Tolga Kilit Crystal Otellerindeki yeni segmentasyonu anlattı

Kilit Hospitality Group Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit, gruba ait otellerinin girdiği yeni yapılanma süreci, grubun 2024 fiyat politikası ve yeni dönemdeki beklentilerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Turizm Güncel

2023 yılı değerlendirmeleri ve 2024 beklentileri hakkında açıklamalarda bulunan Kilit Hospitality Group (KHG) Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit, Gruuba ait Crystal otellerinin yeniden segmente edilmesi hakkında bilgi verdi. Öte yandan Kilit hem 2023 sezonunu değerlendirdi hem de 2024 sezonuna ilişkin grubun beklenti ve fiyat politikasını paylaştı.

“Çok ciddi kırılma yaşanan Rusya’daki kaybı telafi edecek pazarlar çıktı”

Antalya’ya hava yoluyla gelen ziyaretçi sayısının 2019 ve 2022 yıllarını geçtiğini ifade eden Tolga Kilit, “2023 iyi geçti. Evet, zorlu sıkıntılı bir dönemdi. Maalesef depremle başlayan, peş peşe yapılan iki seçimle devam eden bir seneydi. 2022 gibi kısa bir sezonun olacağını düşündüğümüz noktada otellerimizin hala belirli bir operasyon yaptığı, ekim ayının bile güzel geçtiği bir sezon oldu. Antalya’da turizm hala devam ediyor. Umut ediyorum ki Kasım ayının belirli noktalarına doğru gider. Sadece havayla doğru orantılı değil şu an için baktığımızda havalimanına iniş rakamları 2019 ve 2022 yıllarını geçmiş durumda. Öte yandan çok ciddi bir kırılma yaşanan Rusya pazarındaki kaybı telafi edebileceğimiz birçok pazar ortaya çıktı. İngiltere, Polonya, Hollanda, Çekya pazarlar büyük bir atılım yaptı, Romanya ikiye katladı. Bu pazarlara baktığımız zaman bizim Rusya ve Ukrayna pazarından yaşadığımız kayıpları daha tolere edecek bir noktaya getirdi. Hiç beklenmedik bir iç pazar patlaması oldu. Bu da bize büyük bir fayda sağladı.” ifadelerini kullandı.

“Lüks ürün gruplarında maliyet dengesi şaştı”

2023 yılının herkesi tatmin edemediğini söyleyen Kilit, “Lüks ürün gruplarında maliyet dengesi öyle şaştı ki, yüzde 20’nin üzerindeki maliyet artışını dengeleyebilmek için çok daha büyük yatırımlar yapıldı ve belli bir fiyat dengesi oturtulmaya çalışıldı. Fiyata karşı direnç oluştu ve doluluklar buna göre ilerledi. Bazı oteller fiyat politikasıyla alakalı yumuşadı. Sonuç olarak doluluk anlamında herkesi tatmin eden bir dönem olmamış olabilir ama ben pazar çeşitliliği ve bu çeşitliliğin de sezonu uzatmasından ötürü çok mutluyum. Çünkü Avrupa, hem ön hem de arka sezon dediğimiz dönemde ciddi bir fayda sağlıyor. Bunun da şu an etkisini görüyoruz.” şeklinde konuştu.

“Tek fiyat politikasına geçtik”

Gruba ait otellerde fek fiyat politikasına geçtiklerini ifade eden Kilit, yeni fiyat politikaları hakkında şu açıklamalarda bulundu:

“Global bir şirket olabilmek için bizim artık global fiyatlarımızın olması gerekiyor. Rusya fiyatı ayrı, Avrupa fiyatı ayrı, Orta Doğu fiyatı ayrı olması durumuna karşıyım. Bu yüzden de tek fiyat politikasına geçtik. Tek fiyat politikasında da yüksek olduğunu düşündüğümüz fiyatlandırmalarımızda geri adım attık. Düşük olduğunu düşündüğümüz fiyatlandırmalarda daha ileri adımlar attık. Ama hepsini maliyet dengemizi gözeterek yaptık. Şu an için bütün fiyatlarımızın eşit olduğu bir noktaya geldik. Bu bize nasıl bir fayda sağlayacak? Antalya turizminde çok fazla yapılamayan bir şey olduğu için bizim ölçeğimizdeki büyük şirketlerde ilk aşamada sıkıntılar görülebilir ama bunların çok küçük ölçekli olacağını düşünüyorum. Bu ciddi anlamda benim güvenilirliğimi sağlayacak. Artık herkes internet aleminde neyin ne fiyata satıldığının farkında. Misafir çok akıllı, çok tecrübeli, çok bilinçli. Bu bilinçten ötürü de benim fiyatlarımın tek fiyat olmasının bana çok büyük bir avantaj sağlayacağını düşünüyorum.”

“2022 çok güzel bir sezon gibi gözükse de kısa bir sezondu”

2022 yılının çok iyi bir sezon gibi görülse de kısa bir sezon olduğuna dikkat çeken Tolga Kilit, “İnsanlar 2022’ye bakarak fiyatlandırma yaptı. 2022 çok güzel bir sezon gibi gözüküyor ama kısa bir sezondu. Haziran’ın 15’inde başlayan bir sezon. O kadar sıkışık bir dönemde, Rusya’nın tek alternatifinin Türkiye olduğu bir dönemde fiyatlar uçtu. Pazar çeşitliliği dediğimiz şey o kadar önemli ki bu sene de biz ciddi manada diğer pazarlardan artış gördük. Rusya pazarı bizim en önemli pazarımız ama hepsinin dengeli olması gerekiyor. Ben bunun savunucusuyum. Fiyat anlamında bu gider artışına uygun, doğru bir fiyat dengesi sağladığımızı düşünüyorum. Bu yüzden de tek fiyat politikasının bizim için çok hayırlı olacağına inancım tam.” açıklamasında bulundu.

“33 tane lojman yetmiyor”

Kilit Grubu’nun 3 ve 4 yıldızlı otelleri yapacağına ilişkin çıkan haberler hakkında konuşan Tolga Kilit, “Konunun başı, ‘Kilit Grubu, 3 ve 4 yıldızlı oteller yapacak’ haberleriyle çıktı. Bu haberler çıkınca da şaşırdık. Bu haber nasıl çıktı? Ne oldu, ne bitti çok anlam veremedik. Biz personelimize yatırım yapıyoruz. 9 bin 500’ü otellerimizde çalışanlar olmak üzere, 14 bin personelimiz var. 33 tane lojmanın yetmediği bir mecradan bahsediyorum. Şimdi bu lojman sayımızı artırarak 3 yıldız 4 yıldız ayarında çok güzel lojmanlarla ve en önemlisi kadın-erkek ayrımı, evli ayrımı yaparak bir personelimize seçenek sunacağız.” dedi.

“Crystal için de marka oluşturmamız gerekiyor”

Crystal Otellerinde yeni bir segmentasyona gittiklerini ifade eden Kilit süreç hakkında şu bilgileri aktardı:

“2024 yılı fiyatları yükseldi. Giderler arttığı için, 2023 yılını ne olursa olsun, 2022’nin de 2019’un da daha üzerinde bir averajda bitiriyoruz. Crystal Otelleri şu an için 17 tane tesisi bünyesinde barındıran bir marka. Kendi Otel segmentasyonunu da ona göre dengelemesi gerek. Evet, hepsi Crystal, hepsinin çok iyi bilinirliği var çünkü Crystal isminin kendisinin bir bilinirliği var. Ama bizim kendi içimizde de bir segmentasyon yapmamız gerekiyor. Hilton olsun, Marriott olsun bütün yabancı grup markalar nasıl kendi segmentasyonunu yapıyorsa bizim de Crystal içerisinde bunu oluşturmamız gerekiyor.

Sadece lüks ve orta olarak bakmamak lazım. Otelin konumu, arazinin büyüklüğü, otelde sunulan imkan, aquaparkı olup olmaması gibi faktörler önemli. Çünkü bazı otellerimizde çok ciddi aquapark tesisleri var. Bazı otellerimizde ise aynısı yok. Benim bunu segmente etmem gerekiyor. Çünkü tercih sebeplerinden bir tanesi. Peki segmente etmekteki kastımız ne?  Nirvana ile ilgili çok ciddi bir atılım gösterdik. Bu atılımda da iyi konsepteler koyduk farklılıklar getirdik. Bir vegan restoranı, bir hayvan dostu otel imajı edindik. Nespresso’yu koyduk, Starbucks’ı koyduk.

Tolga Kilit

“Turizm dediğiniz yerde devamlı bir adım atmanız lazım”

Bugün baktığınız zaman Nirvana’nın 6 bine yakın üyesi var. Sadece vegan restorana gelen var, fitness’a gelen var. Öyle bir sirkülasyon oluştu ki artık bu konseptlerin, bu projelerin ne kadarını doğru bir şekilde Crystal’e entegre edebiliriz buna baktık. Bu yüzden de bazı otellerimize konsept anlamında olarak bazı güncellemeler yapacağız. Segmentasyondan bahsettiğim konu bu. Crystal aynı Crystal olarak kalacak ama bunun içine ufak dokunuşlar yaparak ve bunu misafire doğru pazarlayarak güzel bir sonuç elde edeceğiz.

Lokasyona göre Crystal Otellerinde ciddi averajlara ulaştığımız yerler var.  Bugün kendine lüks ürün grubu diyen otel klasmanında fiyatlandırmalarımız söz konusu. Böyle bir durum olunca Crystal Otellerini lokasyona göre, alanına göre, kullanımına göre segmente etme gereği doğdu.

“Olduğunuz yerde durursanız kaybeden tarafta olursunuz”

Crystal çok iyi marka ama insanlara daha güçlü şeyler sunmamız gerekiyor. Turizm dediğiniz yerde devamlı bir adım atmanız lazım. Yerinizde durduğunuz zaman maalesef kaybeden tarafta olursunuz.  Bu yüzden bizim yenilik koymamız gerekiyor. Doğru konseptleri koymamız gerekiyor. Hem Crystal’de hem Nirvana’da yatırım hiçbir zaman bitmiyor. Ama bu yatırımın farklı konseptlerle dönüşümünü sağlamamız lazım.”

“İstanbul’da şehir oteli açacaksak doru lokasyonda açmamız gerekiyor”

Şehir oteli açma noktasında çeşitli teklifler aldıklarını, bir dönem yapmayı da düşündüklerini söyleyen Kilit, ancak sonradan önceliklerinin mevcut tesislerde bir konsolidasyon sağlamak şeklinde değiştiğini kaydetti. Kilit “Bizim en büyük amacımız, tüm otellerimizde yüzde 100 olmasa bile yüzde 90-95 oranında aynı standardı yakalayabilmek. Bu çok önemli bizim için. Bu standardı sağalabilecek otel ekipmanını kendi bünyemizde sağlıyoruz; endüstriyeli sağlıyoruz, hayvancılık anlamında kendi et imalatımızı sadece kendi otellerimize yapıyoruz, sadece kendi otellerimize meyve-sebze ürün dağıtımını yapıyoruz, teksti anlamında kendi tekstil ürünümüzün dağıtımını ve koordinasyonu sağlıyoruz. Öyle bir yapı var ki, şu anki yapıda şehir otelciliğinin bize ek bir faydası olamayacak. Çünkü fiyatlandırmalara, çeşitlendirmelere baktığımız zaman tam istediğimiz oranları göremiyoruz. Bizim gibi bir grup İstanbul’da şehir oteli yapacaksa çok doğru bir yerde yapması gerekiyor. Doğru bir lokasyonda, doğru bir teklif gelirse neden olmasın? Yeniden düşünürüz.” ifadelerini kullandı.

“2014 yılından beri sistemi bunun üzerine inşa ettik”

Otellerinde kulanılan ürünlerin birçoğunu kendilerinin ürettiğini belirten Kilit, “Kendi üretimimizi kendi yapmamız bize çok büyük avantaj sağlıyor. Birim-maliyet kuralına göre hareket ediyoruz. Altın kurallarımızdan bir tanesi buydu. 2014 yılından beri sistemi bunun üzerine inşa ettik. Ona göre bir bilgim işlem yapısı kurduk. Bizim merkezi ofiste, satın alma, satış pazarlama, IT, insan kaynakları, muhasebe de dahil bütün yönetimleri yapıyoruz. Zaten otel müdürlerimizden ve yönetici arkadaşlarımızdan beklediğimiz tek bir şey var: misafir memnuniyeti.  Zaten sistem bunun üzerine kurulu.” açıklamasında bulundu.

“Personelimize eğitim veriyoruz”

Otellerinde çalışan 3 bin 500 kişinin kemik kadro olduğu bilgisini veren Kilit, “Personel sorunu yaşamamak mümkün değil. Tüm sektörde olduğu gibi biz de aynı sorunlarla mücadele ediyoruz.  Ciddi bir personel sirkülasyonu var. Yaklaşık 3 bin 500’e yakın kemik kadromuz var. Öyle bir süreçten geçiyor ki şu an sektör, personel anlamında hem nitelik hem sayı hem de doğru zamanda doğru personeli bulma konusunda çok büyük sıkıntı yaşıyor. Biz ne yapıyoruz? Şirket turizm alanında çalışmaya başladığı andan beri eğitim konusunda ciddi bir gelişim gösterdi. İletişim direktörlüğü, eğitim çalışmaları, eğitim seminerleri her sene kış döneminde bütün personellerimizi kampa alıyoruz. Otellerin kendi içerisinde personele operasyonel eğitimler veriyoruz. Bu arkadaşlarımızdan eğitim elçileri seçiyoruz. Eğitimi doğru bir şekilde almış, başka arkadaşlara eğitim verebilecek arkadaşları eğitim elçisi seçiyoruz. Bu arkadaşlar da sezon içerisindeki arkadaşlarımıza bu eğitimleri veriyor. Böyle bir modelde ilerliyoruz.” şeklinde konuştu.

“Okul kurmak, eğitim birimi oluşturmak istiyoruz”

Nitelikli personel sorununu çözmek için okul kurmak istediklerini söyleyen Kilit, “Personel sorununu çözmek için ne yapmak istiyoruz?  Okul kurmak, bununla alakalı bir eğitim birimi oluşturmak istiyoruz. Bunu yapacak imkanlarımız var. Kendimiz de otel ekipmanı işinde olduğumuz için bu işin eğitimini verebilecek yapıya sahibiz. Konuya ilişkin çalışmalarımız devam ediyor. Belli başlı üniversitelerle görüşüyoruz. Antalya’da üniversite ile ortak bir birim açmak bir yapı kurma amacıyla yürüttüğümüz çalışma var. Bu hedefe orta vadeli bakıyoruz. Aynı zamanda Crystal Endüstriyel’deki mutfağımızda Akdeniz Üniversitesi, Şehir Üniversitesi ve meslek okullarına özel eğitim ve çalışmalar düzenliyoruz. Bunların hepsini çoğaltıyoruz. Kendi personellerimizi de oraya götürüp ekmek üretimi, pasta yapımı gibi AR-GE süreçlerine dahil ediyoruz.

“Yeni yatırımlar konusunda soluklanmamız gerekiyor”

Kilit yeni yatırım yapıp yapmayacakları konusunda ise “Yeni yatırımlar konusunda soluklanmamız gerekiyor. Çünkü maliyetler çok ciddi bir şekilde arttı. Bu maliyetlerin arttığı noktada bizim konsolide olup otellerimize doğru yatırımlar yaparak bu segmentasyonu gerçekleştirip doğru bir turizm zamanında işimizi doğru bir şekilde yapmamız gerekiyor. İleride yatırımlar olur mu? Tabi ki olabilir karşımıza fırsatlar çıkarsa ama şu an için böyle bir düşüncemiz yok.” ifadelerini kullandı

Bu Haber 14.10.2023 - 14:29:58 tarihinde eklendi.