OTI, Türkiye'de liderlik koltuğuna oturdu, işte şirketin 2018 hedefleri

Turizm sektöründe 25 yılını geride bırakan OTI Holding'in tepe yönetimi, Antalya'da hem 25. yılını kutladı hem de Türkiye ve dünyanın başka ülkelerinden gelen gazetecilerle bir araya gelerek OTI Holding'in hedeflerine ilişkin paylaşımlarda bulundu. Toplantıda konuşan OTI Holding yetkilileri, 2017 yılında şirketin Türkiye'ye en çok turist getiren tur operatörü olduğunu açıkladı.

TurizmGüncel - Antalya

OTI Hoding Yönetin Kurulu Başkanı Ayhan Bektaş, Başkan Yardımcısı Coşkun Yurt ve Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Bektaş, şirketin kuruluşunun 25. yılında Belek'teki Xanadu Hotel'de basın mensupları ile bir araya gelerek hem şirketin 2017 yılını değerlendirdi hem de ileriye dönük hedef ve planlamaları hakkında bilgi verdi.

''2.4 MİLYON PAKET TUR SATTIK''

Coral Travel Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Coşkun Yurt, OTI Grubu'nun bu yılki toplam paket tur müşteri sayısının 2.4 milyonu bulmasını beklediklerini söyledi. Yurt, ''Blok koltuklar ve münferit uçak biletleri ile birlikte bu sayı 3 milyonu aşıyor.'' dedi.

TÜRKİYE İÇİNDE 85 BİN YOLCUYA ULAŞTI

Türkiye'de toplam 1 milyon 285 bin turiste hizmet verdiklerini kaydeden Yurt, bunlardan 85 bininin Coral Travel'ın Türkiye'deki iç turizm faaliyetlerinden kaynaklandığını ifade etti. Yurt, ''İç pazarda 100 bin kapasiteye ulaştık. Gelecek yıl iç pazara önemli yatırımlar yapacağız. İç pazarda yüzde 60-70'lik bir artış hedefi belirledik. Buna ilişkin planlamalar da yapıldı. Orada da yeni bir atılıma geçeceğiz. Aşama aşama, Türkiye'den yurt dışı turları da satmaya başlayacağız. Dünyada 7 ülkede kendi yer hizmetlerimizi yapıyoruz. 20 ülkede ise partnerlerle çalışıyor, ancak bunları denetliyoruz. Bütün otel kontratları bu destinasyon yönetim sistemi tarafından yapılıyor'' bilgilerini paylaştı.

''TÜRKİYE LİDERLİĞİ OTİ'YE GEÇTİ, İLK 3 TUR OPERATÖRÜ DE TÜRK''

2017 yılında 1.2 milyonla Türkiye'ye en çok turist getiren tur operatörü olduklarını kaydeden Coşkun Yurt, ''Türkiye'ye en çok turisti Avrupalı tur operatörleri getirirdi. Bu yıl Türkiye'ye en çok turisti OTI olarak biz getirdik. İşin diğer önemli kısmı ise, ikinci ve üçüncünün de Türk tur operatörlerinden oluşması.'' değerlendirmesinde bulundu.

''ROYAL FLİGHT'IN 14 UÇAĞI VAR''

OTI'nin hava yolu şirketi Royal Flight'ın 14 uçaklık bir filoya sahip olduğunu ifade eden Yurt, Rusya'da kendi uçakları dışında 7-8 uçaklık bir filo daha kullandıklarını söyledi. Rusya pazarında Türk taşıyıcıların önemine dikkat çeken Yurt, ''Uçak filomuza 4-5 uçak daha ekleyip 18-19 uçağa çıkaracağız. Rusya özelinde yaklaşık 40 şehirden uçuş yaptık ve gelecek yıl da bu uçuşlara devam edeceğiz. En büyük destinasyonumuz Türkiye, ikinci ise Tayland oldu.'' dedi.

Yurt, konuşmasının devamında şunları söyledi:

''UKRAYNA'DA İLK 3'TEYİZ''

Bu yıl Ukrayna'da önemli bir artış kaydettik. Ukrayna'nın yüzde 95'ini şu anda 7 tur operatörü domine ediyor ve biz ilk üçteyiz. Ukrayna'da hem OTI'de hem de genel olarak pazarda büyüme var. Ukrayna'dan geçen yıl bir milyonun biraz üzerinde ziyaretçi geldi. Bu sene, 700 bini Antalya'ya olmak üzere, toplamda 1.3 milyon ziyaretçi gelmesini bekliyoruz.

''POLONYA'DAN GELENLERİN YÜZDE 40'INI OTI GETİRİYOR''

Polonya pazarında ise siyasi konular nedeniyle 100 bine kadar düşen turist sayısı, Antalya özelinde 200, Türkiye genelinde ise 400 bine çıkacak. Bu yolcuların yüzde 40'ını biz getiriyoruz.

''FERİEN'İ ALARAK ALMANYA PAZARINA GİRDİK''

Bu yıl Ferien Touristik'i satın alarak Almanya'ya giriş yaptık. Satın alma süreci martta başlayıp haziranda sonlandı. Ferien'in 120 bin kişilik bir kapasitesi var. Düsseldorf merkezli olan şirket, dinamik paketleme yapan bir tur operatörü.

''ALMANYA HEDEFİMİZ 250 BİN PAKS''

Almanya'da 2018 yılında klasik tur operatörlüğüne başlayacağız. Gelecek yıl için Almanya pazarında 250 bin yolcu hedefi belirledik. Şu anda 40 kişi olan şirketin ekibini güçlendiriyoruz. Ferien'in toplam kapasitesi içinde yüzde 20 olan Türkiye kapasitesini ise yüzde 40'a çıkarıyoruz.

''ALMANYA'DA 27 MİLYON PAKET TUR SATILIYOR''

Siyasi gerilimin düşmesi durumunda Almaya'da talebin yükseleceğini düşünüyoruz ve hazırlıklarımızı da bu yönde yapıyoruz. Almanya kitle turizmi anlamında bir dev. Buradaki paket tur pazarı 27 milyon ve bizim belirlediğimiz 250 bin paks toplam pazarın yüzde 1'ine denk geliyor. Bizim mesela Rusya'da yüzde 20, Ukrayna'da yüzde 27, Türkiye'de yüzde 8 pazar payımız var.

''ALMANYA'DA KISA VADELİ HEDEF YÜZDE 5 PAZAR PAYI''

Almanya pazarında yüzde 20'lik pazar payı hedeflemek gerçekçi olmaz. Orada taşlar yerine oturmuş durumda. Biz de önümüzdeki 4-5 yılda bunu yüzde 5'e çıkarmayı hedefliyoruz.

Bu sene Rusya'da hem Türkiye hem de Antalya açısından rekor yılı olacak. Türkiye geneli 4.6, Antalya geneli ise 3.7 milyon turist gelecek gibi görünüyor.

ONLINE'A YILDA 10-15 MİLYON DOLAR

Grubumuz bünyesinde kullandığımız yazılımların yüzde 80'ini kendimiz yazdırıyoruz. Yaklaşık 130 kişilik bir yazılım ekibimiz var. Önemli bir yatırım yaptık ve sonuçlarını da almaya başladık. Şu ana kadar yıllık bazda online'a 10-15 milyon dolarlık bir harcama yapıyoruz. Kendimize ait GDS ve dinamik paketleme yapabildiğimiz bir platformumuz var. Bu hizmetler 7 ülkede tur opertörlerine sunulmuş durumda.

''2018'DE YÜZDE 20, TÜRKİYE'DE YÜZDE 17 BÜYÜME HEDEFLİYORUZ''

Gelecek yıl grup olarak yüzde 20, Türkiye'de ise yüzde 17 artış bekliyoruz. Bu artışların planlamaları tamamlanmış durumda.

Türkiye'de otel gelirleri ciddi şekilde düşmüş durumda. Kötü geçen son iki sene sonunda Rusya kaynaklı bir hareketlenme yaşandı diye bakıyoruz. Avrupa'da da artış yaşanması durumunda fiyatlarda da toparlanma olacaktır.

''OTEL FİYATLARI 2-3 YILDAN ÖNCE ESKİ FİYATLARINA DÖNMEZ''

2012- 2013 yıllarında otel fiyatları aşama aşama rakiplere yaklaşmıştı. Ama şu anda onların çok gerisinde. Şu anda otelcinin hayatta kalabilmesi, hizmet verebilmesi ve otelini yenileyebilmesi için fiyatların en az yüzde 20 artması gerekiyor. Bu da 2-3 yıldan önce olabilecek bir şey değil.

''AVRUPA DA OLMALI, RUSYA DA, İRAN DA...''

Avrupa ile yaşanan siyasi gerilimler turizmi önemli şekilde etkiledi. Avrupa genelinde kayıplar 2015'e göre yüzde 45, 2016 yılına göre ise yüzde 10'lar seviyesinde olacak. Rusya ve Ukrayna bunu dengeledi ama konuştuğumuz rakamlar çok büyük. Türkiye'ye Avrupa'nın da Rusya'nın da gelmesi, iç pazarın da olması hatta İran'ın gelmesi gerekiyor. Bunlar bir denge unsuru olacak.

2015 yılında Rusya'da ekonomik şartlardan kaynaklı bozulma fiyatları düşürdü ve bu fiyat düşüşü Avrupa'yı da etkiledi. Bu nedenle gelecek yıl Avrupa biraz düzelir, Rusya ve Ukrayna bu şekilde devam ederse fiyatlarda belirli oranda yükselme olabilir. Ama fiyatlar ancak 3-4 yılda 2014 seviyesine gelir.

''RUSYA VE UKRAYNA'DA KRİZ KISMEN DEVAM EDİYOR''

Rusya ve Ukrayna'da ciddi bir kriz yaşandı ve bu kriz kısmen devam ediyor. Bu ülkelerden bu kadar çok insan gelmesinin nedeni de fiyatlar. Fiyatlar eski seviyelerde olsaydı bu kadar insan gelemezdi. Yüzde 70 devalüasyon oldu Rusya'da. Ancak paket tur fiyatları yüzde 30 düştü.  Kalan yüzde 40'ı müşteri cebinden ödedi.

Ukrayna'da ise 2.5 kata yakın bir devalüasyon oldu. Buna rağmen Ukrayna'da üç katı ziyaretçi artışı var.  Bunun nedeni ise Kırım. Yaklaşık 3 milyon Ukraynalı Kırım'a giderdi. Şimdi gidemiyorlar.

''VIM AVIA BİR ANDA 15 TANE BÜYÜK GÖVDELİ UÇAK ALDI''

Rusya'da mevcut hava yolu şirketlerini geliştirme planları var. Bilindiği üzere 2015 yılı sonunda Rusya'da Transaero battı. Transaero'nun 100 uçağının yarısı büyük gövdeli uçaklardı. Bu 100 uçağın yarısı pazarda kaldı. 2016 özelinde bir daralma oldu. Biz de daralmaya gittik ve bu o yıl bir problem yaratmadı. 2017 yılı için ise hava yolu şirketleri yeni uçaklar almaya başladı. Vim Avia ise bir anda 15 tane büyük gövdeli uçak getirdi. Bu çok büyük bir sayıydı. Sonuçta da süreci yönetemeyerek iflas etti.  2017'de uçak sorunu yaşanmamasında, hem Vim Avia'nın hem de Türk taşıyıcıların devreye girmesi önemli rol oynadı.

Biz 4-5 yeni uçak planlıyoruz. Bildiğimiz kadarıyla başka hava yolu şirketleri de aynı şeyi planlıyor. Bu, 20-25 uçağın devreye girmesi anlamına geliyor.  Türk taşıyıcılar da önemli bir paya sahipler orada. Türk taşıyıcılarda şu anda şehir sınırlaması çok az.

''VIM AVIA'YA O KADAR UÇAK İZNİ VERİLMESİ YANLIŞTI''

Sivil havacılığın denetimler yapması normal. Bunu her ülkede yaparlar. Rusya'da da yapacaklar. Mesela Vim Avia'ya bu kadar uçak alma yetkisi verilmesi yanlıştı. Biz planımızı yapıp sivil haavacılığa vereceğiz. Siz düzenli çalışan bir şirketseniz, sorun yaşamazsınız.

Türkiye'de fiyatlar belli ölçülerde artacak. Buna hazırlıklı olmayan operatörler ciddi sorunlarla karşılaşabilirler. Biz tüm hesabımızı kendi gücümüze güvenerek ve şartları dikkate alarak yapıyoruz. Satış ve pazarlama diye bir bilim var artık.

''AVRUPALI TUR OPERATÖRLERİ RİSK ANALİZİNİ FARKLI YAPIYOR''

Biz buralıyız. Kendi operatörümüz, kendi otellerimiz var tüm işimizi burada kurduk. Kendi ülkemize turist getirmek hem avantajlı, hem de yapılması gereken bir şey. Avrupa'daki tur operatörleri risk analizini biraz daha farklı yapıyor. Burada Türk tur operatörlerinin önemi ortaya çıkıyor.

BEKTAŞ: ANTALYA'YA YENİ YATIRIM GEREKMİYOR

Gazetecilerin sorularına yanıt veren OTI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Bektaş ise hükümetin tur operatörlerine verdiği yakıt desteğinin 2018'de de devam edeceğini söyledi. Şirket olarak kısa vadede yeni otel yatırımı düşünmediklerini belirten Bektaş,''Açıkçası Antalya'ya yeni yatırım gerekmiyor. Burası belli bir doygunluğa ulaştı. İhtiyacımız olan şey renovasyon ve ürün segmentinin yükseltilmesi. Biz ise farklı lokasyonlarda değişik otel işbirliklerine girebiliriz.'' dedi.

''2017 CİROMUZ 1.7 MİLYAR DOLARA YÜKSELECEK''

OTI Holding'in 2017 cirosunun 1.7 milyar dolara ulaşacağını belirten Ayhan Bektaş, ''Geçen yıl ciromuz 1 milyar dolara geriledi. 2014 yılındaki ciromuz 2.4 milyar dolardı. 2018 yılı için kapasitemizi yüzde 20, fiyatlarımızı ise yüzde 10 civarında arttırmayı hedefliyoruz. Bu da toplam cironun yüzde 30 artması anlamına geliyor.'' şeklinde konuştu.

''OTELLERDEKİ HİZMET VE KALİTE STANDARDI LİMİTTE''

Otellerdeki hizmet standartlarının şu anda limitte olduğunun altını çizen Bektaş, ''Eskiden oteller elde ettikleri gelirlerle hem kalite ve hizmetini yukarıda tutuyor hem de yeni yatırım yapıyordu. Bir sene daha bu şekilde devm ederse otellerde büyük sorunlar yaşanabilir.'' şeklinde konuştu.

''TURİZMDE YENİDEN YAPILANMA GÜNDEMDE''

Bektaş son olarak, ''Hükümetin turizmi yeniden yapılandırma planı var. Bunu biliyoruz. Uçak destekleri devam ediyor. Destekler tekrar bazı kaynak pazarlara göre yeniden düzenlenecek. Tahsisli arazilerin sürelerinin tekrar 49 yıla uzatılması meselesi var. Kredi Garanti Fonu'dan turizme 2 milyar dolar kredi kullandırılması da gündemde. Yatırımcı önünü görecek. Yatırımlar ve renovasyonlar devam edecek bu şekilde. Endüstri şu anda dinamik ve ciddi bir dayanışma içinde.'' değerlendirmelerini yaptı.

Bu Haber 22.10.2017 - 14:22:37 tarihinde eklendi.
  • Soner Deveci 23.10.2017 - 10:43

Hedeflerinizin Planladığınız gibi büyümesini temenni ediyorum.Son 2 yıldır ülke turizminin üzerinde bulunan kara bulutlar hedefleri şaşırtmıştır. 2018 de Hak ettiğimiz potansiyelin gerek misafirsel gerekse cirosal dönüşün yaşanmasını umuyorum .

• Mehmet Biçer 22.10.2017 - 04:37

Büyüme hedefi olan bütün tur öperatörlerinin yolu Dalaman Havalimanının hitap ettiği bölgeden geçmek zorunda. Yani büyümenin anahtarı bizde, bekliyoruz.