Didim'e 4 yıl içinde 10 bin nitelikli yeni yatak geliyor

Didim'e büyük tesisler yapıldığını belirten Didim Belediye Başkanı Deniz Atabay, 4 yıl içinde bölgeye 10 bin nitelikli yatağın daha geleceğini açıkladı. Didim'de turizmin geri kalmasının avantaja dönüştürülebileceğini kaydeden Atabay, yeni tesisler için emsali 0.50 olarak belirlediklerini belirterek "Bunu deldirmemeliyiz" dedi.

Savaş Daş - TurizmGüncel

Didim'in hem artıları, hem de eksileri olduğunu belirten Deniz Atabay, Didim'in turizm konusunda diğer gelişmiş yerlerden geri kalmasını bir avantaj olarak gördüklerini ifade etti. Atabay, "En azından bir Kuşadası veya Marmaris kadar yapılaşma sıkıntımız yok. Sadece yapılarda mimari anlamda biraz estetik sıkıntımız var. Ruhsat dışı olan yapıları temizlemeye çalışıyoruz. Temizliğe Altınkum, Yalı Caddesi’nde başladık. Bütün binaların ön cephesinde temizlik yapıyoruz, belirli bir standarda kavuşturacağız" dedi.

40 - 50 ODALI TESİSLER YENİDEN TURİZME KAZANDIRILACAK

Didim'de turizmin 40 - 50 odalı tesislerle başladığını ifade eden Atabay, ancak bu tesislerin günümüzün ihtiyaçlarına cevap veremediğini söyledi. Eski tesislerin yenilenerek tekrar turizmin hizmetine sunulması gerektiğini kaydeden Deniz Atabay, "Günümüzde herkes kitle turizminin içine girip tur operatörleriyle seyahat etmiyor veya her şey dahil sistemiyle tatil yapmıyor. Bu otellerde tatil yapmak isteyen turist sayısı her sene artıyor. O yüzden bu otellerin tekrar turizme kazandırılması önemli. Biz de bunu teşvik ettik. Pek çok otelde bu değişim başlamış durumda" değerlendirmesini yaptı.

BÜYÜK TESİSLER YAPILIYOR

Bunlarla birlikte Atabay, Didim'in bir kısmı kışın da açık kalacak tesislere ihtiyacı olduğunun altını çiziyor. Daha önce bakanlıkla birlikte bir tahsis çalışması yaptıklarını hatırlatan Atabay, Barutlar, Ela Quality Resort, Titaş Turizm ve Kibela Turizm adlı işletmelere 5 tane arazi tahsis edildiğini ifade etti. Titaş Turizm'in şu anda 1000 yataklı bir tesis yaptığı bilgisini paylaşan Atabay, "Sanıyorum hedefleri tesisi 2016 yazında açmak . Şu an yine Akbük civarında Ramada ikinci tesisine başlıyor. Yine Antalya menşeili bir firma yeni tesise başlıyor. Onlara da sanıyorum bir ay sonra ruhsatlarını vereceğiz. Bunların dışında irili ufaklı daha birçok yatırım var. Nitelikli otel dediğimiz tesislerde istediğimiz sayıya ulaşacağımızı bekliyoruz. Bu otellerde kalan insanların dışarıda zaman geçirebileceği temalı alanlar yaratmamız lazım." dedi.

BATIK GEMİ BÜYÜK İLGİ GÖRÜYOR

Didim'de turizmi çeşitlendirmek için çalışma başlattıklarını belirten Atabay, daha önceden batırdıkları geminin dalış meraklıları tarafından yoğun bir ilgi gördüğünü ve Didim'e hiç gelmeyen insanların gelmeye başladığını söyledi. Atabay, "Bu tek başına bir gemi batırma projesi değil, aynı zamanda yapay bir resif projesiydi. Devamı niteliğinde bir projemiz var. Onu da yaparsak dalış turizmini çeşitlendireceğimizi düşünüyoruz. Bunun gibi birçok dal faaliyete geçmiş durumda." açıklamasını yaptı.

Deniz Atabay, bölgedeki yatak kapasitesi, bunların nitelikleri, turizmin çeşitlendirilmesi ve betonlaşma konularında ise şu noktaların altını çizdi:

9 BİN NİTELİKLİ YATAK VAR, 10 BİN YATAK DAHA GELECEK

"Didim’in yapması gereken şey, elindeki imkanları değerlendirip, imajını düzeltip, makyajını yapıp tekrardan turizm piyasasına sunmaktır. Şu an biz de tam olarak bunun üstünde çalışıyoruz. Didim’de envanter altına alınmış 22 bin yatak var. Bunun aşağı yukarı 9 bini nitelikli dediğimiz yatak. 13 bini de 2 yıldız, 3 yıldız ve belediye belgeli tesisler. Bu önümüzdeki 4 yıl içinde sanıyorum 10 bine yakın yeni yatak devreye girecek. Kitle turizmi yaptığımız için, bu oteller her şey dahil sistemi ile çalışacaklar."

KUŞADASI, BODRUM VE DİDİM ORTAK BİR DEĞER OLMALI

"Sadece tesis açmakla sezonu uzatamazsınız. Tesisin yanına artı cazibe mekanları koymalısınız. Spor tesisleri olabilir örneğin. Turizmde üç ayak vardır biliyorsunuz: otel, tur operatörü ve uçak. Bu üç ayak bir araya gelmeden hiçbir bölge canlanamaz. Avrupa’daki charter uçuşlarının sayısı belli. Daha doğrusu uçak sayısı belli. Dolayısıyla bu uçuşlar olmadan kış turizmi yapamazsınız. Antalya bu durumu aşmayı başardı. Bugün Antalya’ya inen yolcu sayısı İstanbul’dan fazla. İstanbul 3 medeniyete başkentlik yapmış bir şehir. Antalya’nın turizmdeki geçmişi ise 50 yıl ama bugün Türkiye’nin en çok turistini çeken şehir. Kuşadası, Bodrum ve Didim'in ortaklaşa bir değer olması gerekiyor."

KURALLARI DELDİRMEMELİYİZ

"Çevre tahribatı konusunda sanıldığı kadar vurdum duymaz değiliz ama yeterli de değiliz. Dikkatli davranıldığı taktirde, çevre tahrip edilmeden turizm yatırımı yapılabilir. Ege’ye bakarsanız çok büyük tesislere gerek yok ama şu an dünyada her şey dahil konsepti yaygın olduğu için küçük tesisler bunun dışında kalıyor. Eskiye dönüş var ama zaman alıyor. Müşterinin seyahat etmesi küçük otellerde kalması, yöreyi daha iyi tanıyabilmesi için bu tip tesisleri tercih etmesi tekrardan başlayan bir trend. Turizmde de her şey otomasyona doğru gidiyor. Self chek-in sistemleri var kimseyle karşılaşmadan kendiniz yapabileceksiniz bu işleri. Otomasyona gidiş yaşanırken de insanlar eskiyi de özler oldu. Küçük bir pansiyonda kalsın pansiyon sahibiyle bir çay içsin iki muhabbet etsin gibi. Bunları çok iyi etüd edip doğaya da tahribat vermeden turizmi sürdürülebilir kılmak lazım. Bizim hazırladığımız büyük otel planlarında emsali 0,50 olarak kabul ettirdik. Bakanlık da bunu kabul etti. 100 dönümlük bir arazi için tatil köyü yaparken 50 dönümüne inşaat yapıyorsunuz 50 dönümünü de sosyal ve yeşil alanlara ayırıyorsunuz ve iki katlı yapıyorsunuz. Tabii bu delinmezse. Vatandaşımız bir açık bulup emsali 0,70’e çıkarabiliyor. Bu konuda iş bizim gibi yerel yöneticilere düşüyor. Kuralı deldirmemeliyiz. Bunlar tabi kulağa çok hoş gelen sloganlar fakat içlerinin doldurulması lazım."

Bu Haber 24.02.2015 - 17:15:39 tarihinde eklendi.