakır, Türkiye'de otellerin saç ekimi, botoks ve estetik yapabilmeleri için klinik belgesi verilmesi grektiğini savundu.

TurizmGüncel

Turizmgüncel'e değerlendirmelerde bulunn Recai Çakır, otellere klinik belgesinin verilmesi durumunda turizm gelirlerinin yüzde 30 artacağını belirtti. 12 ay turizm yapılabilmesi için Avrupa'nın büyük kentlerinden Türkiye'deki belli destinasyonlara kışın da direkt uçuş yapılması gerektiğini kaydeden Çakır, Türkiye'nin bu alanda gelişmeye ihtiyacı olduğunu ifade etti.

Yaşanan terör olayları, Rus uçağının düşürülmesi ve Avrupa ile yaşanan gerilim sonrası Avrupalı turist sayısının neredeyse yüzde 10'a düştüğünü belirten Recai Çakır, Almanya'dan gelenlerin ise büyük oranda orada yaşayan Türklerden oluştuğunu söyledi.

''TÜRKİYE 50 MİLYON TURİST AĞILAMAYA HAZIR''

Bir yandan Türkiye'ye gelen turistlerin kişi başına yaptığı harcama düşerken bir yandan da yatak arzının artmaya devam ettiğini kaydeden Çakır, ''Biz şu anda hazırız. Sezonu uzatabilirsek Türkiye şu anda 50 milyon turisti ağılamaya hazır.'' dedi.

Turizme yapılan destekten sadece tur operatörlerinin faydalandığını kaydeden Çakır, ''Oteller veya küçük acenteler bu desteklerden faydalanmıyor. Bu desteğin geniş bir tabana yayılması gerekiyor.'' dedi.

ESKİDEN FİYATLAR HER YIL YÜZDE 5 ARTARDI''

Turizmcinin ancak iyi bir sezon geçirdikten sonra fiyatları yükseltebileceğine işaret eden Recai Çakır, ''Biz eskiden her yıl euro bazında fiyatları yüzde 5 civarında arttırırdık.  Döviz de eskiden hep aşağıda kalıyor ve enflasyonu karşılayamıyordu. Şimdi ise döviz tepeye çıktı. Ancak uzun yılları hesaba katarsanız şu anda döviz olması gerektiği yerde. Bu nedenle çok telaş edecek bir durum yok.'' ifadelerini kullandı.

''AVRUPA BİZSİZ, BİZ AVRUPASIZ OLAMAYIZ''

ABD/AB ile Türkiye'nin arasında göbek bağı olduğunu savunan Recai Çakır, ''ABD ile takışırsanız Türkiye'de bankalar işleyemez hale gelir. AB ile ilişkileri kesseniz en çok ihracatınız oraya ve en çok turist oradan geliyor. Avrupa'nın bizsiz, bizim ise Avrupasız olamayacağımızı her iki taraf da anlamış durumda.'' dedi.

''OHAL KALDIRILMALI''

Türkiye'de OHAL'in kaldırılması gerektiğini belirten Çakır, ''Bunu çok fazla kimse dillendirmiyor ama Avrupalılar 'OHAL olan bir ülkeye ben neden gideyim' diye soruyor. Türkiye'nin normalleşmesi lazım. Tükiye normalleşirse ülkenin sırtı yere gelmez. Bizim turizm gelirimiz 32 milyar dolara kadar çıktı. Ama bence bunun üzerine yüzde ilave ederek hesaplamak lazım. Çünkü gelen turistin harcaması paket turdan ibaret değil.'' şeklinde konuştu.

''AKILLI BİR POLİTİKAYLA 45 MİLYONA DA ÇIKARIZ''

Çakır, değerlendirmelerine şu sözlerle devam etti:

Bu yıl 40 milyon ziyaretçi sayısını bulacağız. Doğru bir politikayla bu sayı 45 milyona da çıkarılabilir. Kışında tesisleri çalıştıracak uçuşların konması lazım. Mesela Berlin, Paris, Londra, Kiev, Bakü, Moskova gibi büyük şehirlerden Bodrum, Dalaman, Kapadokya ve Antalya'ya kışın da uçuşların yapılması lazım.

''İSKANDİNAV YAŞLILARI BAĞLASANIZ YILDA 5-6 MİLYAR EURO EK GELİR OLUR''

Mesela İskandinav ülkelerinde devletler yaşlılara 3-7 bin euro arasında para veriyor ve onları güney ülkelerine gönderiyor. Onlar da İspanya'ya ya da Fransa'ya gidiyorlar. Biz bu insaları ağılayabiliriz. Sadece güvenlikle ile ilgili kaygıları var. İkili bakanlıkların yapacağı bir anlaşma ile onlar kolayca Türkiye'ye kayacak. Devlet, 'terörle ilgili bir problem olursa her bir turist 500 bin dolara güvencemiz altında' dese, o bir güvence olur. Aksi taktirde kışın açık olan tesisler kişi başı 25-30 dolara yüzde 20 dolulukla çalışmaya devam edecek. Bunları bağlarsanız yılda 5-6 milyar dolar ek turizm geliri elde edersiniz.

''BESLENME İLE MİSAFİRLERİ SAĞLIKLI YAŞAMA KAVUŞTURUYORUZ''

Atık Türkiye'deki çoğu otel sağlık turizmi anlamında gelişti. Bizim otelimizde de çok güze bir spa, sağlık menüsü, yaşlılığı geciktirici yoga, plates gibi spor aktiviteleri var. Bununla beraber misafirlere yaşam kalitesini öğretiyoruz. Müşterileri yemek zamanı ve şekli konusunda eğitiyoruz. Böylelikle döndüklerinde obezite probleminden de kurtuluyorlar. Detoks diye bir program var. Bütün dinlerde bu çeşit oruçlar var. Biz bunun medeni ve doğru olanını yaptırıyoruz. Uyguladığımız beslenme programları ile misafirlerimizi sağlıklı yaşama kavuşturuyoruz.

''HER ŞEY DAHİL OTELLER 35 EUROYA, BİZ KIŞIN 120 EUROYA SATIYORUZ''

Türkiye'de oteller şu anda 30-35 euroya her şey dahil satıyor. Bizim kış fiyatımız 120 euro. Hem daha pahalıya satıyoruz, hem doğru bir kitleye hitap ediyoruz hem de 12 ay açık kalıyoruz. Kışım misafirlerimizin yüzde 90'ı sağlık, yüzde 10'u diğer aktiviteler için gelenlerden oluşuyor. Kışın ise bu oran tam tersi olarak değişiyor.

''OTELLERE KLİNİK BELGESİ VRİLMELİ''

Bu tip tesislere saç ekimi, botoks, estetik bölümlerinin ilave edilebileceği bir klinik belgesi verilse, bu işleri de merdiven altından kurtarırız. Sağlık Bakanlığı bir yönetmelik hazırlıyor ama içeriğini şu anda bilmiyorum. Şu anda hastane açılacak, klinik açılacak izin verilmiyor. Gelip yerine bakacak, kontrol edecek, doktorun da varsa belgeyi verecek. Bu konuda teşvik edecek. Bu düzenleme yapılırsa, turizmden elde edilen gelir yüzde 30 artar. İnsanlar bu iş için uzun bir yol katederek uzak doğu ülkelerine gidiyolar. Biz ise 3-4 saatlik uçuş mesafesindeyiz. Detoks, sağlıklı yaşam ve üçüncü yaş grubuna yönelik otelleri biraz daha düzeltirsek Türkiye çekim merkezi haline gelir.

''İSTANBUL'DA CİDDİ HATALAR YAPILDI''

Böyle bir durumda kıyı otelleri İstanbul'un turistini çalar bakış açısı da yanlış. İstanbul bir kültür ve tarih şehri. Paris'in 100 senelik tarihi var. Dünyanın en çok ziyaret edilen şehri. Neden? Çünkü eski şehri korudular. Biz ise eski yapılara cam binalar giydirdik. İstanbul'da bu konuda çok ciddi hatalar yapıldı. Maslak'ta Levent'te boğazı gören binalar satıyorlar.

''ANTALYA VE İSTANBUL'DA OTEL YAPIMINI BİR SÜRE DURDURMK LAZIM''

Bence Türkiye'de turizmin master planının yapılarak eksiklerin ortaya konulması lazım. Özellikle turizm potansiyelinin ortaya konması gerekiyor. Nerenin havalimanına ihtiyacı var, nerede liman ihtiyacı var, hangi bölgede ne potansiyel var ve biz bunu niye pazarlamamışız... Bütün bunları ortaya koymamız gerekiyor. Antalya ve İstanbul gibi bazı yerlerde otel yapımını bir süre durdurmak ve erz-talep dengesini sağlamak lazım. Bütün bunların hepsini ise eşgüdüm içinde yapmamız lazım. Fransa'ya giden turistin yüzde 60'ını Paris ağırlıyor. Türkiye'de ise İstanbul'un payı yüzde 30.''

Bu Haber 03.04.2018 - 21:31:02 tarihinde eklendi.