Otele golf sahası ve kongre merkezi ekleyecek, 24 bin turist ağırlayacak

Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa, sektörde yaşanan krize rağmen yeni yatırım planlamalarını hayata geçirmeye devam ediyor. Bölgede turizmin 12 aya yayılması hedefi doğrultusunda 35 milyon liralık 27 delikli golf sahası yatırımı için çalışmalarını sürdüren şirket, 1.200 kişilik yeni kongre merkezi için de çalışmalara başladı. Otelin bir diğer çalışması da, İngiltere pazarında bölgenin tanıtımı için birlikte çalıştığı bir İngiliz PR ajansıyla gerçekleştirilen özel tanıtım etkinlikleri oldu. Erken rezervasyon dönemini çok avantajlı indirimlerle açan otel, bu yıl 24 bin kişiyi konuk etmeyi planlıyor.

Leyla Durmaz – TurizmGüncel

Türk turizmini derinden sarsan krize rağmen, golf tesisi yatırımıyla ilgili planlamalarından vazgeçmeyen otel, Dalaman bölgesine yeni bir kongre merkezi daha kazandırmak için de çalışmalara başladı. Diğer yandan, erken rezervasyonda yüzde 30’luk indirimle yola çıkan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa, yerli turistin yanı sıra İngiliz ağırlıklı Avrupalı turist için planlamaları ve hedefleri doğrultusunda çalışmalarını sürdürüyor. Otel, ağırladığı misafir sayısı içinde yüzde 26 gibi önemli bir yer tutan İngilizler için, Londra’da hem Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa hem de Dalaman ve çevresinin tanıtımını konu alan etkinlikler düzenliyor.

MİSAFİRİN YÜZDE 62’Sİ ERKEN REZERVASYONDAN

Hilton İstanbul Bosphorus’ta basın mensuplarıyla bir araya gelen Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa Genel Müdürü Tunç Batum, 2016 performansları ve 2017 planlamaları hakkında açıklamalarda bulundu. Batum, özellikle Avrupalı turistler açısından son derece popüler bir destinasyon olan Dalaman ve çevresinde 2016’nın nasıl geçtiği ve gelişmeler doğrultusunda 2017’nin nasıl bir görünüm sergilediği hakkında da açıklamalarda bulundu.

Öncelikle 2016 performansları hakkında bilgi veren Tunç Batum, 2016 sezonunda 22 bin 600 turistin Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa’yı tercih ettiğini, toplam geceleme sayısının ise 116 bini bulduğunu kaydetti. Tunç Batum, misafir dağılımının ise yüzde 29 yerli turist, yüzde 26 İngiliz turist, yüzde 15 İngiltere dışındaki Avrupalı turist ve yüzde 8 BDT ülkeleri şeklinde geliştiğini belirtti. Erken rezervasyon kapsamında gelen misafir sayısının ise ağırladıkları misafir sayısı içinde yüzde 62 gibi önemli bir yeri kapsadığına dikkat çeken Tunç Batum, bu oranın 2015 sezonunda yüzde 51 olarak kayıtlara geçtiğini belirtti.

Tunç Batum, turizm açısından zorlu bir sezon olsa da Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa olarak misafir memnuniyetine odaklanan uygulamaları ve daha önce Hilton Dalaman kalitesini tecrübe etmiş turistlerin kendilerini tercih etmeleri nedeniyle 2016’yı diğer yılların altında ancak bu yılın koşullarına göre başarılı bir yıl olarak geride bıraktıklarını vurguladı. Zorluklara rağmen 2016’yı iyi bir dönem olarak geride bırakmalarındaki bir diğer önemli etken olarak misafir memnuniyeti odaklı yapılarıyla hiçbir yatırım ve uygulamadan kaçınmamalarını gösteren Batum, şöyle konuştu:

‘FİYATLAR EN ERKEN 2-3 YILDA DÜZELİR’

“Kim öksürse-aksırsa ilk etkilenen sektör turizm oluyor. Dolayısıyla 2016 özellikle Antalya’da ağır mücadele verilen bir sene oldu. İç pazar ve Orta Doğu hariç tüm segmentlerde çok ciddi kayıplar yaşandı. Bizim bölgemiz özellikle İngiliz ve Alman turistleri ağırladığından, diğer bölgelere göre kısmen daha şanslıydık. Ancak elbette biz de bu derin krizden etkilendik. 2016 yılında yaklaşık 116 bin geceleme oldu, ancak normal kapasitemiz 140-150 bin geceleme. Buradan yaşanan kaybı tahmin edebilirsiniz. Fiyatlarda da önemli gerilemeler yaşandı. Turizmin şöyle bir özelliği var: Misafiri belki bir sonraki sene geri alabilirsiniz, ancak fiyatlarda yaşanan gerilemeleri eski haline getirmek en az 2-3 yıl alıyor.

‘2016’NIN ZARARSIZ GEÇMESİNDE MEMNUNİYETE YATIRIM BAŞROLÜ ÜSTLENDİ’

Sorunların yarattığı sıkıntıları yoğun olarak hissetsek bile misafir hizmetlerinde hiçbir kısıntıya gitmeden zaten üst düzeyde olan kaliteli hizmet anlayışımızı daha da geliştirerek yolumuza devam ettik. 2016 yılında hizmetlerimizle ilgili olarak yatırım ya da işletme maliyetlerinde tasarrufa gitmek bir yana, memnuniyeti daha da artırmaya odaklanan yatırımları gerçekleştirdik.

Misafirlerimizden aldığımız geri dönüşler bizim ne denli doğru yolda ilerlediğimizin bir göstergesi oldu. Bu strateji, Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa’nın geleceği kadar Dalaman ve çevresi başta olmak üzere Türkiye turizminin geleceğine yapılan yatırımdır.”

'REZERVASYONLAR GEÇEN YILIN YÜZDE 10 ÖNÜNDE GİDİYOR'

2017 planlamaları hakkında açıklamada bulunan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa Genel Müdürü Tunç Batum, Türkiye’nin içinde bulunduğu durum nedeniyle 2017’nin de zorlu bir yıl olarak geçmesinin yüksek ihtimal olduğunu belirterek, şunları söyledi:

“Ancak, biz, Türkiye turizminin en önemli aktörlerinden biri olarak Türkiye’nin bu süreçten de daha önce defalarca örneğini yaşadığımız gibi daha da güçlü bir şekilde çıkacağına inanıyoruz. Şu anda rezervasyonlarımız geçtiğimiz yılın yüzde 10 önünde gidiyor.

Bu doğrultuda yatırım planlamalarımızdan vazgeçmiyoruz. Ve Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa kanalıyla Türkiye’ye daha fazla yabancı turist getirmeye odaklanarak ülkemizin daha doğru bir şekilde tanıtımına odaklanıyoruz. Kuşkusuz, yerli turistlerimiz de bizim için son derece önemli ve onlar için de özel çalışmalarımız söz konusu. 2017’de, geçtiğimiz sene belirlenen pazarlar dışında alternatif pazarlara da sürekli yatırım yapıyoruz. Erken rezervasyon fiyatları şu anda özellikle iç pazar için inanılmaz cazip. Bu yıl da gördük ki, iç pazar turizmcinin can simidi. Şu anda yaklaşık yüzde 30’lara varan indirimler söz konusu. İnsanımız erken rezervayson fırsatlarından yararlanmayı artık öğrendi. İç pazar her sene yaklaşık yüzde 5-7 oranında büyüyor. Bu çok ciddi bir büyüme ve önümüzdeki senelerde de devam etmesini umuyoruz.''

Batum, erken rezervasyon yönünde şu ana kadar aldıkları talebi tatmin edici bulduklarını belirterek, toplam misafir rezervasyonları içinde erken rezervasyon kayıtlarının yine yüzde 60 civarında seyretmesini beklediklerini söyledi.

‘AVRUPA’DA DÜŞÜŞ KAÇINILMAZ’

2017’de ağırlayacakları misafir sayısını 24 bin, geceleme sayısını ise 138 bin olarak belirlediklerini açıklayan Tunç Batum, misafir yoğunluğunda yerli turist ve İngiliz turistin yine en önemli rolü üstleneceğini belirtirken, BDT ülkelerinden de artış beklediklerini dile getirdi. Batum, Avrupa pazarından gelecek turist sayısında düşüşün ise kaçınılmaz olduğunu söyledi.

Yabancı turistlerin Dalaman ve çevresinin güzelliklerini ve otel konforunu keşfetmesiyle birlikte bu bölgenin onlar için vazgeçilmez hale gelmesinin yerli turist için de söz konusu olacağına dikkat çeken Tunç Batum, şöyle devam etti:

“Hilton Dalaman, bulunduğu bölge itibarıyla hem yabancı hem de özellikle çocuklu ailelerden oluşan yerli misafirlerin dikkatini çeken bir otel durumuna gelmiştir. Otelimizin bulunduğu bölge, İngilizler başta olmak  üzere Avrupalıların yıllardır rağbet ettiği bir bölgedir. En başta bozulmamış doğası, Dalaman, Dalyan, Göcek, Akyaka ve Fethiye gibi tarihi ve turistik tatil merkezlerine ulaşım kolaylığı, carettaların dünyadaki üreme merkezlerinden biri olan ve dünya çapında üne sahip İztuzu Plajı’nın yanı sıra Dalaman Havalimanı’nın çok merkezi bir noktada olması gibi pek çok güzelliğe ve avantaja ev sahipliği yapmaktadır. Yerli turistin de daha çok tanıdıkça bölgeyi ve otelimizi vazgeçilmez bulacağını düşünüyoruz. Ayrıca, otel olarak verdiğimiz hizmet kalitesinin ve konforunun hem kendimize hem de bölgenin gelecek yıllarına yatırım anlamına geldiğini belirtmek gerekiyor. Bu doğrultuda yerli turist sayısının giderek artacağını düşünüyoruz.”

‘YATIRIMDAN VAZGEÇMİYORUZ’

Tunç Batum, hizmet kalitesine yatırım yapmaya devam edecekleri 2017 için planladıkları en önemli yatırımlardan biri olarak şu anda mevcut olan kongre merkezine ilave olarak 1.200 kişiye hizmet verebilecek ve toplamda 1.200 metrekarelik yeni kongre merkezi çalışmalarını gösterdi. Batum, yatırımı sezon başında tamamlamayı hedeflediklerini bildirdi. Kongre merkezi yatırımındaki ana hedeflerden biri olarak bölgedeki turizmin 12 aya yayılması kararlılıklarını gösteren Batum, bu yöndeki bir diğer planlama olarak golf yatırımlarını gösterdi. Yatırım planlarında hiçbir değişiklik olmadığını vurgulayan Tunç Batum, yaklaşık 35 milyon TL bütçeli, 27 delikli golf sahası yatırımı için çalışmalara devam ettiklerini belirtti.

‘İNGİLTERE’DE TOHUMLAMA YÖNTEMİYLE KAPSAMLI TANITIM’

Genelde Türkiye turizmi, özelde Dalaman bölgesine yaptıkları bir diğer önemli yatırımı ise yurt dışındaki tanıtım çalışmaları olarak gösteren Tunç Batum, 2017 planlamalarında pazarlama faaliyetlerinin ana ayaklarından biri olarak İngiltere’yi belirlediklerini açıkladı. ‘’2017’de Hilton Dalaman olarak stratejimiz, yatırımdan kesinlikle kısmamak ve pazarlamaya daha da ağırlık verip ilerlemek. Elbette pazarlama stratejilerinin sonu yok. Biz bu sene değişik bir yöntem izlemeye karar verdik.’’ diyen Batum, Bu doğrultuda geçtiğimiz günlerde Londra’ki Kensington Garden’s’da İngiltere Tanıtım Partisi’ni gerçekleştirdiklerini söyledi ve şöyle devam etti:

“Bu yıl 'Kendi Başına Destinasyon Hilton Dalaman' sloganıyla yola çıktık. Yalnızca oteli değil yakın çevresindeki tüm bölgeyi içeren bir tanıtım kampanyasını benimsedik. Bu bağlamda 12 ayrı konuyu ilgi gruplarının dikkatini çekecek şekilde tanıttık. Bölgede yat turizmi, spor turizmi (Caretta maratonu, Likya yürüyüş yolu, dağ bisikleti, paragliding vb.) caretta caretta kaplumbağaları, Nil kaplumbağası, çeşitli endemik bitki ve yüzlerce kuş çeşidi, Kaunos harabeleri, Dalyan, Köyceğiz, İztuzu’nun da yer aldığı pek çok tarihi ve doğal güzelliği ön plana çıkarttık. Vurguladığımız bir diğer nokta, Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa Oteli’nin de doğal dokuya adapte olmuş mimarisi ve yüksek hizmet kalitesi oldu. Aldığımız tepkiler son derece olumluydu.

8 aylık bir çalışam öngörüyoruz ve bu çalışmaya yaklaşık 60 bin poundluk bir bütçe ayırdık.

‘YALNIZCA 5 YILDIZLI OTELLERİN TANITIM BÜTÇESİ BAKANLIĞIN BÜTÇESİNİN 5 KATI’

Benim 2 senedir üzerinde durduğum bir konu var. Herkes yalnızca devletin değil, özel sektörün de adım atması gerektiğini söylüyor. 2015 yılında Türkiye’nin turizm tanıtım bütçesi 60 milyon dolarken, yalnızca 5 yıldızlı otellerin yurt içinde ve yurt dışında yaptığı tanıtım bütçesi 260 milyon dolardı. Dolayısıyla, özel sektörün elini taşın altına fazlasıyla soktuğunu herkesin görmesi gerekiyor.

'OTEL KAPATMAK YAPILABİLECEK EN KÖTÜ ŞEY'

Biz diğer sektörler gibi dükkan kapatıp işlerin düzelmesini bekleyemeyiz. Otel kapatmak yapılabilecek en kötü şey. Bu yüzden moralimizi iyi tutarak elimizden gelen her şeyi yapıyoruz. Biz dünyada önemli yeri olan bir markayız. Bundan da faydalanarak hem bölgemizi hem otelimizi sağlam tutmaya çalışıyoruz.

‘DÖVİZİMİZİ BOZDURUP YATIRIMA HARCIYORUZ’

Az önce de bahsettiğim gibi, 2018 yılında, geçtiğimiz sene duyurduğumuz golf yatırımımızı hayata geçirmiş olacağız. 2017’de ise yeni bir kongre salonunu hizmete sunacağız. Kongre salonuna yatırım yapmamızın bir sebebi var elbette. Kongre turizmi ülkemiz için büyük önem taşıyor. Türkiye G20’den AGİT’e kadar çok önemli toplantılara ev sahipliği yapıyor. Ancak almamız gereken payın çok küçük bir payını şu anda ülkemize getirebiliyoruz. Biz de bu yolda elimizden gelen desteği koymaya çalışıyoruz. Dövizimizi bozdurup yatırıma harcıyoruz diyebiliriz. Hilton Dalaman olarak ciddi riskler aldığımız biliyoruz, ancak bu günlerin geçeceğine inanıyoruz. Bu yüzden yatırım yapmak zorundayız.

‘ATTIĞINIZ TAŞ HİÇBİR KUŞU VURMAYABİLİR’

Kriz dönemlerinde 2 senaryo var. Ya attığınız taş hiçbir kuşu vurmuyor ve yatırımınızın karşılığını alamıyorsunuz; ya da kimsenin yatırım yapmadığı dönemde yatırım yaparak önemli kazançlar sağlıyorsunuz. Biz bu risklerin farkındayız ancak bir misyonla hareket ediyoruz. Yalnızca kendi otelimizi değil, bölgemizi de düşünüyoruz. Bu işe sadece statik pazarlama ve bütçe bazında bakmamak lazım.

Biz kongre salonu yatırımını yaparken iş ortaklarımıza da ‘böyle bir yatırım planlıyoruz, siz ne düşünüyorsunuz’ diye danıştık. Onlar da yapmamız gerektiğine inanıyor. Çünkü bölgemizde bu kapasitede başka salon yok, en yakın salon Bodrum’da. Yatırımımızı 4 ay içerisinde tamamlamayı planlıyoruz ve genel olarak iç pazardan gelecek toplantıları hedefliyoruz.

'ELİMİZDEN GELENİ YAPIYORUZ AMA...'

Elimizden geleni yapsak da sektör olarak desteğe de ihtiyacımız var. KDV’nin yüzde 4’e indirilmesi bu taleplerin başında geliyor. Şu anda verilen desteklerin devam etmesi ve yeni desteklerin de sunulması gerekiyor.

‘BÖLGENİN ÖNEMLİ AVANTAJLARI VAR...’

Dalaman küçük küçük ilçelerden ve beldelerden oluşan bir bölge. Havalimanı çok yakın. Bu yüzden turistlerin güvenlik algısı bakımından daha şanslıyız. TUI’nin ve diğer büyük firmaların da bölgede çok fazla yatırımı var. Bu yüzden onlar da bölgenin tanıtımına önemli katkılar yapıyor. Zaten hepimiz olayın tur operatörlerinde kilitlendiğini biliyoruz. Onlar bölgeye inanırsa, uçak koyarsa bu iş olur. Ancak onların da önemli kayıplar yaşadığını biliyoruz. Sonuç olarak, bölge olarak her anlamda diğer bölgelerden daha şanslı olsak da, kendimizi ülkenin tümünden ayrı konumlandıramıyoruz.’’

‘TURİZM MEZUNU PERSONEL DEĞER KAZANACAK’

Sektörün turizm öğrencilerine sahip çıkması gerektiğine de değinen Batum, şunları söyledi:

‘’Bizim her departman müdürümüz Muğla’daki yüksekokullarda ücretsiz ders veriyor. O okullarda okuyup yaz döneminde çalışmak isteyen öğrencilere de sahip çıkarak kendi bünyemizde çalıştırıyoruz. Bu tür yaklaşımlar bildiğim kadarıyla Belek bölgesinde de revaçta. Artık kimse turizm mezunu olmayan insanları işe almak istemiyor. Turizm sektörü olarak turizm okulları ile sağlam bir iş birliği oluşturmaya başladık. Turizm öğrencileri kendilerini kötü hissediyor. Sanki başka yer kazanamadıkları için buraya gelmişler gibi değerlendirmeler yapılıyor. Ancak durum böyle değil. Öğrencilere sahip çıkılmalı ve sektörün nasıl işlediği doğru şekilde anlatılmalı. Sektörde turizm okulu mezunları yavaş yavaş daha değerli olmaya başlayacak.’’

‘MALİYET KISMAK ÇOK İNCE BİR İPTE YÜRÜMEK GİBİ’

Otel olarak maliyetlerini nasıl düzenlediklerini de açıklayan Batum, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

‘’Bizim gibi otellerde maliyetleri kısmaya çalışırken çok dikkatli olmak gerekir. Bu çok ince bir ipte yürümek gibidir. Bu hatayı yapan çok köklü oteller var, şimdi isimlerini bile hatırlamıyoruz. Personel sayısını düşürmek, yeme-içmeden kısmak.... Bunlar kaliteyi direkt olarak etkileyen şeyler. Misafiri bir sonraki sene tekrar geri getirmek için maliyet kısarak kazandığınız 3-5 kuruşun onlarca katını harcamak zorunda kalabilirsiniz. Biz bunu bildiğimiz için kalitemize çok önem veriyoruz. Pazarlamaya büyük para harcıyor, ne alacağımızı bilmediğimiz pazarlarda da çalışmalar yürütüyoruz. Örneğin Orta Doğu ve İran’a ilk defa bu kadar yoğunlaştık. Önceki senelerin en az 2-3 katını harcıyoruz diyebilirim.’’

‘İSİM DEĞİŞİKLİĞİ BÜYÜK PAZARLAMA BÜTÇESİ GEREKTİRİR’

Son olarak Marmaris’in isminin değiştirilmesine dönük önerileri değerlendiren Batum, ‘’Marka olmuş bir kentin isminin değiştirilmesi büyük bir olay. Yurt dışında insanlar bunu anlamakta zorlanacaktır. Eğer böyle bir karar verilirse, ciddi bütçelerle ciddi bir pazarlama çalışması yapılması gerekecektir.’’ ifadelerini kullandı.

Bu Haber 28.12.2016 - 11:18:54 tarihinde eklendi.
Kullanıcı Yorumları
Henüz yorum yapılmadı.
En Çok Okunanlar
Bunları Okudunuz Mu?
Yazarlar
Tüm Yazarlar
GÜNCEL HABERLER
SEKTÖREL HABERLER

Turizm gündemine ilişkin haberlerin her gün mail adresinize gelmesi için abone olun.