Benzer Haberler:
    Otel servisi devrildi, 6 yaralı
    'Kriz içeride sektörün damarlarını boşaltıyor, bu enkaz nasıl kalkacak?'
    Türk Hava Yolları, Cezayir’den Antalya'ya direkt uçuş başlatıyor
    Feti Kuyucu turizm şirketlerinin kanayan yarasını yazdı
    Rusya'dan THY'ye iki ödül
    Gündoğdu'da başlayıp THY'de zirveye uzanan yaşam hikayesi
    Enflasyon rakamları açıklandı, işte lokanta ve otellerdeki son durum
    'İnşaatı kısa sürede bitirip sonra sürekli tamir ve tadil etmek marifet değil'
    Enflasyonda yeni hesaplama: Gıdanın ağırlığı düştü, lokanta ve otellerin arttı
    Orhan Sancar yazdı: Rusya pazarından bir iyi bir de kötü haber

    Türk Hava Yolları'nda neler oluyor?

    10.1.2017 - 16:10:18



    Yazarımız Can Pulak, son günlerde çeşitli nedenlerle gündeme gelen THY'deki değişimi kaleme aldı. Milli hava yolunun ikramında, servisinde ve kalitesinde ciddi bozulmalar meydana geldiğini ifade eden Pulak, parmakla gösterilen bir Türk markasının kıymetinin bilinmediğini ifade ediyor.



    TurizmGüncel

    İşte Can Pulak'ın ''THY'de neler oluyor'' başlıklı o yazısı:

    ''İyi giden işleri bozmakta müthiş başarılıyız.Hoş diyeceksiniz ki, son zamanlarda hangi işimiz doğru gidiyordu? Onca yanlışın içinde parmakla gösterilecek azlıkta doğru işlerimiz de vardı elbette. Bunları da görmek lazım.

    Kim ne derse desin, Türk Hava Yolları son yıllarda en iyi çalışan ve göğsümüzü kabartan bir kuruluşumuzdu. Çok sık iç ve dış seyahatlere çıktığım için, bu başarıyı yakından görüyor ve mutlu oluyordum. Öyle ya, bir Türk Havacılık Şirketi başarıdan başarıya koşarak dünyadaki önemli ödülleri topluyor, sektörün uluslararası takdirini kazanıyor ve kendisinden eski, deneyimli ve mali açıdan çok daha güçlü dünya markalarını geride bırakıyordu. Buna bir Türk olarak sevinmemek mümkün mü?

    THY’nin yaratıcılığı, ileriyi gören atak politikası, reklam vizyonu ve pazarlamacılık anlayışı, son yıllardaki başarısının önemli harçlarıdır. Buna bir de dünya haritasının üzerine yelpaze gibi açılan yeni hatları ve adını bile duymadığımız Afrika ülkelerine uçuş cesaretini de eklerseniz, bu kurumumuza yürekten bir alkışı esirgemezsiniz. Arap uçaklarındaki hostes benzerlerini servise çıkarmak, hosteslerin yerine erkeklere ağırlık vermek, turbanlı çalışan sayısını arttırmak, apronda deve kesmek, muhalif gazeteleri yolcuya vermemek, dış hatlarda içki ikramını kısıtlamak  gibi saçmalıkları görmezden gelirseniz, THY’nin artıları eksilerinden fazladır.Ben bu eksileri mahalle baskısı değil de, siyasi baskı olarak gördüğüm için, buna direnemeyen idarecileri fazla suçlayamıyorum.

    Bir yanda büyük başarılar, diğer yanda onu gölgeleyen basit  kusurlar…Uçak filosunu inanılmaz derecede büyütmek, iç ve dış seferleri aksatmadan ve genel bir memnuniyeti sağlayarak sürdürmek, dünyanın önemli sporcularını ve sanatçılarını reklamlarda kullanmak, dünyanın en meşhur futbol ve basketbol takımlarına sponsorluk yapmak, yolculara ikram edilen yemeklerin sunumu, çeşidi ve lezzeti, sonuçta bir Türk mucizesini ortaya çıkardı. Buraya kadar herşey güzel ve emeği geçen herkesi de kutlamak gerek.

    Yanılmıyorsam THY, 14 yılda 3 yönetim kurulu başkanı değiştirdi. Ama Genel Müdürü Temel Kotil, birkaç ay öncesine kadar hiç değişmeden görevini başarıyla sürdürmüştü. Kendisini tanımam, dostluğum ve ahbaplığım yoktur. Bir yerde karşılaşıp elini bile sıkmış değilim. Ama bir şirketi alıp çok ileriye taşımasını da yıllarca ilgi ve takdirle izledim. Gerçi bu başarıda 3 yönetim kurulu başkanının da rolü olduğunu söyleyenler çıkabilir. Fakat bana göre aslan payı Temel Kotil’indir.

    Son zamanlarda THY’nin hizmetlerinde gerilemeler oldu. Özellikle rötarlar, personeldeki gevşemeler, yolculara ikramların ve yemek çeşit ve kalitesinin çok bozulması dikkati çekmeye başladı. Hele son seyahatimde gördüm ki, olumsuz gelişmelerden şikayetçilerin sayısı hayli artmış. Benim başa geleni hoşgörü ve gülümseyerek karşılama gibi bir huyum vardır. Aksiliklerle eğlenmesini iyi bilirim. Son yurtdışı seyahatimde acemi bir hostes başıma yemek tepsisini boca etti.Sağ omuzumdaki tavuk, bezelye ve havucuyla birlikte öyle bozulmadan nasıl durabildi, bu marifete şaşmamak mümkün değil. Hele çok üzülen hostemizin elindeki mendillerle salçayı kazağıma iyice bulaştırması, üzerimde sanatsal bir dekor yarattı. Üstümü başımı temizlemek için gittiğim tuvaletin felaket hali ise görülmeye değerdi doğrusu. Ben kendimden önce, hemen tuvaleti temizledim. Evvelden kolonya filan koyarlardı tuvaletlere, günümüzde kağıdın bile sıkıntısı çekiliyor.

    THY uçakları önceden çok güzel temizlenir, heryeri parfüm kokardı. Şimdi aynı özeni göstermiyorlar ki, daha dağınık bir görüntüye giriyor yolcular. Kafalarını dayadıkları kumaşlar kirli ve bakımsız, emniyet kemerlerinin bazıları arızalı, iki koltuk önümdekinin ise bir parçası eksik. Tek parçayı gösteren yolcuya, ne diyeceğini bilemedi hostesimiz. Boş yer yoktu ki, başka koltuğa geçirebilsin. Bir de bagaj sorunu var ki uçakların,bunu halledebilene madalya vermek lazım. Koca koca bavulları koymıyorlar mı başüstüne, palto ve pardesüye bile yer bulmak zorlaşıyor. Bu sadece THY’nin değil, tüm yerli şirketlerin problemi.

    Gelelim THY’nin o dillerden dillere dolaşan güzelim ve nefis yemeklerine. Üzülerek söylemek zorundayım ki feci şekilde bozulmuş. Sadece yemekler değil, sunumdaki özen de kaybolmuş. Bir kere verdikleri tavuk plastik gibiydi, dönüşte makarnayı tercih etmiştim.Askerde yediklerim çok daha güzeldi. Yemekle sıcak ekmek verirlerdi eskiden, şimdi ekmekler diş kıracak bayatlıkta ve sertlikte.  Bizim süngercilerin yumuşatmak için deniz suyuna batırdıkları peksimetlere benziyordu…

    Kısa zamanda başarılı bir şirket bu hale nasıl gelmişti? Bunu araştırırken, Temel Kotil’in görevden alındığını ve THY’nin dışında başka bir kuruma kaydırıldığını üzüntüyle öğrendim. Niçin çok başarılı bir insanı değiştirirler ki? Neden güzel giden ve herkesin alkış ve takdirini kazanan bir işi bozarlar ki? İnsanlar kolay yetişmiyor. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır. Personel aynı, yemek firması aynı, temizlik personeli aynı, peki kısa sürede nasıl bozuldu o övdüğümüz hizmetlerin tümü? Bu soruların cevabını Temel Kotil’in ayrılışında bulabilirsiniz.

    Yazık çok yazık. Kamuda iyi, deneyimli, çalışkan ve başarılı insan sayımız zaten çok az. Bari bunların kıymetini bilebilsek ve onlara sahip çıkmayı öğrenebilsek…''



    Haberi Paylaşın :
    Bu haber 10.1.2017 - 16:10:18 tarihinde eklendi.

    Kullanıcı Yorumları

    Mustafa Hatipoglu - 11.1.2017 12:03:14
    Çok doğru tesbitler. Ancak Temel Kotil döneminden beri süregelen bazı olumsuzlukları belirtmekte yarar var: (1) THY nin İstanbul"dan Londra"ya haftada 35 uçuşu var, Ankara"dan hiç yok. Bu otuzbeş uçuşun hiç olmazsa üçü veya dördü Ankara"dan yapılamaz mı? Zaman kaybı ve Atatürk havalimanı"ndaki transfer eziyetine ilave olarak aktarmalı uçuş nedeniyle Ankara"dan uçanlar 300-350 lira daha fazla ödemekteler. (2) Ankara"dan Atatürk Havalimanı"na uçmak isteyen için THY dan başka imkan yoktur. Sağlanan bu monopol ortamı nedeniyle 45 dakikalık uçuş için bazı dış hat seferlerinden fazla ödeme yapılmaktadır. (3)THY nın bir çok yere olduğu gibi Ankara-Kiev-Ankara direkt uçuşu yoktur. Ama Ukrayna Havayolları"nın var. Örnekleri çoğaltmak mümkün. Bence, THY, ismini İstanbul Havayolları olarak değiştirmeli.
    seyfettin uncular - 11.1.2017 13:48:26
    Sayın Pulak"ın yazdıklarına tümüyle katılıyorum.Ben de son yurt dışı seyahatimde benzerlikler gözlemledim. Eski yıllara göre hizmet ve yiyecek kalitesinde hayli düşüş var.Yine de bazı personel canla başla çalışıyor. Ancak bence asıl sıkıntı, hesapsız büyüme. Çok fazla yeni hat açıldı ve buralara uçuşlarda doluluk oranları hayli düşük.THY nin KAP"a bildirdiği 2016 ikinci dönem geçici vergi beyannamesinde zarar 3.6 milyar tl.Yıl sonu ne olacak, merak ediyorum.Ayrıca bu iktidar baskısıyla hızlı genişleme sonucu şimdi 40 tan fazla uçağın yolcu azlığı nedeniyle parkta beklediği ifade edilmekte. Gerçekten çok olumlu gelişmeler gösteren milli hava yolumuzun iyi analiz edilmesi ve sorunların saptanarak eski başarıları yakalaması içten dileğim.
    metin ser - 11.1.2017 14:33:21
    sayın can pulak , bu gozlem ve uyarilarınıza THY nin ihtiyacı var . bir seyahat acentesi olarak, ek olarak su husuları da dile getirmek istiyorum. Milli hava yolumuzun bunları duzletmez ise onemli yolcu kayıpları yasacyacagını uyarıyorum. 1. yeni alınan ucaklarda koltuk araları olmasi gereken 77 cm aralık 56 cm e indirilmis, kafalıkları yuksek olan koltuklar,cekilmez klostrofobik sıkıntılı ucaklar haline gelmistir, genis aralıklı eski ucakları ozluyoruz. ayrica kendini bilmez geri kaykılan yolcular nedeniyle ne gazete oluyabilir ne yemek yenebiliyor. Lutfen koltuk aralıklarını acin , kazancınız 12 koltuk THY ye daha fazla zarar verecek. 2. yurtdisi limanlarda check-in hizmetleri yerel taseron firmalara verilmis, ancak turkce bilen personel veya istasyon mudurunun kontuarda olamaması onemli ilşetisim sorunları yaratmaktadır. 3. kabin ici bagajlarda sınırlamaya gidilmeli, sadece tek bir, standard olcu cabin bagaji ve bireysel el cantasi disinda hic bir torba, elbise cantasi vs ilave olarak kabin icine alınmamli, gosterilen tolerans suistimal edilmekte ve yolcular 3-4 canta paket ile ucaga binmekte ve dakikalarca binis sirasinda bu extra esyalarin yerlestirilmesi beklenmekte, zaten sıkısık koltuklar nedeniyle eski demirperde ulkeleri ucaklarina dondu ucaklar. THY kaliştesini kaybetmekte , kaybedilen kalite ve algi kolay geri kazanilmiyor. lutfen dikkat. saygilar, metin ser
    ZEYNEP Kurap - 11.1.2017 22:16:39
    Sayin Pulak, THY nin som zamanlardaki bozulmasina yakinen sahidim Chicago -Istanbul arasinda mekik dokudugumdan dolayi bu bozulmaya son 1 senedir gormekteyim Ayni zamanda USA de ucak biletleri satan bir acentam var , devamli ucretlerdeki artisida goz ardi etmeyelim. Maalesef ben Can Bey kadar iyi niyetli olamiyacagim, son 2-3 senedir tamamen kifayetsiz Ingilizce bile konusmayan hostesler ile gidip gelmekteyiz, gecen ay Emirates Havayollari ile uctuktan sonra maalesef ne kadar geri oldugumuzu gordum, yemekler ekonomideki daracik koltuklari o guzelim Turk tatlilari varken igrenc cikolatali tatliyi devamli burnumuza dayamalari ,camur gibi makarna oglen uctugumuz Nice den bize bayat omlet vermelerini bir kere daha hatirladim. Maalesef bizim ulkemizde en eksik olan istikrar bilhassa hizmet sektorunde vede THY bu konunda bizi yaniltmadi yine basladigimiz yere donduk, birde en cok tanitima ihtiyacimiz oldugui zamanda. Su anda Chicago Istanbul biletleri 500-600 dolar arasi diger hava yollari ile ama THY ile 1000.00 dolar herhalde kayiplarini boyle kapatmak istiyorlar yazik cok yazik verdigimiz paraya alinan servis deyse bari. Ucak ici servisinde Ingilizce bilmeyen hosteslerde inat eden THY, Hindistan veya benzeri ulkelerde konturalarinda bir tane bile Turkce bilen veya Turk olan elaman bulundurmuyor . Bu arada musteri servisini unutmayalim eger bir sorununuz varsa yandiniz bir tane bile size yardim edecek kisi bula mazsiniz. Atlanta"ya koyduklariri seferleri iptal etme noktasindalar gereksiz bir rota. Miami ayni durumda Miami sadece Turkler icin acildi ama neyazikki o ucak dolmiyacak yine ayni sorun.. Havana yi niye Caracas ile birlestirdiler kim gidecek?? Mexico City dururken yalnis planlama yine. Soylecek cok sey var ama dinleyen yok , bir takim cok iyi calisan elamanlari ya isten attilar yada istifaya zorladilar buda baska boyutu. Yaramiza parmak bastiniz konuyu dillendirdiginiz icin tesekkurler saygilar
    Serkan TÜROĞLU - 13.1.2017 12:55:53
    HAVACILIK sektörü hata kabul etmeyen ve müşteri portföyü itibariyle vizyonda olan hassas bir aalnda hizmet vermektedir.Bu bağlamda aynı zamanda türkiyenin ulusal markası olan THY nin kesinlikle insan kaynaklarında liyakat esaslı süreçlerinden taviz vermemelirdir.Başarı için kalite için kaçınılmaz en temel husus burda yatıyor...
    Turist - 13.1.2017 22:31:59
    Apron da bir kaç deve daha kessinler , açılır THY nin işleri (Sn. editör Akp nin editörü müsün ? yazdıklarım da küfür hakaret içeren bir şey yok...Sansür neden ? )