Motorlu taşıtlar vergisine büyük zam

    27.09.2017 - 16:04:56



    Maliye Bakanı Naci Ağbal, binek otomobillerden alınan motorlu taşıtlar vergisine (MTV) 2018 yılında yüzde 40 zam yapacaklarını açıkladı.



    Ekonomi Bakanı Naci Ağbal, motorlu taşıtlar vergisine 2018 yılında yüzde 40 zam yapılacağını açıkladı. Zammın sadece binek araçları kapsayacağını ifade eden Ağbal, diğer araçlardaki MTV artışının değerleme oranında olacağını söyledi.



    İkramiye kazanan talihlilerden alınan vergiyi yüzde 10'dan yüzde 20'ye, finans sektöründeki kurumlar vergisini yüzde 20'den yüzde 22'ye çıkarcaklarını belirten Ağbal ayrıca, kurumların dağıtılmayan kar paylarından da yüzde 1 oranında vergi alacaklarını açıkladı.

    Ekonomi Bakanı, 2018, 2019 ve 2020'de yapılacak özelleştirmelerden ise yıl başına 10 milyar lira gelir hedeflediklerini kaydetti.



    Haberi Paylaşın :
    Bu haber 27.09.2017 - 16:04:56 tarihinde eklendi.

    Kullanıcı Yorumları

    ACİL OLARAK TOKKDER, AKKDER, ANKODER DEVREYE GİRSİN - 27.09.2017 16:28:14
    BÖYLE BİR SAÇMALIK YOK. ÜRETMEDEN KAZANMANIN EN KOLAY YOLU BU OLSA GEREK ? NE DİYE BİZİM ARAÇLARIMIZA VERGİ ZAMMI KOYUYORSUNUZ KİM VERİYOR SİZE BU AKLI ? KOSGEB SAYESİNDE VERDİĞİNİZ DESTEKLERİ BU ŞEKİLDE GERİ Mİ ALMAYA ÇALIŞIYORSUNUZ? YETMEDİ Mİ MASUM VATANDAŞIN ÜZERİNDEN TONLA VERGİ ALARAK ÜLKE YÖNETMEYE ? TOKKDER, AKKDER, ANKODER, KONOKDER GİBİ DEĞERLİ ARAÇ KİRALAMA KURULUŞLARINI BU KONUDA AÇIKLAMA YAPMAYA GEREKENİ YAPMAYA DAVET EDİYORUZ. ZATEN ZOR GÜNLER GEÇİRİYORUZ EKONOMİK OLARAK ŞİMDİDE VERGİ NEYİN NESİDİR ? LÜTFEN ACİL
    Sadun ALP - 27.09.2017 19:53:02
    Sayın Bakanım,MTV"ye zam yapmanızı kesinlikle kabul edemiyorum.Neden niye sormadanda geçemiyecegim,çünkü sadece benim değil herkesin canı yanıyor.Bu zammı yapmanızın temel sebebi sanırım bütçe açıklarını kapatabilmek,bende bir yöneticiyim ve şunu çok iyi bilirimki gider kalemlerini kısmadan gerekli tasarrufları yapmadan yapacağınız zamlardan dolayı bütçe açıklarını kapatamayacağınız gibi sadece vatandaşa zarar vereceksiniz..Sizler zaten her mali yıl öncesi enflasyon oranında bir zam yapıyor ve bunu uygulamaya koyuyordunuz,şimdi hangi sebeple neye dayanarak enflasyonunda üzerinde bir zam yapıyorsunuz? Bu konuda daha fazla sizi yormadan dilek ve şikayetime vereceginiz cevabı sadece şahsım değil tüm kamuoyunun merakla beklediğini çok iyi biliyorum.Belediyelerin veya sizinde içinde olduğunuz Hükümetin Enflasyonun üzerinde yapmış oldugu hiç bir zammın eşitlilik ilkesine ve insan haklarına uygun olmadığını düşünüyor,saygılar sunuyorum.
    Araç Kiralama Firmaları 300.000 Araçla Grev Yapmalıdır - 28.09.2017 11:21:04
    Türkiye genelinde aktif kiralık araç sayısı tahmini 300 bin civarıdır lütfen bu araçların tamamını bir gün süre ile motorlarını durdurun kitleyin. Araç Kiralama firmaları olarak bu durumdan çok zarar göreceğiz. yıllık 50 araç için ödediğimiz vergi oranı ortalama 40.000 TL iken 56.000 TL odemek zorunda kalacağız. Aynı durum buyuk fılo kıralama sırketlerı ıcınde gecerlı 10.000 aracı ola x filo kiralama şirketi 8.000.000 l mtv oderken bu rakam 2018 de 11.200.000 tl ye cıkacaktır. Lutfen Sesımızı duyun ve MTV zammını durdurun. Baska yerlere tesvık verdınız sımdı bızden mı cıkartacaksınız bunun acısını ?
    Vatandaş - 28.09.2017 11:50:34
    Hükümetin Acizliği Siz, sezon ortasında şirketinizi zarara sokup utanmadan ek bütçe isteyen CEO"yu işin başında tutar mısınız? Bütçe zamanı, kesin hesap zamanı değilken, açıklanan gelir vergisi, kurumlar vergisi, motorlu taşıtlar vergisi zamları nedeniyle nerede zarar edip de bizi rezil ettiniz diye sormayacak mıyız? Hiç yapamadığınız eğitim politikası ile başarısız dış politikanın maliyetini sormayacak mıyız? Diyanet bütçesi kontrolsüz arttırılmışken bizden hala ne istiyorsunuz diye sormayacak mıyız? Hiç izlenmeyen ve kendi maliyetini karşılayamayan TRT World gibi kanallara sadece Cumhurbaşkanı"nın İngilizce haberlerini yapsın diye verilen inanılmaz paraların hesabını sormayacak mıyız? Bizden para istiyor, zam diyorsanız önce hesap vereceksiniz.
    Hakan Kayabaşı - 28.09.2017 11:54:30
    Sayın Bakanım, Sizden iyi Bilecek değiliz ama Valla bu Ağır olacak bize,keşke sigaraya içkiye,kuyuma,mücevere,avrupa arabalarına zam yapaydınız. valla cok zorlanacağız. eMİNİM dEVLETİN iHTİYACI OLDUĞU İÇİN BU ZAM SAVAŞ İÇİN ÖN HAZIRLIK SANIRIM. ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN.
    ÇOK ZOR DURUMDAYIZ - 28.09.2017 17:30:22
    ARAÇLARA gelecek olan %40 zam oranı bizleri derinden etkilemiştir. Fatih Altaylı nın bir haberi var onu okuyun bu tasarı daha çıkmadan iptal edilebilirmiş. Bir an önce iptal ettirin. Gerekiyorsa Şu şekilde düzenleme yapın sayın bakanım. Yurt dışından gelen arabalara %40 ekstra zam koyun ama en azından ulkemızde uretılen araclara bu zammı uygulamayın bu sayede dış açık dengesını de kurmus olursunuz. Vergı zammı cok da mantıklı bır sey degıldır. Lutfen acıl olarak bu yanlısdan donun.
    FİLO KİRALAMA ŞİRKETLERİ BU DURUMA NE DİYECEK? - 28.09.2017 17:33:44
    250 BIN ARACA HÜKMEDEN TOKKDER ACEBA BU DURUMA NE DİYECEK? 250.000 ARAÇ X 800 TL = 200.000.000 TL VERGİ ÖDENİYORKEN BU RAKAM 2018 DEN ITIBAREN 280.000.000 TL OLACAKTIR. BU DURUMDA TOKKDER SESSİZ Mİ KALACAKTIR YOKSA ÜYELERİ İÇİN GEREKLİ ÇALIŞMAYI YAPACAKMIDIR? BÖYLE BİR KARAR ÇIKARKEN ARAÇ KİRALAMA DERNEKLERİNE SORULMUŞMUDUR? GÖRÜŞ ALINMIŞMIDIR? ACİL OLARAK ARAÇ KİRALAMA FİRMALARINDAN BU KARAR KALDIRILSIN