Uzan yeniden Gloria'da: Zor sezon yoktur, turist alamayan otel vardır

    16.02.2017 - 16:43:59



    Uzun yıllar görev yaptığı Gloria Hotels'e yeniden dönen Cem Uzan, hedeflerini ve beklentilerini TurizmGüncel'e anlattı.



    TurizmGüncel

    Gloria Hotels'te 9 yıl görev yaptıktan sonra 2004 yılında ayrılan ve daha sonra Rixos ve Vogue Hotel Bodrum'da görev alan Cem Uzan yeniden yuvaya döndü.

    İşini doğru yapan bir yönetici olduğu için tekrar çağrıldığını belirten Cem Uzan, zor geçmesi beklenen 2017 sezonu ile ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:

    ZOR SEZON YOKTUR, TURİST ALAMAYAN OTEL VARDIR

    ''Zor sezon yoktur, turist alamayan otel vardır. Bundan önce görev yaptığım otelde 2016 gibi bir sezonu artıda kapattık. Evet, Türkiye'de turizm sıkıntılı bir dönem yaşıyor ama her yiğidin de bir yoğurt yiyişi vardır. Elimizde, golfü, futbol sahası, çok iyi oteli, spor arenası ve güçlü bir yatıırımcısı olan iyi bir marka var.''

    2014'TEKİ GELİRLERE ANCAK 2020'DE ULAŞABİLİRİZ

    Türkiye'de 2017 sezonunun zor geçeceğinin belli olmaya başladığını ifade eden Cem Uzan, ''Buna rağmen 2017 yılında yüzde 15 artıya geçeceğimizi düşünüyorum. 2014 yılında yaptığım bir değerlendirmede,  o yılın turizm gelirlerine tekrar ancak 2020'de ulaşabileceğimizi açıklamıştım ve büyük tepki çekmişti. Şimdi tekrar söylüyorum; 2014 yılındaki turizm gelirlerine ancak 2020'de ulaşabiliriz.'' şeklinde konuştu.

    Peki 2017 sezonunda Gloria Hotels nasıl bir yol izleyecek, sektörde fiyat savaşları olur mu? Uzan, sorumuzu şu şekilde yanıtladı:

    FİYAT SAVAŞLARINI MARKA OLMAYAN OTELLER YAPIYOR

    ''Fiyat savaşları yine olacaktır. Ancak turizmde elinizde bulunan ürünün niteliği çok önemli. Marka olmayan oteller, fiyat indirimleri ve katakullilerle müşteri almak için çalışacaklardır. Zaten fiyat savaşlarını yapanlar da bu tip tesisler. Gloria veya onun ayarındaki tesisler fiyat savaşına girmez. Elinizdeki ürün iyiyse müşteri onu satın alacaktır.'' dedi.

    RUSYA VE BDT'DEN 6 MİLYON ZİYARETÇİ GELİR, AVRUPA TOPARLANIR

    BDT-Rusya ve Avrupa pazarı ile ilgili beklentilerini de sorduğumuz Uzan, ''Ruslar Türkiye'yi çok özledi. Bu nedenle gelecekler. Bu yıl Rusya ve BDT ülkelerinden 6 milyon ziyaretçi geleceğini tahmin ediyorum. Rusların tatil ayı olan mayısta marka otellerin çok yoğun rezervasyon aldığını görüyoruz. Avrupa'da ise dalgalanma var şu anda. Bunu toparlamaya çalışıyoruz. Geçtiğimiz yıl yaşanan darbe girişimi tarzı bir gelişme yaşanmazsa, Avrupa pazarının da toparlanacağına inanıyoruz.'' yanıtı verdi.



    Haberi Paylaşın :
    Bu haber 16.02.2017 - 16:43:59 tarihinde eklendi.

    Kullanıcı Yorumları

    Ruya Mostofavi - 17.02.2017 09:32:07
    Silkelenmek iyidir, kendi satar devirleri geçti. Bu hamle çok güzel. Cem bey yolunuz açık olsun
    Selim Şahin - 17.02.2017 12:08:22
    üst paragrafta 2014 yılındaki gelirlere 2020 de ancak ulaşırız diyen ARKADAŞ, alt paragrafta 6 milyon RUS/BDT topluluğu turist gelir cümlesi ile biraz ironi yapıyor...hayaller 6 milyon rus gerçekler ise gelmeyen Avrupalı
    okay - 17.02.2017 14:35:02
    6 milyon rus hayali güzel ama bdt pazarında gerçekleşmiş en yüksek rakam 6 milyon yok. Birde Lomidze (Ator başkanı) 2015 yılındaki rakamlara dönmek hayal demişti Türkiye için (2015 de 3,6 milyon gelmişti). Ki; AB Gürcistan ve Ukrayna ya vizesiz seyahat getiriyor(Mayıs a kadar gerçekleşecek),bu ülkelerde ki insanlar yıllardır AB ülkelerine gidebilmenin hayali içinde. Bu 2 ülkeden gelen sayısı yaklaşık 3 milyon. ve üstüne Rusya; Mısır ı tekrar açıyor, rus zenginler orda otel satın oluyor. rakama bunlarıda dahil edin Cem Bey.
    nejat özgüler - 17.02.2017 14:47:18
    sevgili cem bey, türk dilinde bir çok benzer deyim vardır;"gün ola devran döne", "keser döner sap döner, gün olur hesap döner", "hak yerini bulur",ve dah bir çok benzerleri... bu sözlerin tümünü haklı çıkardınız... nasıl sevindim anlatamam...keşke nuri bey de bu günü görseydi.... başarılar diliyorum... kolay gelsin... dr. nejat özgüler
    ALI GÜNEY - 18.02.2017 15:13:31
    Cem Bey yeni göreviniz hayirli olsun. Gloria kalitesini ve ismini daha yukarilara cikaracaginizdan eminim. Sizden ricam Glloria Spor Komlexinde görev yapan Avusturyali müdürünüz Avrupadan gönderilen guruplarimiza özel fiyat vererek guruplarimizi calmasin. Isvicre Atletizim takimina bana verilen fiyattan daha iyi fiyat veriyor 2 senedir gurubunu aliyor. Bu bizde Gloria Gurubunu adini kötülestiriyor. Isvicre Seyahat acentalar Birligi ve Classic Reisen8 Classicsports ) adina Ali Güney
    Onur - 18.02.2017 18:45:01
    Madem %15 artıya geçeceğinizi düşünüyorsunuz o zaman neden yıllardır %6 zam verilerek çalıştırılan çekirdek kadro personelinize zorunlu ücretsiz izin veriyorsunuz? diye sormazlarmı ?
    sedat - 19.02.2017 21:46:58
    ıyı yonetıcı satarak kazanmalı, personeli zorla belge ımzalatarak ızne gondermekle olmaz bu işler, zaten ne veriyorsunuzkı onuda almaya calısıyorsunuz,