Ege turizmine Antalya darbesi

Antalya’nın Rus turist açığını yerli turistle gidermek için fiyatlarını indirmesi Ege’nin keyfini kaçırdı. Egeli turizmciler, bayram dolayısıyla yükselen dolulukları, sezon sonuna kadar korumayı hedefliyor.

Ege Bölgesi turizm sezonuna kötü başladı. Ekonomik kriz nedeniyle, gelen Rus turist sayısının azaldığı Antalya rotayı yerli turiste çevirince Ege turizmi sıkıntıya girdi. Antalya, yüzde 50’ye varan indirimlerle Ege’nin turizm pastasından pay almaya başladı. “Aradığımız müşterilerimiz Antalya’dan çıkıyor” diyen sektör temsilcileri fiyatlarını yeniden revize etme yoluna gitti.

UMUTLAR BAYRAMA KALDI

Rusya etkisinin yanı sıra sınavlar, Ramazan ve havaların geç ısınması nedeniyle sezona kötü başlayan Ege turizmi, yüzde 10’lara varan gerilemeler yaşıyor. Hürriyet'ten Mete Tamer Omur'un haberine göre, sektörün umudu ise yaklaşan Ramazan Bayramı... Sektör temsilcileri, Ramazan Bayramı’yla başlayacak hareketliliğin diğer aylarda da devam etmesini umut ediyor. Sektörün bir diğer beklentisi de bir an önce koalisyon hükümetinin kurulması.

ÇEŞME’DE DOLULUK YÜZDE 75’LERDE

Çeşme’nin sezona Ramazan nedeniyle ilk etapta biraz sıkıntılı başladığını ifade eden Çeşme Turistik Otelciler Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Veysi Öncel, “Ama daha sonra bir toparlanma oldu. Şu anda doluluk oranı yüzde 75’lerde” dedi. Çeşme’nin ağırlıklı yerli turistin geldiği bir yer olduğuna dikkat çeken öncel, “Dolayısıyla Rusya bizi çok etkilemedi. Aksine biz bu yıl iyi bir sezon bekliyoruz. Birçok yeni gurme mekan, otel açıldı. Bunlar bölgeye ilginin bir göstergesi. Ramazan Bayramı’nda da doluluklar şimdiden yüzde 80’lerde. Havaların ısınmasıyla birlikte önümüzdeki günlerde Çeşme oldukça verimli bir sezon geçirecek ve bu eylül sonuna kadar devam edecek” dedi.

80 TL’YE HER ŞEY DAHİL TATİL SUNUYORLAR

Kazdağları Otelciler Derneği Başkanı Mehmet Öngen, çok kötü bir sezon geçirdiklerini vurgulayarak, ciddi düşüşler yaşandığını bildirdi. Turistlerin güneye indiğini söyleyen Öngen, “70-80 liraya her şey dahil sistemi onlara daha cazip geliyor. Bizim bölge oda+kahvaltı ağırlıklı çalışıyor. Fiyatlar da Antalya’ya kıyasla yüksek. Durum böyle olunca turist sayısında ciddi daralma yaşanıyor. Ramazan Bayramı’nda ilk kez doluluk oranlarımız yüzde 50’lerde. Son 15 yılın en kötü sezonu. Bayram sonrası toparlanma bekliyoruz” görüşünü paylaştı. Türkiye’nin uluslararası turizm pazarında imaj sıkıntısının varlığına da dikkat çeken Mehmet Öngen, “İŞİD’in Suriye’de yaptıkları Türkiye’yle ilişkilendiriliyor. Bu kötü imajı ortadan kaldırmak için bakanlığının acilen tanıtım kampanyası başlatması gerekiyor. Şayet bakanlık bütçesinin dörtte birini tanıtıma ayırsa turizmde patlama yaşarız. Bu algıyı yıkmak gerekiyor. Ama şu anda birçok otel sahibi bakanlığın ne işe yaradığını sorguluyor. Bana göre turizme en güzel katkı bakanlığı kapatmak” dedi.

AVRUPALI DESTEK ÇIKIYOR

Rus turistte yaşanan gelişmelerle birlikte Bodrum’un nisan, mayıs ve haziranı istediği gibi geçirmediğine dikkat çeken Bodrum Otelciler Derneği Başkanı Halil Özyurt, sorunun sadece Rus turistte yaşanmadığını belirterek, şöyle devam etti: “Bodrum’a her yıl ortalama 50 bin Rus turist gelirdi. Orada sıkıntı malum. Bunun yanında ekonomik krizde olan Yunanistan bizi etkiledi. Başta İngiltere olmak üzere Avrupa, Yunanistan’a destek için vatandaşlarını tatil için bu ülkeye yönlendiriyor. Ayrıca bölgede yaşanan savaş da Türkiye’yi etkiliyor. Şu an bir önceki sezona kıyasla yüzde 20’ye varan kayıp yaşanıyor. Ama hareketlilik başladı.

Umutluyuz. Bir önceki sezona kıyasla bu yılı yüzde 5’lik küçülmeyle tamamlarız diye düşünüyorum.” Özyurt, Rus turistle beslenen Antalya’nın bu açığı kapatmak için Ege’nin de portföyünde önemli bir yeri olan yerli turiste yöneldiğini ifade ederek, “İndirimler yaptı. Tabii biz de şu an yüzde 10-40 arasında indirim yapıyoruz” diye konuştu.

ANTALYA BİZİM PASTAYA GÖZ DİKTİ

Çeşme Turistik Otelciler Birliği Başkan Vekili Yakup Demir, turizmde yaşanan sıkıntının en önemli nedeninin Rusya’da yaşanan gelişmeler olduğunu dile getirdi. Demir, “Bu durum da en çok Rus turistle beslenen Antalya’da büyük yara açtı. Antalya da yarayı kapatmak için Çeşme gibi yerli turistle çalışan bölgelerin pastasındaki paya göz dikti. Aradığımız müşteriler Antalya’da çıkıyor. Çünkü Antalya yüzde 50’lere varan indirimler yapıyor. Özelikle şu anda acenteler sıcak satışa başladı” dedi.

SEFERİHİSAR’DA YÜZLER GÜLÜYOR

Türkiye’nin Cittaslow (Sakin Şehir) başkenti Seferihisar, temmuz itibariyle yüzde 100 dolululuğa ulaştı. Turizmcilerin yüzünün güldüğü Seferihisar’da son yıllarda artan popülerliğin meyvelerini toplanıyor. Euphoria Aegean Resort Spa Satış ve Pazarlama Müdürü Mehtap Yolcu, “Seferihisar turizmde parlayan bir yıldız ve talep her geçen gün artıyor. Türkiye genelinde Rusya’daki kriz nedeniyle sıkıntılar yaşanıyor. Ama biz şu an herhangi bir gerileme yaşamadık. Aksine özellikle iç piyasadan yoğun talep alıyoruz” dedi.

Club Resort Atlantis Tatil Köyü Müdürü Hakan Köker de, “Talep bu yıl çok fazla. Fransız ve Almanların yanı sıra Slovakların ve yerli turistin de tercihi haline geldik. Cittaslow’la birlikte Seferihisar’ın çok başarılı bir tanıtımı yapıldı” diye konuştu. Teos Village’ın ortaklarından ve yöneticisi Onur Soyer ise Seferihisar’ın Cittaslow konseptiyle her geçen gün turizmde kazandığı ivmenin artacağının altını çizerek, şunları söyledi: “Bence gelecek yine Cittaslow oluşumuyla örtüşen bir turizm modelinde olacak. Bu model doğa, çiftlik ve botanik turizmi olarak çeşitlenebilir. Deniz turizmiyle sınırlı kalacağını düşünmüyorum.”

TUR OPERATÖRLERİ TUNUS MÜŞTERİSİNİ MARMARİS’E KAYDIRDI

Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Bülent Bülbüloğlu, Marmaris’i ağırlıklı olarak yabancı turistin tercih ettiğini belirterek, “Bu alanda yaşanan daralmayı yerli turistle telafi yoluna gittik. Yüzde 8-10 olan yerli turist oranını bu yıl yüzde 15’lere çıkarmayı planlıyoruz. Buna göre fiyatlandırmalarımızı güncelledik. Şu anda Avrupa’dan gelen turist sayısında yüzde 12’lerde gerileme söz konusu” dedi.

Bülbüloğlu, Tunus’ta yaşanan faciayla birlikte bu ülkede özellikle İngiliz turistlerin iptaller yaptığının altını çizerek, “İngiliz tur operatörleri iptalleri bizim bölgeye kaydırma kararı aldı. Şerden hayır beklenmez ama böyle de bir gelişme oldu” dedi. Sadece turist sayısının azalmadığını, kalış sürelerinin de düştüğünü ifade eden Bülent Bülbüloğlu, 9.5 gün olan konaklama sürelerinin 7.5’lara gerilediğini aktardı. Bu yıl yüzde 10’luk daralma beklediklerini açıklayan Bülbüloğlu, ağırlıklarını 2016’ya verdiklerine işaret ederek, “2016’yı da kaybetmemek adına şimdiden tanıtıma başladık. Bakanlığın da çalışmalara katkı koymasını bekliyoruz” ifadesini kullandı.

Bu Haber 13.07.2015 - 09:53:14 tarihinde eklendi.
Kullanıcı Yorumları
  • The Kamchatkan 13.07.2015 - 02:29

Gittim Alaçatıya deniz meniz yok. Ulaşım araba ya da Dolmuş ta denize kadar. Safranboluya gitseydim daha iyi olurdu, en azından dağ havası alırdım. Konaklama fiyatları uçuk.Adamlar kenini çakma Royal kisvesine bürümüş, görene asaletleri ezelden sanır. Yunan mimarisinin çakması iş götürmeye çalışıyor, yurdum insanı. Duydum ki Sörfçüler Foçaya kayıyor, Foçadan sonra Dikiliye de geçerler. Rüzgar bol. Bizim asilzade Alaçatılıların ilerleyen dönemde işi zor. Millet keriz değil hocam. 3 tane daracık sokak ve resturant ve barlar ile turizm olmaz. Aynı paraya daha klas mimariyi Avrupada görürüm. Yaz turistine ve sörfçüye yakın deniz gerek. Gelenin bir daha geşeceğini sanmam.Keninize çeki düzen verin ve bence konaklama fiyatlarınızı bir daha baştan geçirin.Bu gidişle işiniz zor.

En Çok Okunanlar
Bunları Okudunuz Mu?
Yazarlar
Tüm Yazarlar
GÜNCEL HABERLER
SEKTÖREL HABERLER

Turizm gündemine ilişkin haberlerin her gün mail adresinize gelmesi için abone olun.