Burak Tonbul İngiltere pazarıyla ilgili güzel haberi paylaştı

World Travel Marketing (WTM) Turizm Fuarına ilişkin değerlendirmede bulunan Touristica ve Diana Travel Yönetim Kurulu Başkanı Burak Tonbul, İngiltere’deki tur operatörlerinin Türkiye kapasitelerini arttırdığına dikkat çekerek 2023 yılı için belirlenen 4,5 milyon İngiliz turist hedefine ulaşılabileceğini belirtti.

Turizm Güncel

Touristica
ve Diana Travel Yönetim Kurulu Başkanı Burak Tonbul, İngiltere’de düzenlenen World Travel Marketing (WTM) Turizm Fuarına ilişkin değerlendirmede bulundu. Fuarın yapıldığı tarih açısından gelecek sezon hakkında pazarın nasıl olacağına dair doğru bir izlenim verdiğini belirten Burak Tonbul, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un koyduğu İngiltere pazarından 4,5 milyon turist hedefine ulaşılabileceğini ifade etti.

“İlk defa Antalya Havalimanı, Dalaman Havalimanından daha fazla İngiliz turist aldı”

2022 yılında Türk turizm tarihinin en yüksek İngiliz turist sayısına ulaşıldığını vurgulayan Tonbul, “2022, Türkiye'ye gelen İngiliz sayılarına baktığımızda şu ana kadar Türk turizm tarihinin en yüksek İngiliz sayılarına ulaştığımız yıl oldu. Bu çok önemli bir veri. Çünkü belli ki İngiltere pazarında yer alan tur operatörleri ve İngiliz müşteriler Türkiye'de de tatil yapmaktan mutlular. İlk defa Antalya Havalimanı bu yıl Dalaman Havalimanından az da olsa daha fazla İngiliz turist aldı. Bu da ilginç bir veri.  Baktığınız zaman yatak kapasitelerine herhangi bir pazarın büyümesi için en uygun bölge Antalya. Çünkü yatağımız, yatak tipimiz veya çeşitliliğimiz sonsuz.” dedi.

“Türkiye kapasitesini artıracaklar"

2023 yılında sadece Türkiye özelinde değil genel olarak bir turizm hareketi olacağını belirten Tonbul, “Önümüzdeki yılla ilgili şunu söyleyebilirim. Bir kere İngiltere Fuarı, düzenlendiği tarih açısından bize gelecek sezonla ilgili herhangi bir pazarın nasıl olacağına dair en doğru izlenimi veren fuar. Çünkü biz kasım ayında tur operatörlerinin gelecek yılla ilgili ne kadar şevkli olduğunu görüyoruz. Diğer pazarlarda İngiltere'de olduğu gibi daha satışlar oluşmuş olmuyor. Özellikle Orta ve Batı Avrupa'da daha yeni başlamış oluyor. Ama tur operatörünün senin standına veya senin ülkenin standına yaptığı geziden, oluşturduğu yoğunluktan tur operatörlerinin şevkini görüyoruz. Bu yılki World Travel Marketing fuarında sadece Türkiye'de değil genel manada ciddi bir turizm hareketinin olacağı izlenimini edindim. Türkiye'ye de çok büyük bir ilgi vardı ki başta İngiliz tur operatörleri olmak üzere her bir uçak şirketinin ve tur operatörünün Türkiye'ye önümüzdeki yılla ilgili bir kapasite artışı içerisinde olduğunu şahitlik ettik. Kendi görüşmelerimizde de İngiltere'deki partnerlerimizle önümüzdeki seneye önemli ölçüde kapasite artışları planlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Bu ulaşılabilir bir hedef”

Burak Tonbul, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un İngiltere pazarı için koyduğu turist hedefi hakkında “Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İngiltere pazarı özelinde önümüzdeki yıla 4,5 milyon turist hedefi koydu ki bence bu yapılabilir bir hedeftir. Yani herhangi bir şekilde bugünkü bu yılki sayılara baktığımızda yüksek gibi görünse de ama ben bunun kesinlikle ulaşılabilir bir hedef olduğunu görüyorum. Çünkü Türkiye'ye ve özellikle Antalya'ya baktığınızda bu zamana kadar bu pazardan hak ettiğimiz rakamlara ulaşamadığımızı görüyoruz.  İngiltere’den Antalya'ya 600 binin üzerinde bir turist sayısı hiç olmadı. 600 bin İngiltere gibi bir kaynak pazarı ve Antalya gibi bir destinasyon için komik bir rakam. Bu yüzden ben bu rakamların ulaşılabilir olduğunu görüyorum. Özellikle İstanbul'un da devreye girmesiyle ben çok rahatlıkla bu hedefe ulaşacağımızdan eminim. 7 ay gibi bir süreç var önümüzde. Konuşmak için çok erken olsa da bugünkü verilere baktığımda umarım turizmci için iyi bir yıl olur.” değerlendirmesinde bulundu.

“Yüzde 50’nin üzerinde artış bekliyoruz”

EasyJet Holidays’in yeni bir marka olmasına rağmen çok kuvvetli ilerlediğine dikkat çeken Tonbul şu ifadeleri kullandı:

“Biz EasyJet’i temsil ediyoruz İngiltere pazarında. EasyJet çok kuvvetli bir marka. EasyJet Holidays her ne kadar bu kuvvetli markanın yeni başlamış tur operatörü olsa da kuvvetini kesinlikle görüyoruz. Bu yıl yaptığımız sayıların üzerine önümüzdeki yıl ben yüzde 50’nin üzerinde bir artış yapacağımızı hesap ediyorum. Yeni kurulmuş bir şirket olmasına rağmen bu yıl çok büyük rakamlara ulaştık. Önümüzdeki yıl da daha fazla büyüme biz gerçekleştireceğimizden hiç şüphe duymuyorum. Otel anlaşmalarımızı ona göre dizayn ettik. Kendimizi bütün kış buna göre hazırlayacağız ve tahmin ediyorum ki kısa süre içerisinde de bu büyümemizi pekiştirerek geliştireceğiz”

Bu Haber 14.11.2022 - 12:00:35 tarihinde eklendi.