Benzer Haberler:
    Otobüs yolculuklarında yeni dönem: Bakanlık'tan önemli değişiklikler...
    Capital 500 listesi açıklandı, işte listedeki turizm şirketleri
    Ryanair grev ve personel sıkıntısının bilançosunu açıkladı
    101 yolcu taşıyan uçak düştü: Mucize eseri ölen olmadı, 80 yaralı
    Business class yolcuları tahtakuruları tarafından ısırılan hava yolundan özür
    Sabiha Gökçen Havalimanı 6 ayda 16.2 milyon yolcu ağırladı
    THY kaçıncı sırada? İşte dünyanın en çok yolcu taşıyan hava yolu şirketleri
    Pegasus ile Nile Air arasında ortak uçuş anlaşması imzalandı
    THY ilk 5 ayda tüm zamanların rekorunu kırdı
    Pegasus İzmir-Umman uçuşlarına başlıyor

    Bir yolcunun Pgasus isyanı: Havada dehşeti yaşadık

    24.03.2018 - 15:12:24



    Pegasus Hava Yollarına ait uçakla İstanbul Sabiha Gökçen'den Dalaman'a uçan yolculardan biri, havada dehşeti yaşadıklarını anlattı.



    TurizmGüncel

    Pegasus Hava Yolları'na ait uçakla Stansted'den Sabiha Gökçen Havalimanı'na gelen Engin Çağlı isimli yolcu, sonrasında Dalaman'a gitmek için bindiği Pegasus Hava Yolları'na ait başka bir uçakta yaşadıklarını TurizmGüncel'e anlattı.



    Engin Çağlı, yaşadıklarını şöyle anlattı:

    ''Pegasus Hava Yolları  ile dün  Stansted'den  Sabiha  Gökçen'e  geldim. Uçuş  güzeldi. Havalimanına  indik ve bu  kez  Dalaman  uçağını beklemeye  başladık. Kalkış saati 20.35  fakat  gecikme olduğu belirtildi. Uçak körükte ama bir  gariplik olduğunu hissettim. Yaklaşık 55  dakika  geciktik. Normaldir olabilir. Sonra 25 dakika  daha  bekledik  kulenin  uçuş izni ile havalandık.

    ''YOLCULAR KRİZ GEÇİRMEYE BAŞLADI''

    Pilot  arkadaşımız 'hafif  türbülans var ama  gerekli donanım ve  tecrübeye  sahibiz'  dedi. Neden geciktiğimizin nedeni belli oldu. Afyon'a  kadar  türbülans devam etti. Bu  sürede pilotumuz hiç bir şey  yapmadı. Yani  uçağı hızlandırma sola  ya da  sağa  gibi  manevralar  asla  yok. Afyon  dalaman  arası  ciddi  türbülansa  girdik. Uçak  airbus 320 Neo. Modern yeni bir uçak  ama  pilotumuz maalesef o kadar  değil. Ciddi  şekilde yumruklar gibi uçak sallanıyor. Herkes özellikle  bayanlar yanımdaki  genç kız arkamdaki yolcu  krizler  geçirmeye  başladı. Çocuklar bayanlar ağlamaya  başladı. Bugüne  kadar  yüzlerce kez  Avrupa'da  uçmuş biri  olarak  pes  dedim. 

    Türk  pilotlarımız çok  yol  katetmeli diye  düşünüyorum. Evet  türbülans  olur  ama  3-5  dakika sürer, 30  dakika  değil. 

    ''HOSTES HAVAYA ZIPLAYIP YERE DÜŞTÜ''

    Ciddi  türbülans  sırasında  hostes  hanım  çöp toplarken havaya  zıpladı  sonra  yere  düştü. Geriye  doğru çömelerek  hareket etti. En son  Dalaman Havalimanı ışıklarını gördüm Bu esnada  yumruk gibi sert  bir  türbülans daha  geldi.  Uçak  kalbur  olacaktı. Pilot  arkadaşımız  bu  30  dakika  tek  bir  kelime  etmedi  yazık. Herkes  şokta  ardından  son  türbülans  sonrası  nihayet uçak  yükseğe  doğru hızlandı aslında  çoktan  yapması  gerekeni en  son yaptı. Havadayız yani az türbülans  bölümünde ben  Antalyaya  yöneldi  sandım. Pilot 5 dakika  sonra 'arkamızdan  gelen  100  km hızındaki rüzgar sarsıntıya  neden  oldu' dedi. Tabii  karar vermedi  henüz  ne  yapıcağız  diye  sonra  Bodrum'a  yöneliyoruz  dedi.

    ''TURİSTLER 'HAYATIMIZDA BÖYLE BİR ŞEY YAŞAMADIK' DEDİLER''

    Burada  türbülans başladı  havada  tur  atıyoruz. Rahmetli  babam  dün benimleydi diyebilirim. Duaları ile şans eseri yakıt krizine  girmedik. Sonra Bodrum'a zar zor indik. Herkes panikte. Uçak bekleyip  Dalaman'a  hareket  edebilir diye bir çok kişi  inmek istedi ben dahil diğer  yolcularla konuştuk inme  kararı  aldık. Bu sırada  pilot otobüs  ayarlanacak dedi. Ben diğer  İsviçreli turistler ile taksi tutarak  Marmaris'e doğru yola  çıktık. Annemi  aradım  gecikeceğiz  dedim. Yolda  turistler  hayatımızda  böyle  birşey  yaşamadık  dediler. Taksici ile  konuştuk  özel hava yolu şirketleri genelde böyle  durumda uçuşu iptal  etmeyip  diğer  limana iniyor  dedi.

    ''THY İPTAL EDİYOR, ÖZEL ŞİRKETLER ETMİYOR''

    Taksici böyle durumlarda THY iptal ediyor dedi. Yani  180 can Airbus  320 Neo... Bu  kadar  paragözlük olunmamalı. Koyun bile olsa bir candır. Kötü hava koşullarını  anlarım ama dedim ya  paragöz şirket Pegasus tecrübesiz bir  kadro ile nereye kadar varıcaklar? Bir  gün can azarı  yaşanıcaktır. Uçak, Sabiha  Gökçen-Dalaman PC 2296.''




    Haberi Paylaşın :
    Bu haber 24.03.2018 - 15:12:24 tarihinde eklendi.

    Kullanıcı Yorumları

    seyahatsever - 25.03.2018 08:27:58
    oncelikle geçmiş olsun tüm yolculara pegasus firmasının biraz daha ciddiyet içinde olması lazım,bu tip durumlarda iptal edersin olur biter havada bu kadar riske girmeye insanları uçak yolculuğundan soğutmaya gerek yok diye düşünüyorum,tekrar geçmiş olsun
    PEGASUS DÜŞMALIĞI - 25.03.2018 20:59:20
    Pegasus düşmanlığı zirve yaptı.İddia makamı yolcu,hakim taksici.vay beee..
    El bebek gül Bebek - 26.03.2018 10:10:18
    Maalesef artık tüketici hiçbir teknik bilgi ve tecrübeye sahip olmadan aklına geleni yazıyor. Pegasus çalışanı değilim. Servislerinide sevemem amma uçarım. Fakat teknik konuya hakim değilsem atıp tutmam. Korkularımı başka şirkete maal etmem. Uçağın kalkışı keyfi değildir. Hava şartları müsaitse uçurulur.Teknik arıza yoksa uçurulur. Dün Antalya sahlde bisiklete binemedim. Uçuş uygun görülmüş ve sağ salim iniş yapmış. Lütfen bunalrıda dikate alın...
    Pegasuszede - 26.03.2018 11:40:13
    hayati bir tehlike yaşamamış olsak da bize de yurtdışından dönerken türlü rezaletler yaşatmıştı pegasus.. düşmanlık değil eleştiridir bunlar.. sizin için illa birilerinin ölmesi mi gerekiyor?..
    Engin - 26.03.2018 15:33:56
    cevap pegasus düşmanlığı-yani ben bir yolcu,hakim yada taksici değilim,yüzlerce uçuş yaşamış,türbülanslar görmüş ve en onemlisi airbus ve boeing uçaklarının parçalarını yapan firma çalışanıyım,asla pegasus düşmanı değilim,tekrar uçmayacağım çok korktum diye bir beyanımda olmadı,ülkemizde insanımız uçak ile yeni tanışıyor,insanımızı uçak yolculuğundan soğutmak talihsizliktir,size bir kaç sorum var avrupa ve amerikada bu tip durumlarda yüzlerce uçuş iptal neden?kötü hava koşulları2. sorum 100 km hız bu pilotun açıklaması benim değil,bir pilot arkadaşınız var ise sorun kendisine,bu tip durumlarda ne yapılır,ben yazayım biraz öğren uluslarası kurallar gereği kalkılan limana geri dönülür,yada en yakın limana inilir,yani hakaret ederek yazdınız bende cevap yazıyorum belki birşeyler öğrenirsiniz sayın yorumcu,bu tip durumlarda pilot ne yapar bir konu,fıkra anlatır,yolculardan özür diler,bunlarıda yapmamış bir pilotumuz vardı,ben asla korkmadım,dehşete kapılmadım,çevremdeki bir çok bayan bu durumda idi,uçak bodruma yöneldiği zamanda türbülans bir süre sonra yeniden başladı,endişem ise bodrumada inemez isek geriye izmir adnan menderes kalıyor,2 nokta çok önemli iyi dokuyun ve cevabınızı bekliyorum,yakıt krizine girse veya pitot tüpleri zarar görseydi bunlar ihtimal dahilinde,yanımdaki arkamdaki yine bir arka sira 3 bayan fenalık geçiriyor devamlı soruyorlar ne olucak,bende bu 2 ihtimal olmaz ise yakın bir limana ineceğimizi söyledim airbus 320 neo uçak,yine devam ediyorum bodruma indik ilk anda uçak mühendisleri hemen motorları kontrol etmeye başladılar,sayın başarılı pilotumuz önce teknisyen istemiş,bizlere bir açıklama yapmak yerine yada özür dilemek adına,siz türk pilotlarımıza sorun türbülans extreme ama clear değil uçak düşürmez bir noktada doğru,ama bende örnek vereyim airfrance airbus 330 havadaki buz kristalleri nedeni ile pitot tupleri donunca stall oldu?siz bilmem stall nedir bilirmisiniz,air asia kazası airbus 320 yine stall oldu kurtulan olmadı,türk havayolları bu konuda akıllanmış iptal et riske girme,ama iptal edersen geri ödeme yapıcaksın değilmi?bu yazıları herkes okuyor bende şunu söylüyorum uçmaya yeni başlayanlar için havalimanındasınız olumsuz hava koşulları nedeni uçağınız iptal dediler,sinirlenmeyin işte bravo ciddiyet budur,insan hayatını riske atmıyorsunuz ben işte firma budur derim alkışlarım,ama kendini bilmez bir takım insanlar yazar iptalmi olur filan doğrusu budur,olumsuz hava koşulları nedeni ile türkiyede en fazla risk alan firma pegasus dur,youtube,sosyal medya,yazılı yada görsel inceleyin görüceksiniz,ciddi bir şirket olmak istiyorsa bu konulara dikkat etmelidir,şirket devamlı şikayet aldıkça türübülans konusunda insanlar uçmaya artık korkmaya başlayacaktır,buda ülkemizin ileriye değil korkulan bir uçuş ağına,pilotlarımıza güven azalıcaktır saygılar
    ENGİNAİR - 26.03.2018 18:15:31
    Sayın Enginair. Camur at izi kalsın soylemınız Avruda yasayıp yorumcuya emir verır gıbı kendınızı yuksekte görmeniz hangı enginaır de calıstıgınızı gösteriyor.Bıraz medeni olup saygı cercevesınde sıkayetlerınızı yazarsanız ınandırcı olurdu.Yok efendım turıstler soyle demiş pılot ozur dılememıs vah ki vah halımıze sızın gıbı bazı Turk oldugunu soyleyıp orda medenıyetı kucaklamamıs burda medenıyetten bahsedenler içler acısı.ACABA Thy ucak bıletlerı ne kadardı baktınızmı .baktı ısenız neden daha buyuk bır ucak ıle ucmadınız.cunku fıyat low cost.Pegasus havayoları ucuz bıletle ınsanlara ucmayı gösterdı.Hangı sartlarda ucak fırmalarının ayakta kaldıgını bılmeden atıp tutuyorsunuz.Dunyada havayolları batmak ıken Turkıye de havayolu fırmaları yukselıste keske.pegasus gıbı bır kac havayolu daha olsa daha cok ucsa.Bu da kulagınıza kupe olur dıye dusunuyorum.
    Engin - 26.03.2018 21:20:59
    Enginair yorumcuya yanıt ben medeni şekilde şikayetimi yazdım ayrıca face sayfasında bu şikayet durmaktadır okursun sonra cevap yazarsın medeniyet nedir biliyormusun bir hata varsa özür dilenir,bu o pilotun o anlarda bir b planı olmadığının göstergesidir,ben low cost nedir çok iyi bilirim Türk havayolları ile saat uymadığı için biletimi alamadım,avrupanın en büyük 2 havayolu easy jet yada ryanair ile kimse uçmasın git o zaman British airways ile uç deme lüksü hiç bir kimsenin haddine değildir sanırım el bebek gül bebek adlı yorumcuya da yanıt hakkımı kullanıyorum,hiç bir teknik bilgiye sahip olmadığımı söyledi,bende her iki uçak fabrikasının parçalarını yaptığımızı söyledim,dünyadaki birçok uçak kazasını araştırdım ve izledim sizede tavsiyem araştırın özellikle airfrance 2009 kazası bir buçuk saat video you tube dadır,yine hala hafızalarda değilmi 2007 atlas jet kazası olumsuz hava koşulları nedeni ısparta havalimanı 2 kez pas geçtikten sonra dağa çakıldı,türkiyenin en iyi eğitim bilim insanları o kazada can verdi,benim burada amacım pegasus şirketi ile kimse uçmasın bir daha demiyorum,iyi dinleyin her iki yorumcu ileride bir can pazarı yaşanmasın,bu gibi konulardan dolayı insanlar uçak yolculuğundan mahrum kalmasın
    pegasusun zararları - 27.03.2018 10:08:31
    pegasus; ölücü ve mezarcıların uçtuğu bir hava yolu şirketi. daha önce defalarca farklı havayolları ile uçtum maalesef pegasus"u da denedim ve en fazla rötar yapan hizmetin sıfır oldugu utanmasalar ucak içine verdikleri oksijenin bile parasını alacak olan bir zihniyetin havayolu şirketi. Tavsiyem: Biraz daha fazla verin ve Başka bir havayolu ile uçun. Batık borajet bile bunlardan iyidir.
    Engin - 27.03.2018 12:02:09
    Bilgi paylaşımı yapmakta fayda var diye düşünüyorum. Kimseyi karalamadan ve mümkün olduğunca gerçek bilgi. Eğer Pegasus uçuşunda böyle bir hava muhalefetinde eksik hizmet aldığını söyleyen bir yolcu varsa bunu belirtip olmasını düşündüğü şekli de yazarak konuyu nakletmiş olur. Biz de faydalanırız. Diğer yorum yapanlar da aynı şekilde bilgilerini paylaşırlar. Kişilerin şahsi tecrübelerini subjektif olarak aktarması kafaları karıştırır. Yani Youtube da video seyredip araştırma yaptığını söylemek abesle iştigaldir. Her hava muhalefetinde Avrupa"da havada bir tane uçak olmazdı. Yine sizin için geçerli kaynak olan Youtube videolarından bakınız , "kötü hava şartlarında iniş yapan uçak videoları"nı seyretmedi sevdiğimden size de önerebilirim. Doğru karar verebilen ve yolcusunu mağdur etmek istemeyen havayolları daha çok yolcu tarafından tercih edilecektir.
    Engin - 27.03.2018 14:51:41
    sayın yorumcular subjektıf anlamda kafa karıştımak anlamında söylemedim,yada eksik hizmet aldım demedim,youtube özellikle air france kazası için söylüyorum kaza kırım ekibi bu konu ile ilgili uzmanların açıklamalarıdır,bir şahıs değildir,yine bazı arkadaşlar yazıyorlar diğer firmadan bilet alsaydın o firmanın adını yazmıyorum saatleri uymadığı için almadım,yani siz yurtdışından gelince aynı firmadan uçak biletinizi almazsanız gecikme sorumluluğu olmuyor sayın okurlar bunları öğrenmeniz adına yazıyorum bilgi sahibi olmak için,yine devam ediyorum dünyada hiç bir ülkede bu low cost firmadır yemek ve içecek hizmeti vermez şikayetim olmadı,bu riskli bir hava yolculuğunda türkiyede yeni uçakla tanışan insanları soğutmaktır,elbette türbülans olucaktır,yine yazdınız her hava kötü olduğu zaman iptalmi olur,havada 100 km fırtınadan bahsediyorum afyon dalaman 30 dakika şiddetli extreme türbülans,sonra yeni rota bodrum yaklaşık 60 dakika her iki rotada havada asılı kaldık yani türbülanstan çıkmışsın rota değişiyorsun tamam doğru olanı sonra yeni bir rota tekrar extreme türbülans insanlar çığlık çığlığa,durum budur bakın o firmanın adını yazmıyorum londra kalkışları olumsuz hava nedeni ile iptal edildi basından takip ediniz,pegasus kötüdür demiyorum burada şirket hatası vardır,pegasusdan bilet almayın diğerinden alın iddiam yoktur bilginize