Fiyat mı, huzur mu... Türk turist neden Yunanistan'a gidiyor?

    27.08.2017 - 13:56:58



    Her yıl özellikle yaz aylarında 'Türkler Yunanistan'a akın etti' haberleri medyayı süslüyor. Yunanistan otoriteleri ise bu yıl 1.5 milyon Türk ziyaretçi ağırlamayı hedefliyor. Peki Türkler medyanın deyimiyle neden akın akın Yunanistan'a gidiyor?




    TurizmGüncel

    Konuyu sık sık Yunanistan'a gezmeye giden My Dora Hotel'in sahibi Levent Erdoğan ile konuştuk.

    ADACILAR, KARACILAR


    Türkiye'den Yunanistan'a giden turist profilini ikiye ayıran Erdoğan, ''Bunlardan biri bildiğimiz Çeşme, Alaçatı, Bodrum, Marmaris gibi yelere giden müşteri profili. Bu profil, yeme, içme ve eğlence merkezli bir tatil yapıyor ve gittikleri yerler genellikle yakın adalar. Bir diğeri ise Yunanistan'a kara yolu ile giden gezginler. Bunlar seyahat konusunda farklı tecrübesi olan insanlar'' diyor.

    ''YUNANİSTAN TÜRKİYE'DEN DAHA UCUZ DEĞİL''

    Peki bahsedildiği gibi Yunanistan Türkiye'deki destinasyonlardan daha mı ucuz? Erdoğan konu hakkında şunları söylüyor:

    Yunanistan Türkiye'den daha ucuz bir destinasyon değil. Uzun zamandır pek çok ziyaret gerçekleştirdik. Kaldı ki son birkaç yılda Yunanistan'daki konaklama fiyatlarında yüzde 50-60 artış var. Artış oranları bazı tesislerde yüzde 100'ü bulmuş durumda. Öte yandan yapılan harcamaları da euro kurundan dolayı 4 ile çarpmayı da unutmamak lazım.

    ''ALKOL FİYATLARI TÜRKİYE'DE DAHA YÜKSEK, NEDENİ ÖTV''

    ÖTV'den dolayı özellikle alkollü içkide Türkiye daha pahalı. Yunanistan'da KDV düşük değil, yüzde 24. Ancak ayrıca ÖTV alınmadığı için alkol fiyatları bizdekinden aşağıda kalıyor. Örneğin 100'lük Uzo rakısının gümrüksüz satış fiyatı 10 euro.

    ''100 EURONUN ALTINDA OTEL YOK''

    iki kişi için belli bir segmentteki oteller söz konusu olduğunda şu anda Yunanistan'da 100 euronun altında konaklama imkanı yok. Alkollü bir balık lokantasında 55 eurodan aşağı ödemezsiniz. Öğle yemeği için ise 35 euro.''

    Fiyatlar daha düşük değilse Türkler neden Yunanistan'a bu kadar çok ilgi gösteriyor?

    ''YERLİYE FARKLI, TURİSTE AYRI FİYAT YOK''

    Levent Erdoğan bunu daha çok Yunanistan'da yaşamın işleyişi, kaosun olmaması, kuralların hakim olması ve insanların bu kurallara uymasına bağlıyor. Erdoğan, ''Yerliye farklı, turiste farklı fiyat yok, plajda şezlong parası yok, vale yok, aldatmaca yok, 'bizde sezon kısa' diye fahiş fiyat yok.Lokal halkın lokanta ve kafeleri sıklıkla kullanmasından dolayı fiyatlar neredeyse sabit.Mekana göre anormal farklılıklar yok.



    BİR DE KUMARHANE MESELESİ VAR

    Levent Erdoğan, Türkiye'den Yunanistan'a kara yolu ile gidişlerdeki artışa dair bir neden daha sayıyor. O da Türkiye sınırına 45 kilometre mesafedeki Dedeağaç'a yeni açılan kumarhane. Erdoğan, ''Marmara bölgesinden buradaki kumarhaneye giden çok sayıda insan var.'' tespitini aktarıyor.

    ''YANLIŞLIKLA KIRMIZIDA GEÇTİM 700 EURO CEZA ÖDEDİM''

    Türkler bu kadar Yunanistan'a giderken Yunanlar neden Türkiye'ye çok fazla ilgi göstermiyor?'' şeklindeki sorumuza ise Erdoğan,. Yola adımınızı attığınız anda trafik durur ve size yol verirler.Kırmızı ışıkta geçmenin cezası 700 Euro. Genel olarak nüfus azlığından dolayı Kentlerinde kaos yok. Kurallar her yerde ve herkes için uygulanıyor. Yunanistan'dan kara yolu ile İstanbul'a gelmek isteyen bir Yunan vatandaşını düşünün. Trafik daha Büyükçekmece'den başlıyor. Yol kenarındaki yapı yoğunluğu, İstanbul'un kaosu, trafiği, taksisi, esnafı... Yunanların gelmemsinde tüm bunların da etkisi var bence.'' yanıtını veriyor.







    Haberi Paylaşın :
    Bu haber 27.08.2017 - 13:56:58 tarihinde eklendi.

    Kullanıcı Yorumları

    faruk boyacı - 27.08.2017 21:29:11
    Sevgili kardeşim Levent cok doğru tesbitler yapmış. Bir tek şeyi ilave etmek istiyorum o da lifestyle.Türk halkı Yunan lifestyle nı seviyor.Bu aradığı bir özellik. Bizim turistik bolgelerimizin bu konuyu ciddi analiz etmesi ve bu doğrultuda strateji üretmesi gerekiyor.Bunu yapmazsa Bodrum,Alaçatı gibi bölgeler korkarım ileride çok pişman olur.
    Doğrucu Davut - 28.08.2017 09:55:26
    Kim uyduruyor , şezlong parası yok diye :) Bunu her yerde duyuyorum. Girişi paralı Beach Club yok ama tüm şezlonglar ücretli ,5-7 euro yatak başı. Türkiye"den ucuz falan değil. Tek konu huzur ve turist olmayı hissetmek.
    Aslan Kral - 28.08.2017 13:59:46
    Şezlonglar bedava olmaz. Plajda şezlonglu alandan genelde daha geniş boş alan yer alır. İlla oradan yemek yeme zorunluluğu yoktur. İsteyen plaja havlusunu koyar yemeğini de yanında getirir yer. Kimse çöpünü oraya atmayı aklına getirmez, kimse hüloooğğğ mangal yapalım demez. Yazılmamış görgü kuralları ve saygı neticesinde keyiflice tatil yaparsınız. Sahillerde kimse kafasını kaldırıp Size yiyecekmiş gibi bakmaz vs vs... Birçok tespit yapılabilir ama en basiti Avrupa"dır. Bize en yakın Avrupa ülkesidir. Adım attın mı keyiflidir. (=
    B.Ilhan - 28.08.2017 14:01:10
    Ben 3 sezondur Giritte calisiyorum.Levent beyin tesbitleri belki luks kategorideki oteller ve Restoranlar icin gecerli ve de dogru.Cunku Turkiyenin 2 seneden beri gozden dusmesi nedeniyle Avrupali Acenteler Yunanistandaki ve de Ispanyadaki fiatlari yukselttiler.Ama tatilini kucuk otellerde,apartlarda gecirmek isteyenler icin Yunanistan hem ucuz hemde kaziklanma korkusundan uzak vede gurultusuz.Faruk beyin yazdigi gibiiyi analiz etmek ve de dogru strateji uretmek gerekiyor.Eger mukayese edersek Otellerimiz,hizmetimizde daha dogrusu turizm sektorunde bir suru konuda cok daha iyi ve tecrubeliyiz ki bunu yillardir Turkiyeye giden simdi Yunanistana cark etmis turistte soyluyor.Sadece egitimsiz ve ucuz personel calistirmayla,sokakta her gelen turiste yolunacak kaz gozuyle bakan saticisi, garsonu,Patronu,dukkan sahibiyle Yunanliyla ,Ispanyolla,Italyanla biraz zor basederiz.Daha yazacak cok sey var ama.... Yani kisacasi basindan sonuna kadar her konuda egitim sart yoksa Luks otellerle,retoranlarla,butiklerle bu is olmuyor. Saygilarla
    Ali - 29.08.2017 11:44:42
    Levent Bey tatillerini nerede geçiriyor çok emin olamadım. Geçen sene 4 gün Samos, bu sene 4 gün Kos yaptık arkadaşlarla. Adam başı 20"lik birer Ouzo içmemize rağmen 25 Euro"dan fazla vermedik akşam yemeğine. Şu anda arkadaşlarım 10 günlüğüne Girit"e gitti. Otelin gecesi 47 Euro/oda ve deniz kenarında. En fazla içkili yemeğe 20 Euro veriyoruz dedi. 2 adada gittiğimiz 6-7 plaj vardı, hiç birinde şezlong parası vermedik. Benim için konu hem para, hem de alt alta üst üste olmadan insanca muamele görmek.
    MEHMET - 1.09.2017 18:13:12
    Bizim otelciler Turk turist istemiyor. Alirsada 5* li otelde kisi basi 400 tl den !!! Cocukta varsa aile gunluk 1000 tl. Oteli mi satiyorsunuz ne yapiyorsunuz siz ya ? Adamin oteli %70 olsa bile hala yerli turiste 300-400 tl fiyat cekiyor insaf insaf !!! Yurtdisinda tatil buradan daha ucuz. Bizim otelciler ac gozlu ancak yerli turisti nasil kaziklariz derdinde !!!