27 bin 836 lira sermayeyle turizm şiketi kurdu, 2016 cirosu 8 milyonu aştı

Neredekal.com'un Genel Müdürü Özkan Hacıoğlu, Neredekal.com'u anlattı. 10 yıl önce 27 bin 836 lira sermaye ile şirketi kurduklarını belirten Hacıoğlu, 2016 yılında 8 milyon ciro elde ettiklerini açıkladı.

TurizmGüncel

Neredekal.com'u kurmadan önce iLab  Holding'in bir iştiraki olan Kariyer.net’in bölgeler grup müdürü olarak görev yaptığını ve şirketin Anadolu yapılanmasını kurup yönettiğini belirten Özkan Hacıoğlu, şehirleri gezerek kurumsal satış yaptığını ifade etti. Özkan Hacıoğlu ''Bir gün Gaziantep'e giderken bir grubun seyahat  kitini satın aldım.  Kitin içinde çok taşlaşmamış seyahat yöreleri vardı. Aslında buralar insanların bilmesi durumunda gideceği yerlerdi ama kimse bilmiyordu. Ben de gezmeyi seven bir insan olduğum için internette buralarla ilgili araştırma yaptım ancak hiçbir şey bulamadım.'' dedi.

27 BİN 836 LİRA SERMAYEYLE KURULDU

Sonrasında mevcut işinden ayrılan ve elindeki 27 bin 836 lira sermayeyle Neredekal.com'u kuran Özkan Hacıoğlu, ''Şirketin bütün temel gereksinimleri bu parayla alındı. Ama artımız şuydu; satış kökenli bir adam olduğum için daha site açılmadan powerpoint sunumuyla Neredekal.com için kurumsal üyelik satışı yapmaya başladım. Hikayemiz de şuydu; Özellikle çok taşlaşmamış tatil yörelerine, mesela Bodrum merkez değil de, etrafındaki küçük tatil bölgelerine odaklandık. Marmaris'teki büyük oteller yerine biraz daha yukarı çıkıp Hayıtbükü, Ovabükü, Palamutbükü gibi yerlere gittik.'' şeklinde konuştu.

''İLK OLDUĞUMUZ İÇİN KOLAY VE HIZLI BÜYÜDÜK''

O zaman o bölgelerle ilgili ilk internet içeriklerini kendileri yarattıkları için sitenin organik büyümesinin çok kolay ve hızlı olduğunu ifade eden Özkan Hacıoğlu, ''Oradaki otellerin reklam ve pazarlamayla büyük bütçeleri yoktu.  Onların tanıtımını yaptık. Orada da vizyon olarak 'eğer bir insan o taraflara gitmek istiyorsa bunu Google gibi arama motorlarında nasıl arar?' diye düşünerek kendi ekibimizle içerikler hazırladık. Otellere de, ''Buraya gelmek isteyen potansiyel bir kitle bizim üzerimizden toplanıyor. Otelinizi Neredekal.com üzerinden tanıtın'' diyerek satış yaptık.'' bilgisini paylaştı.

Gittikleri otellerin butik tarzdaki 30-40 odalı oteller olduğunu ifade eden Hacıoğlu, karar vericilerin otel sahipleri olması nedeniyle hızlı yol almanın da mümkün olduğunu söyledi. Hacıoğlu, değerlendirmelerine şöyle devam etti:

''Bu otellerde çok kurumsal bir yapı olmadığı için 3-4 kere gitmeye gerek kalmadı. Satışı da bilen bir ekip olduğu için işler daha da kolaylaştı. Çok küçük bir parayla işe başladık ama bir ay sonra kapımızda 6 tane kiralık araç 6 tane de satışçımız vardı. Oradan hızlı bir şekilde yol alabildik.

''MİSYONERLİK YAPTIK''

Bizim o zamanki girişimimiz aslında bir misyonerlikti. Steve Jobs'un o muhteşem sunumuyla iPhone'u tanıtmadığı, Facebook'a neredeyse hiçkimsenin üye olmadığı, Twitter'ın Whatssup'ın, kısacası internetin ne olduğunu insanlara anlatan enstrümanların hiçbirinin olmadığı bir dönemden bahsediyoruz. Otellere gittiğimizde, bırakın kablosuzu, kablolu ile bile bağlanmanın zor olduğu bir dönemdi. Cep telefonlarıyla veya VIN'larla tanıtım yapıyorduk. Yani internetin doğru düzgün olmadığı bir ortamda insanlara internetten otellerini tanıtabileceklerini anlatıyorduk. Bu dönemde gittiğimiz her 100 otelden 70-80'inin henüz kendi web sitesi yoktu. İnsanlar nasıl alan adı alacaklarını bile bize soruyorlardı ve biz onlara bir nevi danışmanlık hizmeti de veriyorduk.

''BUGÜN YAPTIĞINIZ ŞEY YARIN ESKİYEBİLİR''

Biz Neredekal.com'u kuralı 10 yıl oldu. Şimdi lavaboya bile elimizde telefonla gidiyoruz. Nasıl artık kimseye 'cep telefonun var mı?' diye sormuyorsak, sosyal medya hesapları da öyle oldu. Tanıştığınızda kartvizit alma yerine sosyal medyada takipleşme var. İnternet mecrası çok eskiyen bir alan ve müşteriler artık çok daha talepkar. Bugün yaptığınız şeyler yarın eskiyebiliyor. Dolayısıyla teknoloji konusunda agresif olmak zorundayız. İnternetteki her ürün artık ikame olabilir. Bizim yokluğumuzda ortaya çıkacak boşluk, bu alanın dışında çalışan şirketler tarafından dahi doldurulabilir.''

''AÇIK ARA EN FAZLA OTEL LİSTELEYEN SİTEYİZ'''

Neredekal.com'un Türkiye'de açık ara en fazla otel listeleyen sistem olduğunu ifade eden Hacıoğlu, ''Çünkü biz sadece kendi listelediğimiz otelleri değil, aklınıza gelebilecek bütün tur operatörleri ile çalışarak Türkiye'deki tüm otelleri listeliyoruz. Onlar bize, ''Bizim otellerimizi kendi platformunda tanıt. Potansiyel müşterileri de çağrı merkezimize yönlendir'' diyorlar. Biz turizm sektöründe faaliyet gösteren bir teknoloji şirketiyiz. Kurulduğumuzdan beri yıldan yıla ortalama yüzde 60 büyüme ile giden bir şirketiz. 2016 gibi çok zor bir yılda bir önceki yıla göre ciromuzu yüzde 63, trafiğimizi yüzde 45 oranında büyüttük. Bu rakamlar da bizi Türkiye'nin açık ara en çok ziyaret edilen turizm portalı yapıyor.'' bilgilerini paylaştı.

TRIPADVISOR İLE BENZEŞİYOR

Global bir markayla özdeşleştirilmesi durumunda Neredekal.com'un TripAdvisor'la benzeştiğini kaydeden Özkan Hacıoğlu, ''Mesela Trivago sadece operatörlerden topladığı otellerin fiyatlarını mukayese eder. Aslında tek sayfalık iyi bir matematikle yapılmış bir site. Biz, aynı zamanda Türkiye'nin açık ara en büyük seyahat içerik sitesiyiz. Herhangi bir tatil bölgesine gittiğinizde tatilinizi renklendirmek için neye ihtiyacınız varsa en fazla içeriği Neredekal.com'da bulursunuz. Bu, tüm tatil yöreleri için aynıdır'' şeklinde konuştu.

İKİ ÇEŞİT GELİR MODELİ VAR

Peki Neredekal.com nasıl para kazanıyor? Özkan Hacıoğlu bu başlıkta şunları söylüyor:

Bizim iki tane gelir modelimiz var. Oteller Neredekal.com üzerinde görünmek için bize yıllık bir bedel öderler. Bir de ETS, Jolly Tur, Tatilbudur, Tatilsepeti gibi şirketlerinin otellerini tanıtarak onlara potansiyel trafik gönderiyoruz. Biz aslında tatile gitmek isteyen insanlarla konaklama hizmeti sunan şirket arasında bir köprüyüz.

''4-5 SENE ÖNCESİNE KADAR OTELLERE SAĞLADIĞIMIZ FAYDA GÖRMEZDEN GELİNİYORDU''

Bir ticaret yapıyoruz. 4-5 sene öncesine kadar, otellere sağladığımız fayda görmezden geliniyor, bu bir pazarlık unsuru olarak kullanılıyordu. Bizim de onlara sağladığımız en büyük fayda gelen telefon aramaları. Halen Türkiye'de iç pazar konaklamalarının yüzde 80'i telefonla yapılır. Otellere verdiğimiz faydayı gösterebilmek için Turkcell ile bir anlaşma yaparak 14 bin tane telefon hattı aldık. Her bir otele bunları tanımladık arka tarafta. Neredekal.com'a girenler bir telefon numarası görüyorlar. O numaranın mülkiyeti bize ait ama arandıklarında karşılarına otel çıkıyor. Teknik altyapımızla o çağrının datalarını alıp anında otelciye gösteriyoruz. Dolayısıyla, otelcilere sağladığı faydayı bu kadar detaylı anlatan başka bir yapı yok.

YILLIK ÜYELİK SİSTEMİ İLE ÇALIŞIYOR

Otelcilerin Neredekal.com'da yer alabilmek için ödemeleri gereken minimum bir tutar olduğunu belirten Hacıoğlu, ''Bu bedel otelin çapına ve ona sağladığımız faydaya göre değişiyor. Otelciler daha fazla görünmek istiyorlarsa, normal listenin dışındaki reklam alanlarında bulunabiliyorlar. Ancak sistem, temelde yıllık üyeliğe dayanıyor'' dedi.

Hacıoğlu, değerlendirmelerine şöyle devam etti.

Tesislerle ilgili olarak kalan insanların yorumları, fotoğrafları, lokasyonu, bizim editörlerimizin yorumları, fiyatlar... potansiyel müşterinin kafasındaki sorulara zaten yanıt veriyor. Şu anda 13 bin ile en fazla fiyatlı otel gösteren mecrayız.

''14 BİN TELEFON HATTI ALIP OTELLERE SUNDUK''

2014 yılında otellere farklı numaralardan çağrı gönderdik. Geçen yıl ise, darbe girişimine rağmen, otellere 1.8 milyon çağrı yönlendirdik. Bu sayıların içinden her bölge için çok büyük örneklem grupları alıyoruz. Mesela Alaçatı bölgesini aramış 1000 kişiye geri arama yapıyoruz. Bu aslında hem Neredekal.com ile ilgili hem de son tüketicinin otelle ilgili memnuniyet araması ama arayan her 100 kişiden kaç tanesi konaklama yapmış onu da öğreniyoruz. Aşağı-yukarı şöyle bir veri var elimizde: Kent otellerinde yüzde 38.4, tatil otellerinde  de 34.7'lik bir dönüşüm oranımız var. Yani otelleri arayan her 3 kişiden biri konaklama yapıyor. Turizm sektörü için bu muhteşem bir geri dönüş oranı.

''İNTERNET ŞİRKETLERİ İÇİN İLK 10 YIL HAYATİ''

İnternet şirketlerinin en büyük temel sorunu, ortalama ömürlerinin 18 ay olmasıdır. İnternet şirketleri için 10 yıl aşılması çok zor bir süre. Biz şu anda 11. yaşımıza girdik. En zor zaman ilk müşterilerinizi almaya çalıştığınız zamandır. Benim orada psikolojik eşiğim ilk 500 müşteridir. Bunu sağladığınızda büyümeniz çok daha kolay olacaktır. Arkanızda çok büyük bir grup yok, cebinizde büyük bir para yok ve insanları ikna etmeye çalışıyorsunuz.İkinci gün listemizde sadece 8 otel vardı. Üçüncü gün 13 oldu, dördüncü gün 15... O kadar kötü bir dönem ki, kimse siteyi ziyaret etsin istemiyoruz. Neden? Çünkü müşteri gelecek ve 14 bin otelin olduğu bir ekosistemde sizin sitenizde sadece 15 olduğunu görecek. Bir daha da gelmeyecek. O yüzden o dönem çok agresif olduk. İlk 3 ayda 400 otel aldık. Beşinci ayda da 500 eşiğini aşmıştık... Gelinen noktada ise rüştünü ispat etmiş bir şirketiz. Bu güveni, verdiğimiz her sözü ne pahasına olursa olsun yerine getirerek kazandık.

55 KİŞİ ÇALIŞIYOR

İstanbul ve Bursa'da ofislerimiz var. Şirketi psikolojik ve finansal nedenlerle Bursa'da kurmuştum.  Şu anda toplam 55 tane çalışanımız var. Bunlardan 7 tanesi tamamen teknoloji odaklı çalışıyor. 20 arkadaşımız sahada satış odaklı çalışıyor. Geri kalan arkadaşlarımız ise operasyon ve kurumsal müşteri hizmetleri ayağında çalışıyor. Bizim direkt olarak son kullanıcılarla bir telefon trafiğimiz yok. Telefonlarımız sadece kurumsal müşterilerimizden gelir.

''2016 CİROMUZ 8 MİLYON LİRANIN ÜZERİNDE''

İnternet şirketleri için en doğru pazarlama stratejisi olan arama motoru optimizasyonuna (SEO) çok odaklandık. Özellikle büyük tur operatörlerinin ağzının suyunu akıtmayan noktalara yoğunlaştık. Bu nedenle buralardan ciddi trafik yakalamamız kolay oldu. Zamanla para kazandıkça pazarlama bütçemizi arttırdık. Geçen yıl ciromuzun yüzde 75'ini pazarlamaya ayırdık. Amacımız cebimize daha fazla para koymak değil şirketimizi büyütmek. 2016 yılındaki gelirimiz 8 milyon TL'nin üzerinde gerçekleşti.

Bu Haber 17.09.2017 - 15:00:07 tarihinde eklendi.