Stone Group tek yetkililik anlaşmalarını iptal etti, yeni pazarlara açıldı

Stone Group Hotels Satış ve Pazarlama Direktörü Biray Öğüt, tur operatörleri ile yaptıkları tek yetkililik anlaşmalarını iptal ettiklerini belirtti. Otellerinin yüzde 70 - 75 oranında Avrupa ağırlıklı misafir ağırladığını belirten Öğüt, Rusya, Kazakistan, Özbekistan, Doğu Bloku ülkeleri, İran ve İsrail gibi ülkelere açılarak pazar çeşitliliğine gittiklerini ifade etti.

Savaş Daş - TurizmGüncel

Stone Group Hotels olarak 2013 yılının nisan ve mayıs aylarını biraz zorlanarak geçirdiklerini belirten şirketin Satış ve Pazarlama Direktöü Biray Öğüt, bu durumun Akdeniz çanağındaki tüm destinasyonlar için geçerli olduğunu söyledi. Öğüt, "Mayıs sonu itibariyle satışlar olumlu ivme kazanarak 1 yıl öncesinin üzerine çıktı ancak 31 Mayıs’ta başlayan Gezi olaylarının etkisiyle haziran satışları oldukça düştü. Tüm destinasyonlarda düşüş yaşandı. Düşen satışlar temmuza yansıdı. Geçmiş yıllara nazaran, hem gelirler hem de müşteri sayıları açısından oldukça zorlu bir aydı. Ancak Gezi olaylarının bitmesiyle ağustos ayı hareketlendi ve haziran – temmuz aylarında gelemeyenler ağustos – eylül aylarında geldiler." dedi.

SKY AIRLINES'IN BATIŞI ETKİLEDİ

Talepte yaşanan düşüşün sadece Gezi olayları ile ilgili olmadığını ifade eden Öğüt, "2013 yılında Gezi olaylarının dışında Sky Airlines ve GTI’nin iflas etmesi Almanya pazarını ve Almanya dışında Sky ile uçan tur operatörlerinin faaliyet gösterdiği ülkeleri olumsuz etkiledi. Fiaytalar bakımında ucuz paket çıkan tur operatörleri çoğunlukla Sky Airlines ile çalışıyorlardı. Kazakistan, Sırbistan ve Balkan ülkelerinde Sky ile çalışan operatörler sezon içinde ciddi sıkıntılar yaşadılar. Bu da bazı lokasyonları olumsuz etkiledi. Biz gelişmelerden direkt olmasa bile dolaylı olarak etkilendik. Ancak biz grup olarak 2013 yılını başarılı geçirdiğimizi düşünüyoruz." değerlendirmesini yaptı.

Stone Grup'un otel sayısını 5'e çıkardığını söyleyen Biraz Öğüt, yeni yatırım planları, pazarlama stratejileri ve ve Adam & Eve'de yaptıkları yenilikleri ile ilgili ise şu bilgileri paylaştı:

TEK YETKİLİLİK ANLAŞMALARINI İPTAL ETTİK

"İleride otel sayımızı arttırmayı planlıyoruz. Bu bağlamda geçmiş yıllardaki tek yetkiliklerimizi kaldırdık ve o pazarlarda faaliyet gösteren tüm operatörlerle çalışma yoluna gittik. Öte taraftan üst segment ürünlerin başarılı olabilmesi için içerideki hizmet kalitesini en üst düzeye çıkardık. Bizim için birinci hedef maksimum düzeyde müşteri memnuniyetine ulaşmak. İçeride memnun ayrılan müşterilerimiz kendi ülkelerine döndükten sonra bizim tanıtımımızı yapmaya devam ediyorlar. Royal Wings ve Royal Dragon gibi Stone Grup otellerinin başarılı olmalarının en büyük nedeni içerideki hizmet kalitesinin en yüksek seviyede olması. En ufak bir müşteri şikayeti bile yönetim kurulu düzeyinden gündeme alınıyor."

PAZARLAMAYA BÜYÜK BÜTÇELER AYIRMIYORUZ

"Diğer gruplarla karşılaştırıldığında pazarlamaya çok büyük bütçeler ayıran bir grup olmayabiliriz ama içeride misafiri memnun etmek için her türlü giderleri maksimum seviyesine çıkarma stratejisi izliyoruz ve bu da bizi başarılı kılıyor."

YENİ PAZARLARA AÇILDIK

"Çalıştığımız pazarları da genişlettik. Daha önce üç otel olmamız ve yatak kapasitemizin sınırlı olması nedeniyle yüzde 70 – 75 Avrupa odaklı gittik ama otel sayımızın artmasıyla pazar yelpazemizi genişlettik, Rusya, Kazakistan, Özbekistan, Doğu Bloğu ülkeleri, İran ve İsrail gibi pazarlardan da misafir almaya başladık. Pazarları çeşitlendirerek aynı zamanda riskimizi de minimize etmiş olduk."

SATIN ALDIĞINIZ OTELDE KENDİ HİZMETİNİZİ VERMENİZ ZOR

"2012 yılında  Adam & Eve otelini bünyemize kattık. Stone Grup Hotels’in bünyesine dışarıdan aldığımız hazır halde bir tesisti bu. Şu anda da tesiste yenileme ve tadilat çalışmaları devam ediyor. Bizim ilk tercihimiz kendi otelimizi kendimizin yapması. Çünkü mevcut bir tesisi bünyenize kattığınız zaman teknik olarak sizin sunmak istediğiniz hizmet ile otelin altyapısı arasında bir uyumsuzluk olabiliyor. Ciddi değişiklikler yapmak istiyorsunuz ama sizin planlarınıza otelin teknik altyapısı izin vermiyor. Bu nedenle ilk amacımız yeni araziler bularak o araziler üzerinden kendi konseptlerimizi geliştirmek."

ADAM & EVE'DE KONSEPT DEĞİŞMEDİ, İLAVELER YAPILDI

"Adam & Eve’in mevcut konseptinden uzaklaşması gibi bir durum kesinlikle söz konusu değil. Mevcut konsepti geliştirerek devam ediyoruz. Otelin geçmiş yıllardaki konseptinden hiçbir değişiklik yapmadık; ilaveler yaptık. Sezon başından itibaren hemen her cumartesi konserlerimiz var. Otelin fiziksel kullanımına dair kimi sıkıntılar vardı. Bu sıkıntıların giderilmesi amacıyla hem geçen kış, hem de bu kış tesisi kapattık. İnsanlar asansör önünde beklemesinler diye yeni bir yürüme yolu yaptık. 2005 yılında yarım pansiyon olarak açılan tesis, sonrasında tam pansiyon ve her şey dahil sistemine geçtiği için büfelerde sıralar oluşuyordu. Biz o büfelerde kendi ürünlerimize müşterilerimize sunamıyorduk. Bu sene restoranı tamamen değiştiriyoruz. Bu şekilde müşterimize daha fazla çeşit sunabilecek, show cooking’lerimizi sergileyebileceğiz. Bu değişiklikleri yapmak zorundaydık. Çünkü tesisi en iyi şekilde her şey dahil sistemine uydurmamız gerekiyordu. Yaptığımız değişikliler konseptle ilgili değil. Tüm değişiklikler misafirlerimizin rahatlığı için."

Bu Haber 27.01.2014 - 14:11:03 tarihinde eklendi.