Elite Grubu hedef büyüttü: İşte yeni markalar ve otel hedefi

Elite World Hotels & Resorts, 4 yeni markasını ve yeni iş modelini tanıttı.

Elite World Hotels & Resorts, Elite World Grand Otel’de yaptığı basın toplantısıyla yeni iş modeli ve markalarını tanıttı.

Yapacakları yeni otel yatırımlarının dışında franchise ve management modeliyle hizmet vermeye başlayacak Elite World, 2 yeni markasının Elite World Comfy ve Elite World Go olduğunu duyurdu.

Hali hazırda hizmet verdikleri otelleri Elite World Grand ve Elite World çatışı altına alan grubun,  Elite World Comfy markası 4 yıldızlı, Elite World Go markası ise 3 yıldızlı konseptte hizmet verecek.

Toplantıda konuşan Elite World Hotels & Resorts Yönetim Kurulu Üyesi Emel Elik Bezaroğlu, hali hazırda hizmet veren Elite World otelleri ile ilgili bilgi verdi. Bezaroğlu, “İlk otelimizi 1976 yılında Van’da açtık. Fakat turizm sektörüne ilk girişimiz 2002 yılında Taksim Talimhane’deki Elite World Prestige oteliyle oldu. Ardından yine 2008’de yeniden Taksim’de bir otel daha açtık. Ardından yeniden memleketimize dönerek, Van’ın en yüksek kapasiteli ve ilk 5 yıldızlı otelini Elite World Van’ı hizmete açtık. 2 yıl sonra ilk business otelimiz olan Florya’daki Elite World Business otelimizi açtık.  Marmaris’e ilk resort yatırımımızı yaparak Elite World Marmaris ve ardından 2017 yılında Elite World Europe otelimizi sektöre kazandırdık. Anadolu Yakası’nda Elite World Asya’yı hayata geçirdik. Sapanca’da 2019 yılında zincirimizin en yüksek oda kapasitesine sahip Elite World Sapanca’yı hizmete geçirdik. Sapanca sadece tatil destinasyonu olarak biliniyordu. Biz burada hem iş hem tatil yapılabilen bir tesisi planladık. Turquality destek programına katılan ilk zincir otel olduk. Bu program kapsamında bazı yeni kararlar aldık ve 2019 yılından bu yana bu kararlar göstergesinde çalışmaya başladık. “ dedi.

“Doluluklarımız yüzde 75’e ulaştı”

Turizm sektörüne ilişkin değerlendirmede bulunan Bezaroğlu, “Türkiye geneline baktığımız zaman çok iyi gidiyor. 2019 verilerinin üzerine çıktı. Böyle giderse 2023 çok iyi gidecek. Zincir olarak doluluklarımız yüzde 75’i yakaladı.  Hali hazırda otellerimizin dolulukları ve hedeflerimiz konusunda herhangi bir sapma yok. Bu yıl toplantı sektörü hareketlenmeye başladı. Bizim pandemide eksik kaldığımız alanlardan birisiydi. 2022 yılında güzel bir dönem geçirdik. 2023’te de artarak devam edecek diye düşünüyoruz. Uluslararası kongreler 2-3 yıl içerisinde planlanıyor. Bu konuda TGA’nın da iyi çalışmaları var. Bakanla yaptığımız görüşmede kongre sektöründe çalışmalara ayrıca başlayacaklarını belirttiler. Geçmiş dönemde yaşadığımız güzel kongre dönemlerini tekrardan yaşayacağımız düşünüyoruz. “ ifadelerini kullandı.

“2 senedir bu konuda yoğun çalıma içerisindeyiz”

Toplumun bütün kesimlerine hitap etmek için 2 yeni marka oluşturduklarını açıklayan Elite World COO’su Orkun Petekçi “Markamızı hem yerel hem de uluslararası pazarda daha da ileri götürmek istiyoruz. Bunun için 2 senedir yoğun bir çalışma içerisindeyiz. Bizim amacımız toplumun bütün kesimlerine hitap etmek.  Ekonomik segmentten üst segmente kadar her kesime hitap edebileceğimiz 2 yeni marka oluşturduk. En üst segmentteki otelimiz Grand’ın dışında 5 yıldızlı konseptte Elite World markamızla hizmet vermekteyiz. Bu markayla yatırımcılara daha esnek ve aynı zamanda yerele uygun konseptlerle yatırımlarına geri dönüş sağlıyoruz. Elite World markasıyla Taksim, Florya, Van ve Marmaris olmak üzere 4 farklı noktada hizmet veriyoruz. “ açıklamasında bulundu.

“Toplumun 4 ve 3 yıldızlı otele de ihtiyacı var”

4 ve 3 yıldızlı konseptle tasarlanan yeni markalarını tanıtan Petekçi, “Toplum artık 5 yıldızlı otele ihtiyaç duyduğu kadar 3 yıldızlı otele ihtiyaç duyuyor. Bu ihtiyacı gördüğümüz için de ekonomi segmentinde iki yeni marka çıkardık. Bunlardan biri Elite World Comfy. Akıllı bir bina ile ulaşılabilir bir konfor sunuyoruz. Projede oda sayısı 100-150 arasında olacak ve bir odanın inşaat maliyeti 45 bin dolar olacak. Ekonomi segmetinde diğer markamız Elite World Go. Burada sıcak renkler var ve bununla birlikte evinizdeki rahatlığı sunmayı hedefliyor. Yatırım ve operasyon maliyeti düşük bu nedenle yatırım geri dönüşü de hızlı olacak. Projede oda sayısı 80-120 olacak şekilde tasarlandı. 1 odanın inşaat maliyeti ise 35 bin dolar olarak hesaplandı. Projesi tamamen kit haliyle hazır. Böylece yatırımcı proje sürecinden geçmiş olacak. Bu şekilde yatırımcının yatırımını kısa bir sürede alacağı görüşündeyiz. “ şeklinde konuştu

“Yurt dışı yatırımlarımız ile ilgili görüşmelerimiz devam ediyor”

Bu yeni markalarla hedeflerinin tüm Türkiye’ye yayılmak olduğunu vurgulayan Petekçi, “Yeni markalarımızla birlikte hedeflerimiz hem Türkiye’nin 7 bölgesinde hem de Avrupa’da kendi bayrağımızı dalgalandırmak, küresel pazarda daha da önemli roller almak. Bizler bu iş hakikaten iyi biliyoruz. Bizde zaten misafirperverlik var. Bunu Zengin mutfağımızla birleştiğimizde çok iyi tanıtım yapabiliyoruz. Bu bize yeni kapıların açılmasını sağlıyor. Bu yeni konseptler ile ilgili hali hazırda görüştüğümüz bir iki yatırımcı var. Çok kısa sürede tamamlanmasını düşünüyoruz. Şu an da görüşme aşamasındayız. Almanya’da otel açmayı düşündüğümüz bir lokasyon var. Yakın zamanda netleşecek. Bunun dışında Hollanda ve İtalya’da olmak gibi bir hedefimiz de var. “ ifadelerini kullandı.

“Otel sayımızı 40’a çıkaracağız”

2029 yılında Türkiye’deki ilk 5 yıldızlı otel zincirlerinden biri olacaklarını belirten Petekçi “Turizmin gelişmesi için Elite World olarak çok önemli katkılarda bulunduk. Bu strateji artarak devam edecek. Şu ana kadar şirketimizin gerçekleştirdiği yatırım 650 milyon dolar. Bin 400 personelle faaliyetlerimize devam ediyoruz. Birkaç sene içerisinde 3 bin kişi istihdam edeceğimize inanmaktayız. Yaklaşık 8 senelik planlarımız çerçevesinde bünyemize 32 otel daha katarak 40 otele ulaşmak hedefindeyiz. 2029 senesinde Türkiye’deki ilk 5 otel zincirinden bir tanesi olacağız. “ açıklamasında bulundu.

“Türkiye’nin 7 bölgesinde de olmak isteriz”

Türkiye’nin her şehrinde Elite World olarak var olmak istediklerini Belirten Petekçi, “Yurt dışı yatırımlarımızla büyümek istiyoruz. Bundan sonraki süreçte franchise ve management  vererek devam edeceğiz. Belli bir yerden sonra böyle yaparak büyütebilirsiniz. Anadolu’da büyümeyi çok isteriz. Türkiye’nin 7 bölgesinde de olmak isteriz. Biz tüm Türkiye’nin bütün şehirlerinde olmak istiyoruz. Tek kriterimiz var; markamızın olması gereken standartlarına kalitesine ve güvenlik standartlarına uyması. Diyarbakır ve Trabzon’da yeni yatırımlarımız için görüşmelerimiz devam ediyor. Termal turizm alanında da olmayı çok isteriz. Hali hazırda sağlık turizmi yapıyoruz, anlaştığımız bazı kurumlar var.” İfadelerini kullandı.

“50 milyon turist sayısına ulaşabiliriz”

Toplantının ardından basın mensuplarının sorularını cevaplayan Petekçi’nin açıklamalarından öne çıkan başlıklar şu şekilde:

“Türkiye’de otel yatırımların durduğu konusuna katılmıyoruz. Antalya için olabilir ama Türkiye genelinde böyle bir durum söz konusu değil.  Eylül ayında 20’den fazla işletmenin teşvik için başvurduğunu görebilirsiniz. Türkiye’ye gelen yabancı turist sayısı 40 milyon oldu. 2021’e göre yüzde 85 daha yukarıda. Bu da sene sonunda 50 milyon gibi bir rakama ulaşabileceğimiz gösteriyor. Önümüzdeki senenin iyi olacağını düşünüyoruz. Rakamlar ve rezervasyonlar bunu gösteriyor.

“Bakan Ersoy sektör için büyük bir mükafat”

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy bence şu an da bizim sektörümüz için en önemli mükafatlardan bir tanesi. Sektörden olmasını garipsemişi olabiliriz çünkü genelde siyasetçilere alışığız. Sektörden birinin olması ve pandemide gelmiş olması bizim için şanstı. Yapılan çalışmalardan en  nemlisi hijyenle ilgili sertifikasyonun hayata geçirilmesiydi. Yeni gelen sürdürülebilirlik sertifikası için de aynısını düşünüyorum.  Bunun için oldukça pozitifim. İlk aşaması zaten olması gereken şeyler ikinci safhasından ufak dokunuşlar yapacağız. Sertifikasyonun kesinlikle faydalı olduğunu düşünüyorum. Siz marka olmak istiyorsanız belli bir standardınız olması gerekiyor.

“Türkiye’de oteller sadece yerel müşteriyle yaşayamaz”

Sektör 2013’ten bu yana sıkıntılıydı. Bu demlere krizlerle geldik. Uzun zaman sonra yüzde 75’i geçen dolulukları gördüğümüz için keyfimiz oldukça yerinde. Huzur varsa tatil vardır. Siz o zaman o ülkeye gidersiniz. Bizim kültürümüz, tarihimiz, doğamız ve inanılmaz biz mutfağımız var. Bu kadar zenginlik varken ve bunu sunabilirken her şey çok güzel. Ama Gezi olayları, darbe girişimleri, terör olayları gibi girişimlerin ardından ziyaretçi olmuyor. Türkiye’deki oteller sadece yerel müşteriyle yaşayamazlar. Yabancı turistlere ihtiyacı var. Oteller buna göre çünkü. “

Bu Haber 30.11.2022 - 15:39:28 tarihinde eklendi.