Birinci İstanbul Balkan Turizm Borsası Fuarı kapılarını açtı

Bu yıl ilki düzenlenen 1.İstanbul Balkan Turizm Borsası Fuarı, İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre Merkezi ve Sergi Sarayında kapılarını açtı.

Turizm Güncel

Bu yıl ilk kez düzenlenen İstanbul Balkan Turizm Borsası Fuarı (IBTB), İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre Mekezi ve Sergi Sarayında kapılarını açtı.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kültür A.Ş iş birliğinde kapılarını açan fuar ile Türkiye ve Balkan ülkeleri arasında turizm ilişkilerinin geliştirilmesi amaçlanıyor.

20 Eylül olan açılış gününde sadece B2B görüşmelere ev sahipliği yapacak fuar, ikinci günden itibaren halkın ziyaretine de açılacak.

Fuarda, 20’den fazla ülkeden, aralarında seyahat acenteleri, tur operatörleri, STK’lar, il ve ilçe belediyeleri, hava yolu şirketleri ve otel temsilcilerinin yer aldığı yaklaşık 100 stant yer alıyor.

Fuarın ilk günü, açılış töreninin ardından,“Balkan Milletleri Arasında Kültürel İlişikler”,  ikinci gününde ise “Uluslararası Karayolu Turizm Taşımacılığı ve Interbus” ve “TV Dizilerinin Balkanlardaki Popülaritesi ve Turizme Etkisi” başlıklı paneller düzenlenecek.

Fuarın açılış törenine, TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin, Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Başbakan Yardımcısı Fikri Ataoğlu katıldı.

İstanbul balkan Turizm Fuarı

“Balkan ülkeleri ile Türkiye arasındaki ziyaretçi akışını artırmayı hedefliyoruz”

Açılış töreninde konuşan TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, “TÜRSAB olarak yepyeni bir uluslararası fuar organize etmenin gururunu yaşıyoruz.  Balkan ülkeleri ile Türkiye arasındaki turizm ilişkililerini güçlendireceğimize yürekten inanıyoruz. Pandemi dönemiyle birlikte özellikle yakın mesafeli destinasyonların öne çıktığını gördük.  Türkiye ve Balkan ülkeleri arasında turizm hareketliliği henüz beklenen seviyede değil. Balkanlardan Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısı 5,6, Türkiye’den Balkanlara giden ziyaretçi sayısı ise 2,1 milyon seviyesinde. Ayrıca Balkan ülkeleri 60, Türkiye ise 80 milyon nüfusa sahip. Toplamda yaklaşık 8 milyonu bulan ziyaretçi akışını 12 milyona çıkarmayı hedefliyoruz. TÜRSAB olarak turizmin gelişmesi için yeni olanakların değerlendirilmesi konusunda öncü olmaya çalıştık. Bu fuar da bu yaklaşımın sonucu olarak ortaya çıktı. İstanbul’un ev sahipliği yapması da fuar açısından önemli. Balkan ülkeleri ve ülkemizden gelen turizmciler, Çin, Uganda, Malezya gibi ülkelerden gelen turizmcilerle iş birliği yapma fırsatı bulacak.“ ifadelerini kullandı.

“Her türlü işbirliğine varız”

Yakın mesafedeki destinasyonlarla turizm ilişkilerinin geliştirilmesi gerektiğine dikkat çeken TÜROB Başkanı Müberra Eresin, ise “UNWTO raporunda Türkiye’de turizmin geliştirebilmesi için yakın komşularla işbirliğinin geliştirilmesine dikkat çekilmişti. Biz de Türkiye’de uzun yıllardır bunun yapmaya çalışıyoruz. Türkiye her bölgeden turist alan ve turist gönderen bir ülke olarak da öne çıkıyor. Önümüzdeki süreçte hem ulaşım hem de hizmet gibi alanlarda bazı sorunların çözülmesiyle turizmde ivmenin artacağını düşünüyorum. Geçtiğimiz günlerde Bulgaristan’da düzenlenen Türkiye-Bulgaristan 4. Turizm Karma komisyonuna katıldık. Bu fuar ile de ilşiklilerin pekişeceğine inanıyorum. Fuarın Balkanlarla olan turizm bağlarını güçlendireceğini biliyoruz. Her türlü işbirliğine varız.” dedi.

İstanbul Balkan Turizm Fuarı

“Yeni bir dönem başlayacağına inanıyoruz”

Türkiye ve Balkan ülkeleri arasındaki turizm hareketliliğin artmaması için hiçbir sebep olmadığını ifade eden TTYD Başkanı Oya Narin, “Balkanların içerisinde Türkiye’nin konumu, hedef ülkeler arasında bağlantı kurulması aşamasında önemli oldu. Fuar kapsamında hem iş birliğimizi geliştirmek hem de bağlarımızı pekiştirmek üzere bir araya geliyoruz. UNESCO’nun kültürel miras sayısının fazlaca bulunduğu bölgede turizm hareketliliğini artırmak mümkün. 5-6 milyon olan turizm hareketliliğinin 15 milyonu yakalamaması için hiçbir sebep yok. Bu bölgede sadece turizm hareketliliği değil, turizm yatırımları konusunda da yeni bir dönem başlayacağına inanıyoruz” açıklamasında bulundu.

“Balkanlar bizim için çok önemli”

İBB Dış İlişkiler Danışmanı Mustafa Osman Turan ise yaptığı konuşmada “Balkanlar bizim için çok önemli. İBB ve İBB Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Balkanlarla ilişkilerin geliştirebilmesi için çok büyük inisiyatifler alıyor. Özellikle G40 adımımız Balkanlar ilişkilerin geliştirilmesi adına çok etkili oldu. Bugün burada başlayan toplantı da Balkanlar ile Türkiye arasında ilişkilerin geliştirilmesi için büyük önem taşıyor.” ifadelerini kullandı.

“Türk turizmi için köprü haline gelmeye hazırız”

Edirne’nin Balkanlara açılan bir geçit görevi gördüğünü ifade eden Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, yaptığı konuşmada şu açıklamalarda bulundu:

“Balkanlar dediğimizde başta turistik destinasyon aklımıza gelir ama bir coşku bir gönül sızısı da beraberinde gelir. Bizim sadece destinasyon değil, Osmanlı’nın kuruluşundan Cumhuriyet’in başından bu yana kültürümüz, gastronomimiz benzer. Balkanlara her gittiğimizde ‘Ben buraya daha önce gelmiş miydim?’ diye düşünürüz. Balkan coğrafyası kendimizi en ait hissettiğimiz destinasyonlardan biridir. Edirne de hem Balkan ülkelerinin giriş çıkışı hem ortak söylentilerin ev sahibi konumunda.

İstanbul Balkan Turizm Fuarı

Acenteler ve BTK’lar ile yaptığımız iş birliği sonucu Edirne’ye gelen ziyaretçi sayısını 2019 yılında 5,5,milyona çıkardık. Otellerimizin yıllık doluluklar yüzde 70’i aştı. Türkiye’de İstanbul ve Antalya’dan sonra en fazla ziyaretçi ağırlayan üçüncü şehir konumundayız. Bu rakamı 10 milyona çıkarmayı hedefliyoruz. Bizim için Balkanlar bir adım ötesi, komşu evi. Türkiye’de ekonomik krizin getirdiği sonuçlarla dünyanın diğer destinasyonlara göre daha uygun ve daha ulaşılır konumda. Edirne’yi Türk turizmi için bir köprü haline getirmeye hazırız.”

“Balkan ülkelerinden daha fazla ziyaretçi gelmesi için çalışıyoruz”

KKTC Başbakan Yardımcısı Fikri Ataoğlu ise konuşmasında ifadelere yer verdi:

“Ülkemizi Türkiye’den sonra en fazla Avrupalı turist ziyaret etmektedir. Bizler Balkan ülkelerinin de daha fazla ziyaret edebilmesi için daha çok pazarlama ve tanıtım yapmaktayız. Önümüzdeki dönemde de yine aynı şekilde THY’nin KKTC turizmine katkısının devam edeceğini söylemek isterim. Balkan ülkelerinden gelen ziyaretçilerin KKTC’ye daha fazla gelmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yakın zamanda Türkiye dışına seyahat edecekler için kredi kartına taksit sınırlaması getirildi. Verdiğimiz uğraşlar sonucunda 3 taksit imkanı elde ettik ve en azından bakiyeyi muhafaza etmiş olduk.  Yeni havalimanımızın açılması da bizim için çok değerli. . Yılda 10 milyon yolcuya hizmet verecek. Adanın genel olarak en büyük havalimanı konumunda ve büyük gövdeli uçakların da iniş yapabileceği piste sahip.”

Bu Haber 20.09.2023 - 13:27:33 tarihinde eklendi.