DETUR sezonun ilk Finlandiya uçağını karşıladı, Bağlıkaya destekleri eleştirdi

DETUR, 2016 turizm sezonunun ilk Finlandiya uçağını Antalya havalimanında çiçeklerle karşıladı. Karşılama töreninde bir açıklama yapan DETUR CEO'su Firuz Bağlıkaya, Hükümet tarafından açıklanan destek paketinden yararlanamamalarına rağmen ellerini taşın altına koyarak Türkiye'ye turist getirmeye devam ettiklerini söyledi. Baülıkaya, ''Operasyon yaptığımız bölge kapasitelerinden dolayı teşviklerde sınır olarak konulan rakamın altında turist getiriyor olabiliriz ancak risk alarak bu zor sezonda uçaklarımızın yönünü başka bir ülkeye çevirmiyoruz.'' diyerek, destek paketinin genişletiletilmesi gerektiğini ifade etti.

DETUR, 2016 turizm sezonunun ilk Finlandiya uçağını Antalya havalimanı apronunda gerçekleştirdiği bir organizasyonla karşıladı. Karşılama töreninde bir açıklama yapan Firuz Bağlıkaya, bu yıl gelen her turistin önemli olduğunu ifade etti.

'ÇOK ZORLU BİR DÖNEMDEN GEÇİYORUZ'

Bağlıkaya'nın açıklaması şu şekilde:

Ülkemizin uluslararası düzeyde en yüksek rekabet avantajına sahip olduğu, Türkiye'nin büyümesinin en kestirme yolu olan sektörümüz her zamankinden çok daha kırılgan, çok daha hassas günlerden geçmekte...Standartlara uymayan, önceden öngörülemeyen ve turizm sektörünün tüm dinamiklerini derinden etkileyen çok zorlu bir dönemden geçiyoruz.

'TEK BİR TURİST BİLE ÖNEMLİ'

Gerek komşularımız, gerekse ülkemizde yaşanan üzücü olaylar ne yazık ki önce sektörümüzde ve haliyle de ülke ekonomimizde büyük hasarlar oluşturuyor.Türkiyemizin ve insanımızın umudu olan turizmde her yıl ülkemize binlerce turist getiren, şartlar ne olursa olsun uçaklarının yönünü ana destinasyonu  Türkiye’den başka yöne çevirmeyen ‘’DETUR’’  olarak bizler elimizi taşın altına koyuyor ve tek bir turistin dahi öneminin bilincinde, büyük bir özveriyle işimizi yapıyoruz. Fuarlara katılarak ülkemizi temsil ediyor , binlerce uçaklık kontratlar imzalayarak risk alıyor ve her yıl Türkiye’ye daha fazla turist getirebilmek için tüm enerjimizle çalışıyoruz.

'DESTEK PAKETİNDEN FAYDALANAMIYORUZ'

Ancak şartların zorlu, iptallerin ardı ardına yaşandığı şu günlerde Devletimizin desteğini hakkıyla hissetmek istiyoruz.

Ne yazık ki yürürlüğe giren turizm destek paketinden biz ve bizler gibi yılda 100 ila 150 bin turist getiren acenteler faydalanamıyor. Açıkçası A'dan Z'ye istisnasız bütün sektörün ölçüsü ve çapı oranında yararlanması gereken destekler tabiri caizse alfabenin ilk dört beş harfiyle sınırlı kalıyor ve geriye kalan 25 harf bu desteklerden mahrum bırakılıyor.. Alfabenin 25 harfinin olmadığı bir yerde de başarı hikayesi yazılamaz. Yazılsa yazılsa "Ali topu at" düzeyinden öteye geçilemez.

Biz kendi uçaklarımız ve kendi imkanlarımızla mart ayından itibaren ülkemize turist taşımaya çalışıyoruz ancak  yılda yüz binin üzerinde kişiyi ülkemize getirmemize rağmen kredi garanti fonu teminatı ile kredi kullanma imkanına sahip tur operatörleri arasında yer almıyoruz. İhracatçı statüsünde sayılmıyoruz hatta mart ayında uçak dolusu turist getirmemize rağmen uçak başına ‘’6000 dolarlık yardım paketi’’ mart ayında turist getirmek çok daha zor olmasına rağmen, destek; nisan ve mayıs ayı ile sınırlandırıldığı için faydalanamıyoruz. Aylarla ve sayılarla sınırlı teşviğin mantığını anlamak; iş yapmak zorunda kaldığımız koşullardan bile daha zor.. Büyükleri daha fazla büyütüp, küçükleri daha küçük hale getirecek uygulamalar turizme katkı sağlamaz aksine tahrip eder.

'İSKANDİNAVYA PAZARINDA KAYIP YÜZDE 50'YE ULAŞTI'

Bugün siz değerli basın mensuplarıyla birlikte 189 kişilik Fin turist kafilesini karşılarken işimizin ne kadar zor olduğunu şu veri ile anlatabiliriz. Geçen yıla oranla iskandinavya’dan Türkiye’ye yönelik satışlardaki düşüş oranı yüzde 50’ye ulaştı.Elimizdeki bu verinin ışığında işimizin ne kadar güç olduğu ortaya çıksa da daha fazla çalışmaktan başka çaremiz bulunmuyor.

Bu topraklarda doğan ve geleceğini bu topraklarda gören,  20 yılı aşkın süredir kuzey ülkelerinden Türkiye’ye turist taşıyan‘’DETUR’’  olarak gücümüzün sonuna kadar; işimizi yapmaya devam etmek istiyoruz.

Bulunduğumuz noktayı korumak, için Turizm Destek Paketinin genişletilerek sektör geneline yayılmasını, çok daha objektif kriterlerle hareket edilmesini, bizleri de kapsamasını arzuluyoruz, talep ediyoruz..

Değerli Türk medyası, bizlere kattığınız motivasyon ile birlikte kamunun da desteğiyle 2016 yılını en az hasarla  kapatıp ülkemizin ve insanımızın umutlarını  ayakta tutmak için çok çalışacağız.''

Bu Haber 12.03.2016 - 18:45:54 tarihinde eklendi.
  • ahmet güney 13.03.2016 - 11:58

Helal olsun başkan , bu açıklamayı senden başka kimse yapamazdı