Uçan genel müdür Mehmet Biçer'den yine sıra dışı uygulamalar

    7.10.2016 - 09:55:53



    Liberty Hotels Lykia ve Sentido Lykia Resort & Spa Genel Müdürü Mehmet Biçer (nam-ı diğer uçan genel müdür'), 2016 sezonununde insan kaynakları ve sosyal alanlarda gerçekleştirdikleri çalışmaları anlattı. Hiçbir personeli işten çıkarmadıklarını, hatta yeni personel alımı yaptıklarını ifade eden Biçer, ''Her yıl mayıs ayında, rutin yaptığımız zammı, bu sene de yaptık. Personelimizin çalışma konforuyla ilgili tüm standartları geliştirdik. Akdeniz’e nazır özel ve keyifli bir restoranda son derece zengin bir büfeden yemek yemeyi en çok onlar hak ediyor.'' diyor.



    TurizmGüncel

    Sektörde sıra dışı yönetim anlayışı ile öne çıkan Liberty Hotels Lykia ve Sentido Lykia Resort & Spa Genel Müdürü Mehmet Biçer, sezona ilişkind eğerlendirmelerde bulundu. Geliştirdikleri yaratıcı projelerle var olan durumu avantaja çevirdiklerini belirten Mehmet Biçer, sektörde yaşanan krize rağman Liberty yöneticilerinin sosyal projelerine devam ettiğini ifade etti.

    Ölüdeniz- Faralya arasındaki yolun yaklaşık 10 km bölümüne, özel tasarlanmış çöp bidonları yerleştirdiklerini kaydeden Biçer, bununla da kalmayıp bidonlara eklenen konuşma balonlarıyla ilgi çekici ve sevimli bir iletişim fırsatı yarattık. Bu çöpler tesise ait çöp kamyonlarıyla toplanıyor ve Liberty bu hizmeti yerel yönetime destek olarak gerçekleştiriyor.'' dedi.



    Otel ile hiçbir fiziki bağı olmayan 3 koyda da Liberty Hotels Lykia yönetimi tarafından yerleştirilen çöp bidonlarının, yine otele ait gezi teknesi tarafından bizzat kontrol edilerek ve sürekli boşaltılarak temizlendiğini söyleyen ''Uçan gnele müdür'' ''Bu da yetmiyor, Liberty çalışanları bu güzergâhlarda belirli aralıklarla çevre temizliği yaparak, çöp bidonları olmasına rağmen yollara atılan çöpleri temizliyor.'' diyor.

    Mehmet Biçer, “Fethiye ve Ölüdeniz, topluma, doğaya, hayvanlara birey ve kurum olarak sorumluluklarımız var. Sadece bunu yerine getiriyoruz.'' diyerek sürdürülebilir turizme dikkat çekti.



    LİBERTY DOSTLUK PAZARI

    Biçer’in ''Dostluk Pazarı'' olarak adlandırdığı alan tesis içinde, ormanlık alanda gözden uzak korunaklı bir yapı. Tesiste, temiz şekilde bırakılmış yüzlerce giysi ve oyuncakla bulunuyor. İhtiyacı olan buradaki eşyalardan alıyor ve kullanıyor. Söz konusu pazarın kaynağını ise, misafirlerin bırakıp geri talep etmedikleri oyuncak ve giyisiler ile çalışanların bağışladıkları giyisi ve oyuncaklardan oluşuyor.

    Bu iki yolla gelen malzemeler yıkanıp, ütüleniyor ve pazarda sergileniyor. İhtiyacı olanlar gizlilik içinde seçimlerini yapıyorlar. Ayrıca katkı yapanların isimleri de gizli tutuluyor.

    İNSAN KAYNAKLARINDA İNSANA KIYMET VERMEYE DEVAM...

    Liberty Hotels Lykia ve Sentido Lykia Resort&Spa'nın zor seneye rağmen standart ve prensiplerinden taviz vermediğini kaydeden Mehmet Biçer, ''Önceki sezonun ve hatta önceki yılların tüm tecrübeli kadrosundan fire vermeden yoluna devam ettiklerini, yenilik yapmaktan da asla vazgeçmediklerini.'' belirtti. Az da olsa krizden etkilendiklerini söyleyen Biçer, “Bu tür krizlerde hiçbir işletme, faaliyet karını arttırarak krizi avantaja çeviremez. Sadece nakit gücü olan kurum ve bireyler, bu gücü kullanarak avantaj yaratabilir ama bu da yetmez. Her şey kar, her şey para değil. Sadece ağaçların ve mimarinin güzel olduğu, insanların fırsatçı ve hesapçı olduğu bir yere kim gelsin! Yetmez. Bizler iyi insanlarız.'' ifadelerini kullandı.



    Biçer, insan kaynakları alanındaki prensipleri ile ilgili olarak ise şu noktaların altını çiziyor:

    • Bütün personelimiz sezon başında işinin başına döndü. Hatta yeni alımlar gerçekleştirdik.

    • Her yıl mayıs ayında, rutin yaptığımız zammı, bu sene de yaptık.

    • Personelimizin çalışma konforuyla ilgili tüm standartları geliştirdik. Akdeniz’e nazır özel ve keyifli bir restoranda son derece zengin bir büfeden yemek yemeyi en çok onlar hak ediyor.

    • Misafir hizmet standartlarımızdan asla taviz vermedik, aksine geliştirdik.

    • Pazarlama iletişimi bütçesini biraz daha arttırdık.

    Ek olarak, hiç ama hiç durmadan çözümler yaratmaya çalıştık. Tesislerin doluluğunu kendinize, boşluğunu krize yorarsanız devam edemezsiniz. Krizlerin avantajlarından faydalanmak gerekir.





    Haberi Paylaşın :
    Bu haber 7.10.2016 - 09:55:53 tarihinde eklendi.

    Kullanıcı Yorumları

    Pelin Bayrak - 7.10.2016 11:39:07
    Sektör çalışanıyım. Bu otelde 2. defa tatil yaptım. Bu kadar özgüvenli, güleryüzlü, organize, mutlu personel görmedim. Merak ettim araştırma yaptım, dahada büyülendim. Personel otelde tatil bile yapıyormuş hatta canı işe gelmek istemiyorsa gelmiyormuş. Kriz yılanda bile personel çıkarmayan, zam yapan Yönetimi tebrik ediyorum.
    Hasan Bayraktar - 7.10.2016 14:52:01
    Gerçekten bu yazıyı okuduğumda tüylerim diken diken oldu. Neden mi?? Çünkü uzun zamandır bu sektörde çalışan emekçilerden biriyim. ve böyle bir genel müdür profili olduğunu görmekten bilmekten çok mutlu oldum. Umarım yaptıklarınız tüm sektör yöneticilerine ve patronlara biraz ışık tutabilir.( gerçi şimdi onların gözünde çoktan düşman olmuşmuşsunuzdur bile :) inşallah bir gün çalıştığınız otelde çalışma fırsatı bulabilirim. Mehmet bey. Emeğinize sağlık.
    Erhan Demir - 7.10.2016 15:03:27
    Sayın Mehmet Biçer Bey, Sizi uzun zamandır otel yönetim felsefeniz için köşe yazılarınızda izlemeye başlamıştım. Bu yazınızda görüyorum ki sahip olduğunuz tüm farklı yönetim tarzınızın meyvelerini topluyorsunuz. Otel yönetimlerinde esas yatırım yapılması gereken alanın personel olması gerektiğinin gerçekliğini bir kez daha uygulamalarınızda görüyoruz. bunu yaparken de çevreyide çok iyi düşünüyorsunuz. Ama keşke yazınızdaki bir cümleyi yazmasaydınız.. hangisi mi? iyiyi kendinden kötüyü krizden bilmek. Çünkü sektörde bu felsefesi olan çok yönetici var. bunun haricinde bir çizgi yakalamanın mümkün olduğunu görmeleri çok işlerine gelmeyecek bence :)
    İlhan Akabey - 9.10.2016 09:30:00
    Merhaba , Ben Kayseri"de bir işletmenin sahibiyim. Ve şuan Antalya da bir seminer sebebiyle bir otelde kalıyorum.Bu otel de personelle konuşma imkanım oldu ve hemen hemen hepsi çalışma şartlarından şikayetçi.. Sanmayınki işin zorluğundan çünkü biraz daha sohbet ettiğimde anlıyorsunuz ki şikayetçi oldukları nokta yöneticilerinin kendilerini insan yerine koymamamaları onlara robot gözüyle bakmaları. Yazınızdaki insani dokunuşlarla aslında ne kadar iyi bir yönetici olunabileceğini göstermişsiniz. İnşallah bir sonraki yıl tesisinizde kalmaya gelicem ve sizinle umarım tanışırız Sayın Mehmet Biçer Bey.
    Yalın Parlak - 9.10.2016 20:16:24
    Yazıdaki sosyal projelere ve toplumsal dokunuşlara hayran kaldım. Tabiki çalışanların korunmasına ama sosoyal projeler personelin gölgesin kalmış. onlarıda görelim uygulayalım.
    derya yetkin - 10.10.2016 13:53:28
    Tek kelimeyle mükemmel Bu kadar çözüm odaklı ve işini seven insanlarla birlikte umudum biraz daha artıyor herşey için elinize yüreğinize sağlık oğlum da bir liberty çalışanıydı ailecek orda bir tatil yapma fırsatımız oldu. keşke hala orda çalışıyor olabilseydi diyorum tüm okuduklarımdan sonra bir kez daha.
    Turist - 12.10.2016 09:59:08
    Ülkemizde Otel yönetimi -Personel ilişkisi Sahip-Köle ilişkisinden öteye geçememektedir.Düşük maaş , Sezon sonu işten çıkarılma , ücretsiz fazla mesai , sırf patron akrabası olduğu için işe alınan ama iş bilmeyen yönetim kadrosu , asgari ücret üzerinden yatırılan SSK primleri (buna otel müdürleri de dahil) , adına lojman denilen yıkık dökük kliması vs. çalışmayan yerlerde kalmaya zorlanan personel , sosyal aktiviteler zaten 0 , yemekhanelerde verilen kalitesiz yemek daha neler neler , anlatmakla bitmez....1000 lerce yönetici ve üst düzey çalışan arasından Sn biçer gibi bir iki yöneticinin fark yaratıyor olması BAKİ KALAN KUBBEDE HOŞ BİR SADA...
    Safıye ÇAKICI - 12.06.2017 21:45:20
    buraya her akşam bır sıkayet bırakacağım. ÇÖZÜM ODAKLI ŞEFIM GÜRCAN BEYIN BÜTN ÇÖZUMLERI ÇÜRÜTÜLDÜ ERKAN ÜŞÜMÜŞÜN BÜTÜN ÇÖZÜMLERİ ÇÜRÜTÜLDÜ MAAALSEF ORADA DÖNEN DOLABA KIMSENIN GÜCÜ YETMIYOR. BUNU GEREKIRSE TUM DUNYAYA HAYKIRACAGIM. YUKarısı lıberty lykıa aşağısı kadınlar hamamı aşağısı nazı kampı bu yorumlarımın paylaşılmaması halınde ISTANBULDAKI GENEL MUDURLUGE YAZACAGIMI BEYAN EDERIM
    Safıye ÇAKICI - 12.06.2017 22:06:16
    yazdığım eleştırılerının dıyecegım sıze göre eleştırı bana gore GerÇeKLER paylaşılmamAsı durumunda haklı olduğumu düşünecegım...söylediğiniz gibi eleştiriye acıkmışınız acaba !