Almanya’nın dev tur operatörleri Antalya’da

Alman iş ve turizm dergisi fvw’nin Antalya’da düzenlediği (Fvw Travel Talk) kongre Almanya’nın en büyük tur operatörleri ile Türk turizmcileri bir araya getirdi.

Almanya seyahat pazarının önde gelen tur operatörleri Fvw Travel Talk Kongresi kapsamında Antalya'da Türk turizmcilerle bir araya geldi.

Swandor Topkapı Palace’da düzenlenen kongreye Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır ve AKTOB Başkanı Erkan Yağcı’nın yanısıra çok sayıda turizmci katıldı.

Muhittin Böcek: Rusya-Ukrayna savaşı turizmi ciddi şekilde etkiledi

Etkinliğin açılışında konuşan Muhittin Böcek Rusya-Ukrayna savaşının turizmi ciddi şekilde etkilediğini belirtti. Böcek, “Çünkü Almanya, Avrupa turizm endüstrisini yönlendiren bir pazardır. Bizler de kentimizin yaşam standartını artırarak misafirlerimize iyi bir deneyim yaşatmak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Sizlerin desteğinin de yanımızda olduğunu biliyoruz. Bu kongrenin başarılı geçmesini diliyorum” diye konuştu.

Sururi Çorabatır: Türkiye turizminin en önemli durağı Antalya

“Güzel ve tarihi şehrimiz Antalya’ya hoş geldiniz” diyerek konuşmasına başlayan TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır, “Türkiye turizminin merkezindeyiz. Hepimiz Türkiye’nin turizmdeki yerini biliyoruz. Antalya ise Türk turizminin en önemli durağı. Bu kongrede seyahat ve Türkiye turizmini konuşacağız. Hepinizi burada görmekten mutluluk duyuyorum” dedi.

Almanya’nın Türkiye için sadece partner değil aynı zamanda Türkler için ikinci bir ev olduğunu söyleyen Çorabatır, “Ülke olarak bizim çok farklı tatil alternatiflerimiz var ve değişen turizm trendlerine ayak uyduruyoruz. Bizim Almanlar ve Almanya’yla tarihi bir geçmişimiz de var. Umarım bu güzel şehrimizde geçirdiğiniz vakitten keyif alırsınız” diye konuştu.

Erkan Yağcı: Birbirimize ihtiyacımız var

“Sizleri Antalya’da ağırladığımız için mutluyuz” diyen AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, Antalya’nın güçlü bir tarihi ve doğası bulunduğunu hatırlatarak Antalya turizm endüstrisi için yoğun bir çalışma gerçekleştirdiklerini söyledi. Başkan Yağcı: “Türkiye ve dünya turizmi için Bizim size olduğu kadar sizin de bize ihtiyacınız var. Burada ortak bir amaç için birlikteyiz” dedi.

Mehmet Nuri Ersoy: 4,5 milyon Alman misafir ağırladık

Bu sene Alman ziyaretçilerin Türkiye’yi ziyaret eden ülkeler içinde birinci sırada yer aldığını hatırlatan Bakan Ersoy konuşmasına şöyle devam etti:

“Bu sene 4,5 milyon Alman misafir ağırladık. Tahmin edileceği gibi bu başarı bir tesadüf değildir. Sürdürülebilir turizm modeli oluşturmak için çeşitli çalışmalar yapıyoruz. 2019 yılında kurulan TGA, esnek yapısını, hızlı karar ve uygulamaları ile 200 ülkede Türkiye’yi tanıtıyor. Küresel ve ulusal kanallarda 10 farklı reklam çalışması ile 200 milyon izleyiciye ulaşıyoruz. TGA ayrıca kapsamlı PR faaliyetleri yürütüyoruz. 79 ülkeden 4 bin 500 basın temsilcisi, kanaat önderi ve seyahat uzmanı ağırladık. Bu sayıyı 6 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yıl Almanya’dan 756 kişiyi ülkemize davet ettik. Farklı destinasyonlarımızı tanımalarını sağladık.

Go Türkiye 3 bine yakın başlık ile ülkemizi tanıtıyoruz. Instagram’da 2 milyonun üzerinde takipçi sayımız ile dünyada 3. sıradayız. Türkiye sadece deniz kum güneş dışında oldukça zengin bir turizm ülkesidir. İstanbul bilindiği üzere Michelin rehberine dahil edildi.

Önümüzdeki yıldan itibaren Güvenli Turizm Sertifikası uygulamasını bir adım öteye taşıyacağız. Bu noktada çalışmalar yapan ilk hükümet olduk. Tesisler bağımsız denetim şirketleri tarafından denetlenerek sertifikalandırıldı.

Ayrıca ülkemizde arkeolojik çalışmalar da yoğun bir şekilde devam etmektedir. Şanlıurfa’daki kazımız dünya arkeoloji dünyası tarafından yakından takip edilmektedir. Burada yaptığımız çalışmaları da yakında ayrıntılı bir şekilde paylaşacağız.

Kruvaziyer turizmi de bizim için çok önemli bir noktada. Galata Port dünyanın en önemli kruvaziyer limanları arasına girdi. Hedeflerimizden biri de İstanbul’da yeni bir kruvaziyer liman yapmaktır.

Bu sene için 50 milyon 44 milyar dolara ulaşmayı hedefliyoruz. Türk turizmi rekorlarla yoluna devam edecektir.”

Sebastian Ebel: TUI olarak konumumuzu korumaya çalıştık

“TUI olarak, insanlar tatillerinde direkt olarak nereye gitmek istiyor, biz bununla ilgilenmeyi seviyoruz” diyen TUI Grubunun CEO’sı Sebastian Ebel, “TUI, dışarıdan karışık bir şirket gibi görünüyor olabilir fakat biz arkada düzenli ve disiplinli bir şekilde iyi bir çalışma yürütüyoruz” dedi.

Pandemi dönemini de değerlendiren Ebel, “Pandemi döneminde çoğu partnerimizi, müşterimizi kaybettik fakat bütün bunlardan sonra TUI iyiye gidiyor. Henüz sonuçlarla ilgili konuşmam doğru olmaz çünkü Aralık ve Kasım ayı verilerine de ihtiyacımız var. Bu yüzden beklemem lazım. Ancak 2022 yılının başından beri birçok zorlu durumla karşılaştık. Biz TUI olarak konumumuzu korumaya çalıştık. Çünkü dünyada meydana gelen herhangi bir olay, seyahat endüstrisini derinden ve direkt olarak etkiliyor” şeklinde konuştu.

“TUI olarak, Almanya ve İngiltere pazarları ile ilgilenmeyi düşünüyoruz” diyen Ebel, “Bununla ilgili ortak ve partnerlerimizle anlaşmalarımızı hazırladık. Özellikle İngiltere pazarı değişiklik gösteriyor ve önümüzdeki yaz sezonunda oldukça büyük bir potansiyel gösterecek. Pandemiden önce rakiplerinden bir adım geride duran bir konumdaydık fakat pandemiden sonra biz İngiltere ve İngiliz pazarına ataklarda bulunduk” dedi.

Ebel, kruvaziyer turizmine de dikkat çekti: “Pandemiden sonra değişen trendlerde benim için sürpriz olan konu kruvaziyer tatili oldu. Talep oldukça arttı ve seyahat turizminde yeni bir platform yarattı. İçinde barındırdığı imkanlar da oldukça fazla.

Önemli olan pazara odaklanmak. Pazardaki sorunları, bu sorunlardan hangisinin bizi zorlayabileceğini bulmak ve önemlerini almak başarıyı getirir.”

Ingo Burmester: Türkiye iyi bir performans gösterdi

Fvw TravelTalk’ın “Maliyet patlaması, korona etkileri, yapısal değişiklikler: Turizm 2023 ve sonrasında nereye gidiyor?” başlıklı paneline katılan DER Touristik Merkez Avrupa CEO’su Ingo Burmester Türkiye’nin pandemi ve pandemi sonrasındaki başarısına dikkat çekti. Burmester, “2021 ve 2022 yıllarında Türkiye büyük bir başarı gösterdi. Bunun için bütün partnerlerimize teşekkür ediyorum. Bu sezon Türkiye’de daha önce hiç güçlü olmadığımız kadar güçlü olduk” dedi.

Kış sezonu için de pozitif bir dönüş yaşayacaklarını söyleyen Burmester “Geçtiğimiz kış sezonlarında uzak destinasyonlara seyahat yapılmıyordu fakat bu kış bu durum değişecek. ABD’ye Şeyseller’e ve Maldivler’e olan uçuşlarımız için talep alıyoruz. Uzak destinasyonlara gelen rezervasyonlar artıyor. İnsanlar bu dönem çok fazla ekonomik krizlerle uğraştılar. Seyahat öncelik ve ihtiyaç listelerinde geriledi ve artık eskisi kadar ucuz da değil. Bu nedenle insanlar paralarını güvenli ve dengeli bir şekilde harcamak istiyor. Biz de bu nedenle ucuz fiyatlarla oluşturulan esnek teklifler sunmalıyız. Güvenli, esnek ve uygun teklifler oluşturulmalı.” ifadelerini kullandı.

Bu Haber 03.11.2022 - 12:44:29 tarihinde eklendi.