Yurt içi seyahat ve sokağa çıkma yasağı gündemde

Yurt içi seyahat ve sokağa çıkma yasağı gündemde

Türkiye'de sosyal izolasyona ilişkin önlemlerde istenilen sonucun elde edilememesi durumda, başta büyükşehirler olmak üzere, ülke geneline sokağa çıkma yasağı uygulanabileceği belirtiliyor.


Türkiye'de yurt içi seyahatlerin. yasaklanması ve sokağa çıkma yasağı getirilmesi gündemde. Sağlık Bakanlığı Koronavirüs Bilim Kurulu üyelerinden bazılarının, virüsün yayılmasını kontrol altına alma açısından sokağa çıkma yasağı ilan dilmesinin önemli olduğunu düşündüğü belirtiliyor.

Sokağa çıkma yasağını Bilim Kurulu'nda da ele alındığı, ancak hükümetin üretimin ve hayatın durdurulmasına sıcak bakmadığı ifade ediliyor.

İlk aşamada yurt içi seyahatlerin yasaklanması planlanıyor

İçişleri Bakanlığı yetkilileri, amacın öncelikle büyükşehirler olmak üzere tüm Türkiye'de yüzde 85 düzeyinde sosyal izolasyonu sağlamak olduğunu, bu kapsamda yeni önlemlerin devreye sokulacağını açıkladı. Virüs sebebiyle başta İstanbul olmak üzere, büyükşehirlerden Anadolu'ya göç olduğu, bunun virüsün Anadolu'ya yayılmasına neden olabileceğini kaydeden İçişleri Bakanlığı yetkililerinin ilk olarak, yurtiçi seyahatlere kısıtlama getirmeyi gündeme aldıkları bilgisine ulaşıldı.

Böylece, otobüs, uçak ve tren yolculuklarına yasak geleceği ifade ediliyor. Seyahat yasağının şu an için vatandaşların kendi özel araçlarını kapsamayacağı açıklandı. Bunun dışında, sosyal izolasyonun sağlanması için şehirlerde yürürlüğe giren yasakların kapsamının genişletileceği söyleniyor. Hala piknik ve mangal yasağı olan mesire yerlerine girişlerin tam olarak yasaklanması, kent içinde toplu bir şekilde olunan park ve bahçelere giriş sınırlaması gibi yeni yasakların gelebileceği bildiriliyor.

Sokağa çıkma yasağı gündeme

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu da sürecin takip edildiğini anımsatarak, şu ifadeleri kullandı:

“Dinamik bir süreç. Süreci takip ediyoruz. Şimdiye kadar attığımız adımların, aldığımız kararların sonucunu takip ediyoruz. Bu işin başından itibaren hareketliliği azaltmaya, sosyal mesafeyi arttırmaya çalışıyoruz. Minimum mobilizasyon ve sosyalizasyon. Hedefimiz budur. Şu ana kadar da bu hedefi tutturduğumuzu düşünüyoruz. Eğer alınan önlemler başarılı olur da halkımız Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın dediği gibi kendi OHAL'ini ilan eder, sosyal izolasyonu sağlarsa, sokağa çıkma yasağıyla ilgili değerlendirmeler devam eder. Ama sosyal izolasyon başarılı olmaz da virüs hızla yayılmaya devam ederse, sokağa çıkma yasağı gündemde”



Bu Haber 24.03.2020 - 09:35:06 tarihinde eklendi.

Yorum Yaz

Kullanıcı Yorumları
  • Hasan Mesut - 27.03.2020 - 09:09

    Çok geç kalındı,geç kalınırsa anlamı olmaz

  • Mustafa kızıltan - 26.03.2020 - 11:39

    Bence geç bile kalındı sokaga çıkma yasağı verilsin ama herkese insan ayırt etmeden ben alt tabaka insanı olarak çalışmak zorundayım ben çalışmasam eve iki çocuğum eşim aç kalır ben ölürüm sıkıntı degilde çocuklarıma dayanamam Allah kimsenin evladıyla sınamasın Allah yardımcımız olsun.

  • Fevziye - 26.03.2020 - 06:37

    Sokağa çıkmayacağına aslında geç.kaldık gibi bence olsun genelde de halk istiyor olmadini

  • Şahin vatandas - 26.03.2020 - 03:21

    Madem öyle tedbir diyorsunuz 400 kişilik fabrikaları görmüyorsunuz ortak WC ve yemekhaneler ini her gün soyunma odalarını boş konuşuyorsunuz ya radikal kararları hayata geçirirsiniz yada alt tabaka insanların geçinmek için çalışmak zorunda kalan ların ölümünden sorumlu olursunuz yarım yamalak olmaz Avusturya başbakanı gibi çıkıp halkımıza parayı düşünmeyin canınızı düşün para işini devletiniz halledicek kanla canla sawasarak kazanıp bu günlere kadar gohsumuzde taşıdığımız dewletimiz bu gün bu radikal kararları almalı torbadaki saçma sapan kanunları değil insanlarimiz ölüyor ve seyretmenin ötesinde bı gerceklikle harekete geçmenizi en vijdani duygularımla temenni ediyorum

  • Burak Yavuz - 26.03.2020 - 02:29

    Kesinlikle sokaga cikma yasagi gelmeli.Ben ticari arac soforuyum iki cocugum var biri astim hastasi ve annemle beraber yasiyorum annem 67 yasinda simdi annem sokaga cikmasa ne degisicek ben gunde onlarla insanla yakin mesafeli olarak yolculuk yapiyorum ben bu hastaligi evime tasirsam 65 yasinin disari cikmamasinin ne anlami kaldi!!!

  • Halil - 26.03.2020 - 12:38

    Hâlen tartışılıyor mu bence geç kalindi

  • Yaşar durulan. - 25.03.2020 - 09:23

    Üretim durmadan bir çözüm bulunabilir,virüs zayıflıyor.

  • gamzeer - 25.03.2020 - 07:19

    kesinlikle sokağa çıkma yasağı olması gerkli yoksa insanlarımız dinlemeyecek hiç bir şekilde bu virüs gitmeyecek öğrencilerimiz derslerinden geri kaldı bir çok insan işinden oldu hayatın en kısa zamanda normale dönmesi için bu şart

  • Sevim naldöken - 25.03.2020 - 02:59

    Kesinlikle sokağa çıkma yasağı ilan edilmeli

  • Remzi Keleş - 25.03.2020 - 01:26

    Sokağa çıkma yasağı olmasa üstesinden gelinmez.

  • CİHAN tekin - 25.03.2020 - 12:09

    Evet dün milasa gittim sanayiye ve orda 65 yas üstü çok kişi gördüm lütfen herkes yasaklara uysun bu işin şakası yok

  • Teoman KUTLUTÜRK - 25.03.2020 - 11:42

    Kimse dinlemiyor.Hadi onuda geçiyorum,eldiven vb şeylerde hak getire...Lütfen yasaklayın çünkü bu hastalık felaketten başka bir şey değil.

  • MEHMET HANİFİ TAŞKIN - 25.03.2020 - 11:39

    Kesinlikle katılıyorum.sadece 3 hafta sokağa çıkma yasağı ilan edilse eminim bu virüs vakalarında %80 in üzerinde bir azalma olacaktır.evet üretimin durması hoş bir durum değil ama hicbirsey insan hayatından önemli değil.

  • Zara boza - 25.03.2020 - 10:39

    Nasil bu yasa kirklareli pinarhsar dün yaşlı gencerler herkese dışarda oturmuş nerde yaşlı çıkma yasak hadi herkese evde oturalim evde kal türkiye sağlıklı olalım

  • Semra AKKAVAK - 25.03.2020 - 06:23

    Evet sokağa çıkma yasağı olmalı. Yurtdışı ve yurtiçi seyahatler durdurulmalı. Çünkü insanların çoğu hala sokaklarda kimse ciddiye almıyor. Lütfen devlet büyüklerimiz buna el atsın. Yoksa salgın durdurulamaz hale gelip ülkeyi yok edecek..

  • Aycan Gurel - 25.03.2020 - 01:28

    Sokaga cikma yasagi ve seyahat yasagi olmasini istiyoruz insanlar göc ediyor devamli bunun sonu gelmez daha uzun sureli ekonomik sikinto yasanacagina sokaga cikma uasagi gelsin daha az kayip verelim gec kalindi lutfen biz evdeyken disardaki vatandaslarin sikintisini biz cekmeyelim herkes evde olsun seyahat yasagi gelsin

  • Hasan yılmaz - 24.03.2020 - 07:53

    Geç kalıyorsunuz biran önce üretim dışı tüm insanların izole edilmeli

  • Ebru Tekin - 24.03.2020 - 06:46

    Şu anda tek kendini izole edebilen öğretmenler olabilir.Sokağa çıkma yasağı olursa virüsün yayılımı kısa zamanda bitecektir diye düşünüyorum.Zaten yine maddi olarak zarar oluyor, iş yok ortada. Zamanı ileriye attıkça hasta sayısı artacak, sokağa çıkma yasağı daha uzun olacak. Çin ve İtalya daha erken alsaydı sokağa çıkma yasağını ne bu kadar kayıp verecekti ne de bu kadar uzun sürecekti.Geç kalmadan uygulanmalı

  • n.ayhan altiner - 24.03.2020 - 05:33

    bizde 88 yasindaki babami evde cok zor tutuyoruz acilen sokaga cikma yasagi olmali

En Çok Okunanlar
Bunları Okudunuz Mu?
Yazarlar
Tüm Yazarlar
GÜNCEL HABERLER
SEKTÖREL HABERLER

Turizm gündemine ilişkin haberlerin her gün mail adresinize gelmesi için abone olun.