Tunç Soyer, Firuz Bağlıkaya ve Mahmut Özgener turizmi konuştu

Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı ve Kongresi kapsamında ‘Başkanlar Oturumu’ paneli , 2 Aralık Perşembe günü düzenlendi. TÜRSAB Hukuk Başdanışmanı Av. İlker Ünsever’in moderatörlüğünde  düzenlenen panelde, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz B. Bağlıkaya ve İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener değerlendirmelerde bulundu.

mahmut özgener

“Turizmin 12 aya yayılması için projeler üretmemiz gerekiyor”

‘Yeniden İzmir Yeniden Turizm’ başlığıyla planlama, hedefler, pazar konumlandırma ve turizmin geleceği konularında paylaşımların yapıldığı panelde, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, İzmir’in turizm potansiyeli hakkında ‘’Katılımcıların isteği ve hevesi bende büyük bir heyecan yarattı. İzmir’in turizmde hak ettiği yere gelmesi için bu potansiyeli hep birlikte değerlendirmemiz gerekiyor. İzmir’de devlet kurumlarıyla, sivil toplum kuruluşlarıyla ve yerel yöneticilerle ortak hareket etme alışkanlığımızı geliştirdik. Aynı platformlarda üretmek konusunda başarılıyız. Turizmin gelişmesi adına UNESCO ile önemli adımlar atıldı. Bunları geliştirmek için hepimize görevler düşüyor. Kruvaziyer turizminin gelişmesi için hem bizim hem de İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin önemli adımları var. Gelen turistlerin günübirlik değil birkaç gün geçirebilmeleri için fırsatlar oluşturmamız gerekiyor. Turizmin 12 aya yayılması için de projeler üretmemiz gerekiyor. Turizm anlayışı tüm dünyada değişiyor. Bizler bu değişikliklere kolay adapte olabilen bir milletiz. TÜRSAB’ın destekleri ve çalışmalarıyla bunlara kolay uyum sağlayabileceğimizi düşünüyorum. Örneğin, İzmir’in sağlık turizminde daha büyük paylar almasını istiyorum. İnciraltı’nın planlamasında da ortak bir paydada sağlık turizmi yönünde önemli adımlar atmayı hedefliyoruz. Dijital göçebeler açısından İzmir dünyanın en önemli potansiyellerinden ve fırsatlarından birine sahip. İzmir bu alanda atılımcı olmalı. İzmir Ticaret Odası olarak bizler de burada turizmin gelişmesi için her türlü desteği vermeye hazırız.’’ Şeklinde konuştu.firuz bağlıkaya

‘‘İzmir’de ne var?’ değil, ‘ne yok?’ demek lazım”

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, bölgeler arası pazarlamanın çok değerli olduğunu belirterek, ‘’Burada oluşan ortak aklın bölgeye faydası görülüyor. Ürün olarak bir sıkıntı gerçekten yok. Ben tüm Türkiye’nin tanıtımı ile ilgili aynı fikre sahibim. Türkiye gibi birden fazla destinasyonu olan, birden fazla ürünü olan ülkelerde tek merkezli tanıtımın çok doğru sonuçlar vermeyeceği kanaatindeyim. Yerel aktörlerin içinde olduğu, finansman olarak desteklendiği; yereldeki tanıtımın çok daha değerli olduğunu düşünüyorum. Orada yaşayan insanların, oranın ruhuyla büyümüş insanların tanıtım çalışmaları muhakkak pazarlama çalışmalarının içinde olmalı. Ayrıca aynı ürünü farklı yerlerde farklı pazarlamak gerekebiliyor. Nerede neyi öne çıkartacaksınız bunu hem sektör hem yerel çok daha iyi biliyor. Ben uzun vadede yeni yapılanmaların hem yatırım hem de personel açısından bu yöne doğru gideceğini düşünüyorum. Teknolojide en üst ürün neyse, turizmde de en üst ürün biziz. Bölgeler arası birlikte pazarlamanın da çok değerli olduğunu düşünüyorum. Yurtdışında Kahire, Tel Aviv ve İstanbul birlikte pazarlanıyor. Muhakkak birkaç destinasyon yaratılıyor. Özellikle Doğu Avrupa ve Kuzey Avrupa ülkeleri için Yunanistan ve Türkiye paketi çok değerli. Genel anlamda barışı simgelemesi de çok önemli.’’ cümlelerini kurdu.

tunç soyer_1

“Dünyada bu çapta düzenlenmiş ilk fuar burası”

Sektörün buluşmasından çok memnun olduğunu ve insanların yüzlerindeki gülüşleri gördüğünü söyleyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Bir kere çok heyecan verici bir buluşmadayız. Heyecandan yoruluyoruz. Pandeminin başından beri ilk kez yüz yüze bir araya gelindi. Dolaşıyoruz ve görüyoruz, insanların yüzü gülüyor. Sektör bu buluşmadan çok memnun. Dünyada bu çapta düzenlenmiş ilk fuar burası. Gelecek için bizi umutlandırıyor. Büyük bir zenginlik ve potansiyel var bu topraklarda.’’ dedi.

“Ürünümüz çok ama bunları bir bütün olarak hep birlikte sunulması gerekiyor”

İzmir’de turizm potansiyeli açısında pek çok zenginliğin olduğunu söyleyen Soyer, “Dikili’de bir mağarada 14 bin yıl öncesine dair kalıntılar bulundu. 8500 yıllık ezberimiz bozuldu. Biz bu zenginlikler yokmuş gibi devam ediyoruz. UNESCO’ya yaptığım başvurular buradaydı zaten. Biz bunların insanlık mirası olduğunu düşündüğümüz için başvuru yaptık. Her türlü ürün var. Tek başına tarhana bile dünya markası olabilir. Odaklanmak lazım. İzmir’i topyekûn pazarlamak gerekiyor. Visit İzmir ve Turuncu Çember bunun içindi. Kısacası ürünümüz çok ama bunları bir bütün olarak hep birlikte sunulması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

“Ben İzmir’e inanıyorum”

Asıl olanın birlikte adım atabilmeyi başarabilmek olduğunu söyleyen Soyer, “Bakan Yardımcımız, valilerimiz, belediye başkanlarımız bizimle beraberdi. Kısacası biz büyük bir bütünüz. Bunun enerjisini doğru kullanmak gerekiyor. Bizi birbirimizden ayıran çok sebep sayabiliriz, anlaşmadığımız birçok konu olabilir ama asıl olan anlaştıklarımızın üzerine giderek birlikte adım atmayı başarabilmekte.  Biz bunu yaptığımız takdirde bu enerji daha fazlasına muktedir. Çünkü biz ona sahibiz. Bunu göstermeyi beceremiyoruz. Onun vakti geldi. İzmir’e 1,5 milyon turist yakışmıyor. Sahip olunan imkanlara bakınca ‘yazık’ diyorsunuz, bu değişecek. Biz ele ele verebiliyoruz demek ki bu mümkün. Ben İzmir’e çok inanıyorum. Bizim ortaya koyacağımız enerjinin ve sinerjinin çok daha fazlasına muktedir olduğunu biliyorum ve bunun vakti geldi. Pandemi sonrasında ortaya çıkan bu güç eminim ki sahip olduğumuz potansiyele bizi ileriye taşıyacak” şeklinde konuştu.

“Bizim odaklanmamız gereken yabancı turist”

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, yabancı turistleri çekmekte en büyük engelin direkt uçuşların az olması olduğunu söyle. Özgener, ‘’Bu yollar, İzmir’in özellikle yerli turist kapasitesini oldukça artırdı. Ancak bizim odaklanmamız gereken yabancı turist. Onları çekebilmek için geliştirilecek projelere odaklanmamız lazım. Bu konudaki en büyük engelin, İzmir’e direkt uçuşların az olması olduğunu düşünüyorum. Bu bir kısır döngü. Siz bu fırsatı yarattıkça uçuşlar da artacaktır. Antalya’yı örnek verecek olursak, orada yaratılan turizm potansiyeli direkt uçuşların sayısını belirledi. Hem kültürel hem de spor ve sağlık turizmi alanında yaratılacak potansiyel hedeflediğimiz rakama ulaşırsa bu uçuş sorunu da ortadan kalkar.’’ dedi.

“Yurtdışındaki turiste bir İzmir talebi yaratmak zorundayız”

TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya da İzmir’in turizm potansiyelini artırmak ve direkt uçuşlar üzerine konuştu. Bağlıkaya, “Burada asıl olan charter operasyonunda İzmir ayağının başlaması. Bunun için de yurtdışındaki turiste bir İzmir talebi yaratmak zorundayız. Orada aranan ve istenen bir şey olacak ki charter firmaları da buraya uçuş koysun. Sadece Türk firmaları değil yabancı firmalarda da direkt uçacak tarifeleri var. Bunun için de biz Türk Hava Yolları’ndan can suyu olmalarını istiyoruz. Yurtdışında ne kadar aktif olursak ne kadar aranan destinasyon olursak o kadar hızlı çözüm alırız.’’

“3 Mayıs’ta ilk kruvaziyeri İzmir’e getiriyoruz”

İzmir’in turist potansiyeli açısından yurt dışı çalışmaları ile ilgili İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Nisan’da Midilli – İzmir deniz seferini başlatıyoruz. 3 Mayıs’ta ilk kruvaziyeri İzmir’e getiriyoruz. İzmir bir liman şehri. Pasaport – Gümrük isimleri üzerinden hiç düşünmemiştim. Bizim denize biraz daha içselleştirerek bakmayı öğrenmemiz lazım. Başkanla ortak projemizi becereceğiz. İzmir’de bir marina hayal ediyoruz. Kısacası İzmir’le daha çok barışmamız ve buluşmamız lazım. Büyükşehir Belediyesi’nin bir turizm strateji planı var. Biz bu planı bir yıl çalışarak yaptık. Bu planı yaparken İzmir Vakfı üzerinden birlikte çalıştık. Çıktılarından biri Visit İzmir. Bu platformun dünyada çok az örneği var. Bu portal aslında 2300 noktanın birbiriyle olan bağlantısı açısından hepsini bir arada barındıran bir web portalı. Aynı zamanda interaktif bir şey. Dünyaya İzmir’i nasıl anlatmalıyız sorusunu sorduğumuz zaman ortaya çıkan bir enstrüman. Almanya’da açtık, Moskova, Brüksel, Cenevre, Washington’da açıyoruz. Bu birçok enstrümanı kullanmamız gerektiğine katılıyorum” ifadelerini kullandı.

‘’İnciraltı’nda sağlık turizmi İzmir’in 20 yıldır hayali.”

Bu bölgedeki sağlık turizminin İzmir’in 20 yıldır hayali olduğunu söyleyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “İnciraltı’nda sağlık turizmi İzmir’in 20 yıldır hayali. Biz Expo 2015 adaylık sürecinde niye sağlık temasıyla aday olduk? İzmir’in üzerine yapışan bir kimlik olsun istedik. Komutan Agamemnon yaralıları tedavi etmek için Balçova’daki kaplıcaları kullanmış. Dünyanın en büyük tıp adamı Bergamalı. Kozak Yaylası, Ödemiş, Beydağ, Seferihisar… Bunlar olağan üstü zenginlikler taşıyor. Tarımla turizmin buluştuğu en güzel coğrafyalardan biri olabilir bunlar. İtalya’daki Toscana bölgesi farklı bir şey yapmıyor. 3,5 saat içerisinde 2 milyarlık bir pazarı davet etme imkânımız var.’’ Dedi.

kamp_1

Düzenlenen panel sonrasında, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ve TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, 15. Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı ve Kongresi ile birlikte bu yıl ilki düzenlenen TTI Outdoor Fuarı kapsamında kamp ateşi yakan karavancılarla bir araya geldi. Buluşmada, kentte en az 3 noktada kamp alanı yapılacağı bilgisi paylaşıldı.

Bu Haber 04.12.2021 - 09:47:12 tarihinde eklendi.