Tamince açıkladı: Rixos nerelerde hangi yatırımlarla büyüyor?

Cem Kınay’ın Instagram yayınına katılan Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, şirketin büyüme hedeflerine ilişkin açıklamalarda bulundu.

TurizmGüncel

Rixos’un hem birçok tesisin hem de markanın sahibi olduğunu belirten Fettah Tamince, pandemi döneminde çok çabuk reaksiyon gösterdiklerini ve marka oldukları için tüketicinin daha fazla güven duyduğunu hem de mülklerin çoğunun sahibi oldukları için tesisleri yatırımlar yaparak yeni döneme hazırladıklarını belirtti.

‘’Avrupa’da bir tur operatörü bizi kataloğuna almadı’’

Türkiye’de oteller 5 yıldızken, dışarısının 1 yıldız olduğu bir dönemde Türkiye’ye her şey dahil sisteminin geldiğini belirten Tamince, bu sayede oda fiyatlarının yukarı çekilebildiğini ileri sürdü. Tamince, Türkiye’den çok daha güzel doğaya sahip ancak altyapı yatırımları yetersiz ülkelerin her şey dahil sistemine geçmediği için fiyatlarını yukarı çekemediğini ifade etti. Tamince, ‘’Bir felsefeye inandım ve bu tuttu. İlk tesisimizi Belek’te kurduk ve 2004’te Premium Belek’i tasarlamaya başladık. Çünkü Premium Belek’te bir iddiam vardı: Pazarın neredeyse 3 katı oda fiyatı hedefi koyduk. Bankacılar, ortak iş yaptıklarımız ve tur operatörleri bana inanmadılar. Dediler ki hayalperestsin. Hatta bir tanesi, ‘Ben seni iyi bir iş adamı olarak biliyordum ama sen hayalperestsin. Sonu çok kötü olacak.’ demişti bana. Belek’te ortalama oda fiyatı 80 dolarken biz 280 dolara satacağız dediğimizde herkes güldü. Hatta Avrupa’da bir tur operatörü bizi kataloğuna almadı, Türkiye’de bu fiyata otel satılmaz diye. Yani 5 bin euroluk bir sayfaya bizi almayı risk olarak gördü. Çünkü o dönem Türkiye buydu. Ama ne oldu, 280 dolar olmadı 320 dolar oldu. Biz her şey dahil sistemiyle bedava yeme-içme değil, ‘bir haftayı, 10 günü misafirimize en iyi şekilde nasıl yaşatırız’ın programını ortaya koyuyoruz.’’ dedi.

‘’Türkiye pandemi döneminde önemli avantajlara sahip’’

Büyük tesisler, büyük bahçeler ve deniz kenarlarındaki lokasyonlar nedeniyle Türkiye’nin pandemi döneminde önemli avantajlara sahip olduğunu kaydeden Tamince, ‘’Pandemi ile beraber ne kadar ürün geliştirirsek, ne kadar ürün eklersek ne kadar güçlü bir programla gelirsek aranan ürünü çok daha iyi ortaya koyabiliyoruz. Şu anda satışa açık her tesiste bunu hissediyoruz. Dünyanın her yerinden buna hücum ediliyor.’’ ifadelerini kullandı.

‘’Oda sayısında Mısır, ciroda Birleşik Arap Emirlikleri’’

Türkiye’nin ardından oda sayısı açısından en fazla Mısır’da bulunduklarını kaydeden Fettah Tamince, ancak ciro açısından Birleşik Arap Emirlikleri’nin öne geçeceğini belirtti. Tamince, ‘’Çünkü bölgede yeni tesisler de açıyoruz. Öte taraftan Emirliklerde neredeyse 365 gün turizm yapıyoruz. Pandemiden önce yüzde 90 dolulukla çalışıyorduk. Ciro açısından Emirlikler birinciliğini koruyacaktır. Türkiye ve Mısır herhalde başa baş gelir.’’ dedi.

Mısır yatırımları

Şu anda Şarm El Şeyh’te iki tesislerinin bulunduğunu ve inşaatı devam eden tesisler olduğunu kaydeden Tamince, Hurghada’da bir tesis açtıklarını, 1200 yataklı başka bir tesisin inşaatının ise devam ettiğini söyledi. Bizim amacımız Mısır’da iddialı bir yere gelmek, Mısır’da büyük oyuncularından biri olmak. Orta vadede Mısır’da 10 bin odanın üstüne çıkarız. Bulunduğumuz her destinasyonda ya pazar lideriyiz ya da başa baş yarışıyoruz.’’ şeklinde konuştu.

Kazakşistan yatırımları

Rixos’un Orta Asya’da büyüdüğüne dikkat çeken Tamince, ‘’Bizim Kazakistan’daki tesis sayımız 7-8 oldu. Aktau’da Hazar Denizi’nin kıyısında çok büyük bir turizm kompleksi geliştiriyoruz. Sadece bir değil birkaç otel açıyoruz. Geçen sene Rixos Waterworld Aktau’yu açtık. Pandemiye rağmen çok başarılı oldu ve 2021’de çok daha iyi olacak. Orada aynı zamanda çok büyük golf tesisi ve çok önemli bir park yapıyoruz, yanına iki tane otel daha ekliyoruz. Yani önemli bir turizm destinasyonu geliştiriyoruz. Özbekistan-Kazakistan sınırında çok büyük bir tesis açtık. İçinde iki tane otelimiz, eğlence tesislerimiz var.’’ ifadelerini kullandı.

BAE yatırımları

Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki yatırımları ile ilgili de bilgi veren Tamince, şu anda Dubai’de 2 tesisleri olduğunu söyledi. Üçüncü büyük tesisimiz geliyor. En büyük tesisimiz o olacak. Rasel Khayma’da büyük bir tesisimiz var. Acman’da büyük bir tesisimizin inşaatı devam ediyor. Abu Dabi’de ikinci bir tesisimiz geliyor. O da herhalde 2021’in sonunda veya 2022’de açılır. 12 ay içinde Emirliklerdeki kapasitemizi neredeyse 3 katına çıkarmış olacağız. Bu dört ülkenin (Türkiye, Mısır, Kazakistan, BAE) ya pazar lideriyiz ya da başa baş gidiyoruz.’’ değerlendirmesinde bulundu.

Son olarak da Haliç projesiyle ilgili soruya yanıt veren Tamince, şu bilgileri paylaştı:

‘’Ne yapmayacağımı biliyordum’’

‘’İlk başta bu işe kalkıştığımda ‘Buraya ne yapacaksın?’ diye soruyorlardı. Ben de ‘Ne yapmayacağımı biliyorum ama ne yapacağım ile ilgili bana biraz zaman verin.’ dedim. Burasını bir beton havzasına, halka kapalı bir alan haline getirmeyeceğim, yarın öbür gün beddua alabileceğim bir yapı haline getirmeyeceğim, tarihi bir kültürü yok edecek teşebbüslerin önünde yer alacağım demiştim. Projelendirme aşamasında bütün bunları sağladık.

İddiamız İstanbul’a yeni bir merkez ve yeni bir destinasyon kazandırmak’’

İkincisi İstanbul dünyanın en önemli markası. Ama hepimiz de şunu biliyoruz ki İstanbul’a bir yabancı olarak gelip otelinize yerleştiğinizde, bir saat rahatsız olmadan yürüyebileceğiniz bir şehir merkezimiz neredeyse yok. İstanbul’a bugün gelen, bir mücadeleyi göze alarak geliyor. Biz de bunun tam tersini yapalım. İstanbul’a yeni bir downton kazandıralım dedik. Haliç’te bizim sahil şeridimiz var. 40-50 tane çok önemli tarihi yapımız var. Biz oraya 4 tane otel yapıyoruz. Bir yıl içinde bu projenin önemli bir bölümünü hayata geçireceğiz. Gelecek baharda İstanbul’a çok önemli bir tesis kazandıracağız. Restorasyonlarımızın birçoğu bitmek üzere. Tarihi binalarımız ayağa kalktı. Belki de en iyi Rixos’u yapıyoruz ortaya. Türkiye’nin en önemli müzelerinden birinin inşaatı devam ediyor. Projenin içinde başka otel projeleri ve çok önemli kültür projeleri var. Biz orayı dünyanın her yerinde pazarlayacağız. Yani ‘Biz oraya bir otel açtık, İstanbul’u düşündüğünde gelsin kalsın değil, orayı tarih, yaşam kültür, eğlence ve en iyi yeme-içme tecrübesinin yaşandığı bir merkez haline getireceğiz. İddiamız, İstanbul’a yeni bir merkez ve yeni bir destinasyon kazandırmak.’

‘’Tersane İstanbul tüm markalarımızın üstünde’’

Haliçport deniyor ama biz oraya Tersane İstanbul diyoruz. Çok önemli markalar geliştirdik ama Tersane İstanbul tüm bunların üzerinde bir proje. Sadece bizim yatırımcı olduğumuz bir yer değil, Türk halkına ait çok önemli bir miras.’’

Bu Haber 06.04.2021 - 18:09:46 tarihinde eklendi.