Kimin Türkiye uzmanı olduğunu gösterdik

Almanya’da Türkiye uzmanı olarak faaliyet gösteren Öger Tours’un kurucusu Vural Öger ile şirketin şu anki CEO’su Songül Göktaş Rosati, şirketin 50. yılı dolayısıyla Almanya’nın önde gelen iş ve turizm dergisi fvw’ya konuk oldu. Vural Öger, ‘’Rosati ve ekibinin şirketi yaşatmasından ve zamanın gerekliliklerine göre konumlandırmasından memnunum’’ derken, Rosati, ‘’Öger Tours kimin Türkiye uzmanı olduğunu tarihiyle gösterdi’’ değerlendirmesinde bulundu.

TurizmGüncel – Dış Haberler

Seyahat sektöründe 50 yılı geride bırakan Öger Tours'un kurucusu Vural Öger ile şirketin genel müdürü Songül Gökaş-Rosati, Alman iş ve turizm dergisi fvw'ye konuştu.

Vural Öger tarafından temeli bundan 50 yıl önce Almanya'daki Türk işçileri taşıyarak atılan Öger Tours, Almanya'nın önde gelen tur operatörlerinden biri olmayı sürdürüyor. Şirketin 50. yılında, Vural Öger ve Songül Göktal-Rosati, Alman iş ve turizm dergisinin baş editörü Klaus Hilderbrandt'a konuştu.

İlk seyahat kataloğunu 1985 yılında basan Öger Tours'un şu anki genel müdürü Rosati, şirketin kuruluşunu çok sayıda promosyon ile kutluyor. Fvw'ye “”röportaj veren Öger ve Rosati, Türk turizminin dününü ve yarınını anlattı.

‘’HAMBURG’DAN TÜRKİYE’YE DİREKT UÇUŞ OLMADIĞINI GÖRDÜM’’

Seyahat sektörüne henüz Almanya'da öğrenciyken Budapeşte, Sofya ve Türkiye'ye bilet satan bir acentede çalışarak başladığını belirten Vural Öger, ''Hamburg ziyaretimde, bu şehirden Türkiye'ye direkt uçuş olmadığını gördüm. Merkez istasyonun yakınında küçük bir ofis kiraladım ve 20 Temmuz'da Türkiye'ye ilk charter uçağını kaldırdım.'' dedi.

‘’İLK SEFERDEN 20 BİN MARK KAZANDIM’’

Charter uçağını kaldırarak risk aldığını ve 20 bin mark kazandığını kaydeden Öger, ''İlk uçağımızda 114 koltuk vardı ve tanesini 395 marka sattığımız koltukların tamamı doluydu. Bu uçuştan yarı yarıya kar ettim ve iş gerçek anlamda başladı. Devamında Berlin ve Hannover'den de uçaklar kalkmaya başladı. Başlangıçta ben de Türklerle birlikte uçtum. Çünkü ilk defa uçağa biniyorlardı ve çok korkuyorladı.'' ifadelerini kullandı.

‘’ÖZAL’LA GÖRÜŞTÜM’’

1981 yılında dönemin başbakanı Özal'la görüştüğünü ve Fas ve Tunus gibi ülkelerin Türkiye'nin aldığından daha fazla Alman turist aldığını anlattığını kaydeden Vural Öger, ''Özal'a devletin bu işe dahil olması gerektiğini söyledim. O zamanlar Türkiye'ye yılda 300 bin Alman turist geliyordu. Özal 1983 yılında Antalya'da arazileri turizme tahsis etti ve bir turizm kalkınma bankası kurdu. Bu, turizmi patlattı. Ben de Öger Tours'u kurdum ve 330 sayfalık katalog hazırladım. Şirketler büyük ölçekli charter operasyonları planlamaktan kaçınıyorlardı.’’ dedi.

ROSATİ: GEÇİŞ SÜRECİNDE ENTEGRASYONU SAĞLAYAN İYİ BİR EKİP VARDI

Öger Tours'un 2010 yılında Thomas Cook çatısı altına girmesinden sonraki sürece ilişkin değerlendirme yapan Songül Göktaş-Rosati ise, ''O dönem Georg Welbers'ın liderliğinde şirketin Thomas Cook'a entegrasyonunu sağlayan iyi bir ekip vardı. Orta büyüklükteki şirket mantığı ve iş gücünde kesintiye gidilmesi nedeniyle İlk zamanlar elbette kolay olmadı. Ancak bana sorarsanız iyi iş çıkardık. Şu anda, Almanca konuşulan ülkelerde tüm Thomas Cook markaları için yetkinlik merkezi durumundayız.'' açıklamasında bulundu.

‘’HALA ŞİRKETİN BANA AİT OLDUĞUNU ZANNEDENLER VAR’’

Hilderbrandt'ın ''Müşterilerinizin içinde şirketin hala Vural Öger'e ait olduğunu düşünenler var mı?'' şeklindeki sorusuna Öger, ''Geçenlerde Hamburg'da alış-veriş yaparken bir kadın yanıma geldi ve 'Bay Öger, sizinle tatile gittim' dedi'' derken, Rosati ise Öger Tours'un özellikle Türk müşterilerin hafızasına kazındığını ifade etti.

‘’PEK ÇOK KONUDA THOMAS COOK’TAN FAYDALANIYORUZ’’

Rosati'nin ekibiyle birlikte şirketi yaşatmasından ve zamanın ruhuna göre yeniden konumlandırmasından memnun olduğunu dile getiren Vural Öger, ''Öger Tours, örneğin uçuş konusunda, esnek yapısını korumalı'' değerlendirmesini yaparken, Rosati, ''Otel konseptleri, servis, profesyonel kriz yönetimi gibi pek çok alanda Thomas Cook'un olanaklarından faydalanıyoruz. Bununla birlikte, bağımsız marka yapımızı da koruyoruz. Türkiye'ye güçlü bir dönüş olacağını öngördüğümüz için, hem Sun Express'teki hem de Condor'daki kapasitemizi arttırdık.'' sözlerini dile getirdi.

‘’İSTANBUL KATALOĞU ÇIKARDIK’’

Öger Tours'un 2019 yılı programına ilişkin bilgi veren Rosati, ''Türkiye'de zor geçen turizm yılları ile başa çıktık ve şark kataloğumuzu genişlettik. Türkiye'de plaj tatiline ek olarak, çıkardığımız İstanbul kataloğuna çok sayıda tur ilave ettik. Kaydırak kataloğu ve engelsiz turizm gibi yeni ürünler geliştirdik.'' dedi.

‘’BİR SÜRÜ DOĞRU ŞEY YAPTIM, YANLIŞLAR DA YAPTIM’’

Vural Öger, fvw editörünün, ''İki yıl boyunca sektörde iki tane benzer marka vardı Bay Öger. Çünkü V.Ö. Travel'ı kurmuştunuz. En büyük hatanız olan Öger Türk Tur ve VÖ Travel'ın iflası ve kişisel iflasınızdan sonra ne yaptınız?'' sorusuna ise, ''Bir sürü şeyi iyi yaptım ancak hatalar da yaptım. Yaşananların bir nedeni Türkiye'deki acentemin Öger Tours'un incoming servisini yapmaya devam edeceğine dair beklentim, bir nedeni de Ankara'daki siyasi iktidara karşı sözümü sakınmadan söylemem oldu. Görüşlerimi her zaman dile getirdiğim için bana yardım etmediler.'' yanıtını verdi.

‘’İFLAS SÜRECİ İLK BAHARDA TAMAMLANACAK’’

Vural Öger, ''Peki şimdi ne yapıyorsunuz?'' sorusuna ise, ''Bütün gün ofiste oturmadığınızda hayatın daha güzel olduğunu keşfettim. Son 3 yıldır pek ortalarda yokum. Ancak ilkbaharda iflasla ilgili her şeyi yapabileceğim.'' şeklinde konuştu.

OGER1

‘’HER ŞEY DAHİL OTELLERE KARŞI SÜREKLİ UYARDIM’’

Türkiye'nin son 30 yıllık turizm gelişimi ile ilgili de düşüncelerini dile getiren Öger, ''Ankara'daki politikacılar ve belediye başkanları için sadece ülkeye gelen turistleri sayıyor. Her şey dahil otellere karşı sürekli uyarılarda bulundum. Bu işe sıkı kriterler getirilmesi ve iyi planlama yapılması gerektiğini söyledim. Ancak Bodrum ve Alaçatı dışında, bazı kıyı kentlerimiz bozuldu. İnsanlar otantik destinasyonlar arıyor. Türkiye'nin ise üst gelir grubuna mensup kültürel değerlere ilgi duyan turiste ihtiyacı var.'' şeklinde konuştu.

‘’YENİ KONSEPT TESİSLERE İHTİYAÇ VAR’’

Türk otellerinde müşteri memnuniyetinin yüksek olduğunu belirten Songül Göktaş-Rosati ''Ancak yeniden düşünmeye başlamak gerekiyor. Türkiye'nin daha yeni ve daha genç hedef kitlelerine hitap edecek yeni konseptte tesislere ihtiyacı var. Türkiye'nin hala keşfedilmemiş çok fazla değeri var ve bu sadece bir iş meselesi değil. Kendimizi Türkiye ile misafirler arasında bir köprü olarak görüyoruz ve Öger Tours'un DNA'sında bu var.'' dedi.

‘’THOMAS COOK TÜRKİYE’DE 2 TANE COOK’S CLUB AÇACAK’’

Türkiye'de özellikle Ege bölgesinde ciddi bir hareketlilik olduğuna dikkat çeken Rosati şunları söyledi:

''Bir yandan eski oteller yenilenirken bir yandan yeni konsept tesisler yapılıyor. Önümüzdeki dönem Ege ve Antalya'da sadece büyük her şey dahil oteller değil, küçük oteller ve yenileme yatırımları da hızlanacak. Grubumuz Türkiye'de ilk iki Cook's Club markalı otelini bu yaz açıyor, daha fazlası da gelecek. Portfolyomuza çok sayıda butik oteli de ekledik.

‘’TÜRKİYE’YE SÜREKLİ GELEN MİSAFİRLER YENİ ŞEYLER KEŞFETMEK İSTİYOR’’

Standardın dışında ürünler ortaya koydukça turistleri her şey dahil otellerin dışına çıkarabiliriz. Türkiye'ye gelen tekrar misafirler yeni şeyler keşfetmek istiyor. Öger Tours olarak misafirlerin Türkiye'yi daha derinlemesine keşfedebileceği programlar hazırlıyoruz.

Amacımız hem satışlarımızı hem de gelirimizi arttırmak. Şu anda oldukça iyi gidiyoruz. Özellikle ailelerin Türkiye'ye geri dönmesi bizim için son derece önemli. Ek olarak, kültürle ilgilenen münferit misafirlere daha fazla hitap etmek istiyoruz.’’

‘’ALMANYA İLE TÜRKİYE ARASINDAKİ POLİTİK ATMOSFER DEĞİŞTİ’’

Fvw editörünün, ''Ama bu turist grubu Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın politikaları yüzünden Türkiye'ye seyahat etmiyordu. Bu değişti mi'' şeklindeki sorusuna ise Rosati, ''İki ülke arasında diyaloğun gelişmesiyle birlikte politik atmosfer de değişti. Seçimlerden sonra Alman medyasında çıkan Türkiye ile ilgili negatif haberlerin sayısı da azaldı. Seyahat acenteleriyle ve misafirlerimizle konuşuyoruz. Biz politika yapmıyoruz, insanları evimizde ağırlamak istiyoruz. Birçok Alman Türk kökenli insanlarla temas kuruyor. Diyaloğu ve entegrasyonu geliştirmek istiyoruz.'' yanıtını verdi.

Türkiye'de otel yatırımlarında mevsimselliği aşacak konseptlere öncelik verileceğine dair işaretler olduğunu kaydeden Rosati, bunun aynı zamanda, turizm gelirini arttırmak isteyen Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy'un da hedefi olduğunu kaydeti.

‘’FİYATLAR HENÜZ 2015 SEVİYESİNDE DEĞİL’’

Rosati, ''Fiyatlar zaten yükseldi ama otelciler daha fazla fiyat arttırabilir öyle mi?'' şeklindeki soruya ise şu yanıtı verdi:

''Türkiye'de otel fiyatları hala 2015 seviyesinde değil. Fiyatların düşmesi kısa, yükselmesi ise uzun zaman alıyor.''

‘’BİRİNCİ BANTTA VE POPÜLER TESİSLERDE YATAK SIKINTISI YAŞANABİLİR’’

Bazı turizm analistlerinin 2019 yaz sezonunda Türkiye'de yatak sıkıntısı olabileceğine dair değerlendirme yaptığının hatırlatılması üzerine Rosati, ''popüler oteller ve birinci bantta yer alan oteller için bu kesinlikle doğru. Erken rezervasyona sadece 50. yılımız olduğu için bu kadar yüklenmiyoruz.'' açıklamasında bulundu.

''KİMİN TÜRKİYE UZMANI OLDUĞUNU GÖSTERDİK''

Rosati, ''Kriz yıllarında FTI'ın Türkiye'de pazar payını arttırdığı ve şu anda kendisini Türkiye uzmanı olarak lanse ettiği'' şeklindeki soruyu ise, ''Geriye dönük bakıldığında kimin Türkiye uzmanı olduğunu çoktan göstermiş bulunuyoruz. Ziyaretçi sayısı bakımından FTI Türkiye'de pazar lideri olsa da, biz Türkiye'de kaliteye, özel servise ve yeni ürünlere yatırım yapıyoruz.'' şeklinde yanıtladı.

Bu Haber 21.01.2019 - 17:12:24 tarihinde eklendi.
Kullanıcı Yorumları
  • Kerem 22.01.2019 - 01:34

V.Ö. travel' ı batırıp o kadar borç takıp nasıl hala pişkin pişkin utanmadan insan içine çıkıyorlar üstelik böyle demeçler verebiliyorlar aklım almıyor!

• Muharrem COSKUN 22.01.2019 - 01:31

Rezil herif hala konuşuyor insanda biraz utanma olur

• İlker yılmaz 21.01.2019 - 05:51

Evet kimin Türkiye uzmanı olduğunu gösterdi 1 gecede iflas ettik deyip ortadan kaybolup arkasında 3 aylık maaşlarını, tazminatlarını alamamış yüzlerce personel bırakıp birde pişkin pişkin “ Benin şahsi servetim zarar görmedi” diye açıklama yaparak uzman oldu beyimiz.

En Çok Okunanlar
Bunları Okudunuz Mu?
Yazarlar
Tüm Yazarlar
GÜNCEL HABERLER
SEKTÖREL HABERLER

Turizm gündemine ilişkin haberlerin her gün mail adresinize gelmesi için abone olun.