Haluk Semiz: Büyümek genlerimizde var, önemli olan 12 ay turist getirmek

Kuzey Avrupa’nın önde gelen tur operatörlerinden Detur Global, ‘Detur Goes Global’ etkinliğinin ilkini Sueno Belek’te yaptı.

TurizmGüncel – Antalya

Detur Global, Antalya’da düzenlediği ‘Detur Goes Global’ etkinliği ile şirketin hedefleri hakkında katılımcıları bilgilendirdi. Gecede ayrıca, misafirlerin oyları ile seçilen otellere ödülleri verildi.

“Detur uluslararası bir tur operatörü”

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un da katıldığı etkinlikte ilk sunumu yapan Detur Global Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Yiğit Tezer, Detur’un 1998 yılında Finlandiya’da kurulduğunu, 1999 yılında İsveç’te ofis açtığını ve daha sonra Norveç pazarına girdiğini ifade etti. Detur’un uluslararası bir tur operatörü haline geldiğinin altını çizen Tezer, "2020 yılında Nordoctur tarafından satın alınan Detur hem kendini hem de partnerlerini büyütecek." dedi.

47,5 milyon seyahat yapılan bir pazar

2019 yılında İskandinavya bölgesinden 47,5 milyon seyahat yapıldığını kaydeden Tezer, “Bunun 9 milyonu Danimarka’dan, 10 milyonu Finlandiya’dan, 19 milyonu İsveç’ten ve 8 milyonu Norveç’ten yapıldı. Bunların içinde Türkiye’ye yapılan seyahat sayısı ise  1 milyon 123 bin.” dedi.

Bu yılki hedef 180 bin, 2024 hedefi 500 bin

Detur’un İskandinavya pazarı hedefleri ile ilgili de bilgi veren Tezer, “2022 hedefimiz 180 bin yolcu. 2023’te 300 bin, 2024’te ise 500 bin misafiri Türkiye’ye getirmeyi hedefliyoruz. Ancak hedeflere ulaşmak için İsveç’ten 14, Finlandiya’dan 8, Norveç’ten 8 ve Danimarka’dan da 4 noktadan uçmak gerekiyor.” diye konuştu.

12 ay operasyon yapıyoruz

İskandinav ülkelerinde hem makro hem de mikro ölçekli tanıtım ve pazarlama faaliyeti yürüttüklerini kaydeden Tezer, küçük şehirlerde ve kırsalda daha geleneksel tanıtım yaptıklarını söyledi. Tezer ayrıca, İskandinavya’dan Antalya’ya yıl genelinde operasyon yaptıklarını ve kış döneminde özellikle spor turizmine ağırlık vereceklerini belirtti.

Onur Dedeköylü: Antalya’ya 1,1 milyon turist getiriyoruz

Etkinlikte Detur’un partner hava yolu şirketi Pegasus Hava Yolları da bir sunum yaptı.

Bir iç hat hava yolu olarak kurulan Pegasus’un şu anda 47 ülkeye uçan bir hava yolu haline geldiğini belirten Pegasus Hava Yolları Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Onur Dedeköylü, gelinen noktada yolcularının yarısının yabancılardan oluştuğunu ifade etti. Pegasus’un en önemli farklılığının düşük fiyat, zamanında kalkış, yeni uçaklar ve kişisel seyahat olduğunu kaydeden Dedeköylü, haftalık uçuş sayısını 3 binin üzerine çıkaran Pegasus’un hedefinin 2019 rakamlarına ulaşmak olduğunu belirtti. Onur Dedeköylü, “2022 yılının ilk 5 ayında 8.9 milyon yolcu uçurduk. Bu, 2021’in aynı döneminin yüzde 67 üzerinde. Dış hat yolcu sayısı ise aynı dönemde geçen yılın aynı döneminin yüzde 198 üzerine çıkarak 5 milyona ulaştı. Şirketin filosunda bulunan 91 uçağın 67’si Airbus, 24’ü ise Boeing. Antalya’ya iç hatlardan 5, dış hatlardan 38 noktadan uçuyoruz. 2019 yılında kente iç hat uçuşlarıyla 2,6 milyon, dış hatlardan ise 1,1 milyon yolcu uçurduk.” ifadelerini kullandı.

“Detur için haftada 20 frekans uçuş yapıyoruz”

Pegasus Hava Yollarının Detur ile işbirliği ile ilgili de bilgi veren Onur Dedeköylü, Detur ile İskandinavya’nın 14 noktasından Antalya bölgesine haftada 20 uçuş yapıyoruz. Yaz boyunca 480 full charter uçuş yapılacak.” şeklinde konuştu.

Haluk Semiz: Büyümek genlerimizde var

Detur Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Haluk Semiz ise son 10 yılda İskandinavya pazarında yeni oluşum başlattıklarına dikkat çekti. Golfle başladıkları pazarda daha sonra deniz-kum-güneş segmentine adım attıklarını belirten Haluk Semiz, İskandinavya’dan Türkiye’ye en fazla golf turisti getiren şirketin kendilerine ait Golfeen Travel olduğunu söyledi.

“Büyüme planlarımız var, büyümek bizim genlerimizde var.” diyen Semiz, konuşmasının devamında şu noktaların altını çizdi:

“Detur çok güçlü bir marka”

"Pandemide operasyon durdu ama biz planlarımızı sürdürdük. 2020 yılında Detur’u satın alma imkanı çıktı ve satın aldık. Detur çok güçlü bir marka. Şimdiye kadar 2 milyon yolcu taşımış. 300 binin üzerinde kayıtlı müşterisi olan bir şirket. Teknolojik alt yapımızı yeniledik ve pandeminin bitmesini bekledik. 2021’de pandemi bitmedi ama yaz aylarında AB’ye seyahat serbestisi geldi. Türkiye ise kırmızı listedeydi. Biz bir formül bulduk ve Türkiye’ye 20-30 bin yolcu getirdik. Yaz bitti ama biz operasyonu durdurmadık. Kış aylarında 5 ana merkezden Antalya’ya haftada beş uçuş yapmaya devam ettik. Biz yıl genelinde çalışan bir şirketiz."

“Önemli olan 12 ay turist getirmek”

Ülkeye yıl genelinde turist getirmenin önemine dikkat çeken Semiz, Antalya’da bir bakkalla arasında geçen diyaloğu paylaştı. Haluk Semiz, bakkalın kendisine, “Yazın turisti herkes getiriyor. Önemli olan turisti 12 ay getirmek. Allahtan Haluk Semiz diye biri var, onlar getiriyormuş dedi.” dediğini anlattı.

“Pandemi bitti savaş başladı”

Pandeminin bittiğini ancak bu sefer de savaş başladığını belirten Detur Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Semiz, “Bu yıl 180 bin yolcuyu Türkiye’ye getirmeyi hedefliyoruz. Durmayacağız, 12 ay devam edeceğiz. İskandinavya kuzeyde olduğu için biraz gözardı edilmiş bir pazar. Avrupa’dan farklı olarak, en önemli özelliği direkt satış yapılan bir pazar olması." ifadelerini kullandı.

Etkinlikte konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ise, Türkiye’nin pandemi döneminde güvenli turizm sertifikası sayesinde turizmi yeniden başlattığını ve önemli sayıda turist ağırladığını belirtti.

Mehmet Nuri Ersoy: Bu yılki büyüme hedefimiz yüzde 40

Türkiye’nin turizmde geçtiğimiz yıl yüzde 90 büyüdüğünü, bu yıl da yüzde 40 büyümeyi hedeflediğini kaydeden Mehmet Nuri Ersoy, ilk 6 aylık verilerin bunu teyit ettiğini ve 6 aylık ziyaretçi sayısının 19 milyona ulaşacağını dile getirdi.

Güvenli ve Sürdürülebilir Turizm Sertifikası

Önümüzdeki dönemde turizm sektörünün yeni gündeminin sürdürülebilirlik olduğuna dikkat çeken Ersoy, “Türkiye ayrıca, sürdürülebilirlik standartlarının en üst akreditasyon kuruluşu olan Global Sustainable Tourism Council ile önemli bir işbirliğine imza atarak, Güvenli Turizm Sertifikasını, Güvenli ve Sürdürülebilir Turizm Sertifikası olarak devam ettirme kararı aldı. Yıl sonu itibari ile bu geçişi tamamlamış olacağız. Ülkemiz ve GSTC sürdürülebilir turizm alanında ulusal bir program geliştirmek üzere anlaşma yaparak dünyaya örnek oldu. Programın ilk aşaması gelecek yıl yani 2023’te, ikinci aşaması 2025 yılında kademeli olarak gerçekleştirilecek. 2030 yılında ise tüm uluslararası standartlar sağlanmış olacak.” ifadelerini kullandı.

TGA'da bakanlık koltuğu 2'ye düşecek, bir koltuk yeme-içme sektörüne verilecek

TGA’nın yönetim kurulundaki üye dağılımında değişikliğe gideceklerini belirten Ersoy, Bakanlığın üç olan üye sayısının 2’ye düşürüleceğini, o bir üyenin de yeme-içme sektörüne verileceğini duyurdu.

Ersoy, konuşmasının devamında TGA ile ilgili olarak şunları söyledi:

“Ajansla birlikte Türkiye dünyada açık ara en yoğun ve etkili tanıtım yapan ülke oldu. İskandinav ülkelerinin de arasında olduğu 140 ülkede televizyon reklamları ve dijital kanallardan tanıtım yapıyoruz. Global çapta yayın yapan CNN International, BBC World ve Al Jazeera International ile olan işbirliklerimiz sonucu tanıtım yaptığımız ülke sayısı 200’e kadar çıkıyor.

Ayrıca aralarında Detur Global’in de olduğu, 43 ülkeden 170’e yakın tur operatörüyle ikili anlaşma yaparak birlikte reklam çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Bu sayıyı yıl sonuna kadar daha da arttıracağız.

Bunların yanında 2022’de şu ana kadar dünyanın 74 ülkesinden; aralarında kanaat önderi, basın mensubu, yüksek takipçili influencer ve tur operatörü olan 3 bine yakın kişiyi ülkemizde ağırladık. Düzenli olarak, Türkiye’yle ilgili deneyimlerini yayınlamalarını sağlıyoruz.

Bunun sonucu olarak sosyal medya erişimi 321 milyon olurken, basında çıkan haberlerin erişimi ise ilk 4 ayda 16.3 milyara ulaştı.

Dünyanın en başarılı dijital platformlarından biri olan Go Türkiye portalımız üzerinden de kültür ve turizmde sahip olduğumuz her değeri anlatıyoruz. Go Türkiye sitemiz geçen yıl yaklaşık 80 milyon tıklanma aldı. Şu anda dünyada açık ara en çok tıklanma alan ülke turizm tanıtım sitesi.”

Bu Haber 17.06.2022 - 21:11:52 tarihinde eklendi.
  • Hangi Haluk Semiz¿

İbrahim Ergen 18.06.2022 - 07:38

Eski Tursem Haluk Semiz, değil mi?