Jolly açıkladı: İşte iç turizmde 2023 trendleri

Türkiye’nin önde gelen tur operatörlerinden Jolly, EMİTT Turizm Fuarında düzenlediği toplantıyla 2023 yılının öne çıkan trendlerini deprem sonrası talebin durumu ile ilgili bilgi verdi.

Turizm Güncel

Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, CEO Mert Vardar ve pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcısı Ahmet Burçin Baysak, EMITT Turizm Fuarında basın mensupları ile bir araya gelerek sezona ve Jolly’nin beklentilerine ilişkin bilgiler paylaştı.

EMITT Fuarına yoğun bir ilgi olduğunu belirten Mete Vardar, bunun da sezona ilişkin sektöre cesaret ve güven verdiğini ifade etti.

“12 Mart itibariyle işimize geri döndük”

Ülkeyi yasa boğan deprem felaketi nedeniyle 6 Şubat’ta reklamları durdurduklarını ve bölgede yaraların sarılması için seferber olduklarını ifade eden Vardar “2023 için çok büyük hedefler belirlemiştik ve 6 Şubat’a kadar da her şey çok iyi gitti. Deprem ile birlikte reklamları durdurduk ve elimizden geldiğince bölgeye destek olmaya çalıştık. Ancak 12 Mart itibariyle işimize geri döndük. Çünkü işimiz sadece ülkenin verdiği ekonomik mücadeleye değil aynı zamanda bölgenin kalkınmasına katkı sunmak. Bu dönemde yurt içi ve yurt dışı turlara büyük talep var. Önümüzde bir bayram bir de seçim dönemi var. Umarız bu talep yıl genelinde devam eder.” diye konuştu.

“Hataylının Hatay’da, Malatyalının Malatya’da yaşama devam etmesini sağlamalıyız”

Gelinen noktada günlük satış anlamında deprem öncesi seviyeye ulaştıklarını kaydeden Mete Vardar, “Son 40 günlük satış açığını da önümüzdeki günlerde kapatacağımızı düşünüyoruz. Bu işin ticaret kısmı ama bir de sosyal sorumluluk kısmı var. Mirasım Türkiye gibi kampanyalarımızla bölgeyi desteklemek, oraları turizmde yeniden ön plana çıkarmak durumdayız. Ölen vatandaşlarımızı geri döndüremeyiz ama Hataylı insanların Hatay’da, Malatyalı insanların Malatya’da yaşamaya devam etmesini sağlamak durumundayız. Bu anlamda turizm son derece önemli.” ifadelerini kullandı.

“Bölgeye turizm yoluyla destek olalım istiyoruz”

Jolly’nin programlarını çıkmaya başladığına dikkat çeken Mete Vardar “En geç eylül ayı itibariyle konaklamalı gruplarımıza yeniden başlayacağız. Bunu herkesin duyarlılığı artsın, bölgeye turizm yoluyla destek olalım diye yapıyoruz. Bu anlamda küçük de olsa bir katkı yapmayı amaçlıyoruz. Hatay’da konaklama olmadan Hatay’ı, veya Adıyaman’da konaklama olmadan Nemrut’u gezdireceğiz misafirlerimize." açıklamasında bulundu.

14 Mayıs’tan sonra TGA’da masanın başkanı değişecek

Aynı zamanda seyahat acentelerinin temsilen Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) yönetim kurulunda bulunan Vardar’a kurumdaki son durum hakkında da soru soruldu. Vardar soruya “TGA şu anda turizm işletmelerinden ciro üzerinden vergi alan bir kurum. Belki bu ciro üzerinden değil kar üzerinden alınacak şekilde bir düzenleme yapılabilir. TGA’da ciddi bir para toplanıyor ve ciddi bir potansiyel oluşuyor. Ben seyahat acentelerini temsilen oradayım ama biz bir bütünüz. Bugün otellerin yüzde 80 doluluğunu seyahat acenteleri sağlıyor. TGA’da masanın başkanlığını Mehmet Nuri Ersoy yapıyor. 14 Mayıs’tan sonra masanın başına kim geçer bilemiyoruz.” şeklinde konuştu.

Kültür ve Turizm Bakanlığına yeni dönemde de bir turizmcinin atanması gerektiğini ifade eden Mete Vardar, aksi halde, eskiden olduğu gibi yeni bakan da turizmi baştan anlatmak zorunda kalacaklarını söyledi.

Mert Vardar: Teknoloji yatırımlarına devam ediyoruz

Jolly Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Mert Vardar ise şirketin teknoloji alanında yaptığı yatırımlara dikkat çekti. Mert Vardar “Jolly olarak teknoloji yatırımlarına devam ediyoruz. Teknoloji trendleri değiştikçe bu değişimleri müşterilerimize sunuyoruz. Geçen sene kurumsal şirketlerin kurumsal seyahat çözümü için bir modül hayata geçirmiştik. Bununla çok ciddi bir kurumsal müşteri kitlesini bünyemize kattık. Şimdi B2B ve B2C satış noktalarını tamamen dijitale taşıyoruz. Bunla ilgili olarak yurt içi ve yurt dışından çok ciddi partnerlerle anlaşmalar yaptık. Bu alanda da hızla büyüyoruz.” dedi.

Ahmet Burçin Baysak iç turizmde öne çıkan trendleri anlattı

Jolly Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Burçin Baysak ise, iç turizmde 2023 trendlerine ilişkin bilgiler paylaştı. Baysak, iç turizmdeki trendlere dair şunları söyledi:

4 Kasım tarihinde erken rezervasyon kampanyasıyla hareketli bir dönem başladı. Kampanya fırsatları sayesinde kasım, aralık ve ocak ayları bizim için hedeflerimizin üstünde gerçekleşti. Deprem felaketi ile birlikte odağımız deprem ve seferberliğe kaydı. Artık işimize yeniden odaklandık ve sonuçlarını görmeye başladık. Hem yurt içi hem de yurt dışı talebi arttı. Bu da rekorların kırılacağı yeni bir sezonu beraberinde getirecek.

Jolly, misafirlerin tüm ihtiyaçlarını karşılayan bir marka. Bu nedenle geniş bir müşteri iç görüsüne sahibiz. Yurt dışında Şarm El Şeyh ve Maldivler öne çıkıyor. Yurt içinde Antalya, Bodrum, Marmaris, Fethiye ve Didim en fazla tercih edilen destinasyonlar.

Kültür turlarında ise Doğu ve Batı Karadeniz’den Gürcistan ve İran’a uzanan turlarımız var. Yurt dışında vizesiz rotalar öne çıkıyor. Vizenin kalkmasıyla birlikte özellikle Mısır ilgi toplayan bir nokta haline geldi. Eylül ayıyla birlikte Mısır talebinin daha da artacağını düşünüyoruz. Kıbrıs da önemli ürünlerimizden Anlaşmalarımıza uygun uçuşlarla misafirleri KKTC’ye götürüyoruz.

Bu Haber 12.04.2023 - 14:40:42 tarihinde eklendi.