Orka Hotels’den peş peşe yeni yatırımlar

Orka Hotels peş peşe açtığı/satın aldığı tesislerle hızlı bir büyüme sürecine girdi.

Turizm Güncel

Orka Hotels Yönetim Kurulu Üyesi Yavuz Torunoğulları, grubun bünyesine kattığı yeni tesisleri ve yeni yatırım planlarını Turizm Güncel’e anlattı.

“2023 2022’den daha iyi olacak”

Pandemiye ve Rusya-Ukrayna savaşına rağmen Dalaman bölgesinin çok iyi bir sezon geçirdiğini belirten Yavuz Torunoğulları, özellikle İngiltere pazarındaki yüksek talebe dikkat çekti. Rusya-Ukrayna savaşından dolayı bölgeye yerleşen Rusya ve Ukrayna vatandaşlarının ciddi bir hareket ve ticaret oluşturduğunu kaydeden Torunoğulları olağanüstü bir şey olmaması durumunda 2023’ün 2022’den de iyi olacağını ifade etti. Yavuz Torunoğulları, “İki yıl kapalı kalan insanlarda hem para birikti hem de bir seyahat açlığı oluştu. O nedenle 2023'te bu yılın üstünde talep bekliyorum.” şeklinde konuştu.

“Fiyatlarımızı yüzde 12-14 artırdık”

Konaklama sektöründeki maliyet artışına ve bunun fiyatlara yansımasına değinen Torunoğulları “Eskiden dövizdeki artış enflasyonu dengeliyordu. Ancak 2022 yılında Türkiye’deki ve dünyadaki gelişmeler nedeniyle maliyetler dövizin çok çok üzerinde arttı. Maliyetlerdeki bu artıştan dolayı kazanılacak para miktarıyla ilgili kafalarda soru işaretleri vardı. Bu nedenle Fethiye bölgesindeki oteller fiyatlarını döviz bazında yüzde 12-14 artırdı. Benzer artışı biz de kendi tesislerimizde yaptık. Burada asıl mesele iç pazarda. TL’nin döviz karşısında gerilemesi ve enflasyon iç pazarı baskıladı. Enflasyon bir miktar düşer TL de döviz karşısında değer kazanırsa iç pazarda pozitif gelişme olur. Pandemi dönemindeki seyahat yasaklarında iç pazar hem sektörü hem de bölgeyi iyi kavradı. O nedenle iç pazar ile dış pazarı dengede tutarak ilerlemekte fayda görüyorum.” dedi.

Orka Grubunun pandemi döneminden yatırımlar yaparak çıktığını kaydeden Yavuz Torunoğulları, grubun yeni yatırımları ve projeleri ile ilgili şu bilgileri paylaştı:

“550 yataklı Liberty Hotel Sundia Hisarönü’nü satın aldık”

“Özyerler Grubuna ait Liberty Hotel Sundia Hisarönü’nü ve onun yanındaki tarım arazisini satın aldık. Nisan-mayıs gibi anlaşmaya vardık. Resmi prosedürleri ve ödemelerini tamamladık. Sezonun kapanmasıyla da tesisi teslim aldık. İdari binalarda ve bazı hizmet alanlarında yapacağımız yenilemenin ardından önümüzdeki sezon tesisi Orka Village Hisarönü ismiyle faaliyete geçireceğiz. Tesisle ilgili 2023 kontratlarını yaptık. Özellikle TUI ile büyük bir kontrat imzaladık. 550 yatak bulunan tesisin yanındaki tarım arazisinde ise önümüzdeki dönemde havuzlu bungalovların olduğu bir proje yapmayı düşünüyoruz.

İstanbul’daki otel sayısı 3’e çıktı, dördüncü otel yolda

İstanbul’da da iki yeni tesisi bünyemize kattık. Bunlardan biri Taksim bölgesindeki 40 odalı Orka Taksim Süit, diğeri de Sultanahmet’te bulunan Orka Royal isimli tesisimize yakın mesafedeki 52 odalı Orka Orient Express. İstanbul’da bir oteli daha bünyemize katmak için görüşmelerimiz sürüyor. O da kısa zamanda sonuçlanacak.

Turunç bölgesinde de bir otel projemiz var. Onun da arazisi satın alındı. Tesisin bir kısmı otel bir kısmı apartmanlardan oluşacak.

Orka World Aqua Park’ı faaliyete geçirdik. Bölgede çok ciddi talep gören bu yatırımı biraz daha geliştirmek istiyoruz.

“Big Chefs’i Fethiye’ye getireceğiz”

Geçtiğimiz yaz Şövalye Adası’nda Yunan mutfağı ve konseptinde hizmet veren Mayikas Restaurant’ı açtık plajıyla beraber. Bu yaz da Big Chefs’i Fethiye’ye getiriyoruz. Ayrıca Fethiye’de Gloria Cafe açtık.”

Yavuz Torunoğulları, son olarak Orka Grubunun şu anda Fethiye bölgesinde irili ufaklı toplam 6 otelinin bulunduğu bilgisini paylaştı.

Bu Haber 17.11.2022 - 21:05:57 tarihinde eklendi.
  • Kutluyorum

Cahit Sarıbey 18.11.2022 - 02:54

ORKA HOTELS Grubunu tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum Yatırımlarınız Hayırlı ve uğurlu olsun.