İrfan Önal anlattı: İngiltere'de hangi çalışmalar yürütülüyor?

Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, WTM Londra Fuarı'nda İngiltere pazarına ve Türkiye turizmine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. İngiltere'de çok kapsamlı çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Önal, pazardan gelen haberlerin umut verici olduğunu ifade etti.

Eda Özsoy - Londra

WTM Londra Fuarı'nda TurizmGüncel'e açıklamalarda bulunan İrfan Önal, tanıtımı ve pazarlamayı destinasyon bazlı yapmaya çalıştıkalrını ifade etti. ''Tabi ki Türkiye tanıtımını yapcağız ama aynı zamanda da destinasyon merkezli tanıtımlara yöneleceğiz.'' diyen Önal, Türkiye standına ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

DESTİNASYON ODAKLI TANITIM VE PAZARLAMA

Bu yıl Türkiye standını oluştururken hem destinasyon odaklı tanıtım ve pazarlamayı hem de 2018'in Truva Yılı olması nedeniyle bunun lasnmanını merkeze aldık. 2018'in Truva Yılı olması sebebiyle bakanlık olarak 6 aydır çalışıyoruz.

''TRUVA YILI İLE POZİTİF BİR HİKAYE ANLATMAK İSTİYORUZ''

2018, Truva örenyerinin UNESCO listesine girişinin 20. yılı. Buradan hareketle, son iki yıldır yaşadığımız olumsuz meselelere karşı dünyaya pozitif bir hikaye anlatmak istiyoruz. Bu anlamda 2018 Truva Yılı bir kaldıraç görevi de görüyor.

''TRUV MÜZESİ 2018'DE AÇILACAK''

2018 yılında Truva Müzesi'nin açılacağını açıklayan İrfan Önal, ''Dünyada iyi bir halkla ilişkiler örneği oluşturacağı için müzenin açılışı, hem Çanakkale destinasyonunun hem de Çanakkale ile bağlantılı diğer Anadolu destinasyonlarının ve İstanbul'un tanıtımına vesile olacak.'' şeklinde konuştu.

''REZERVASYONLARDA YÜZDE 50 ARTIŞ VAR''

İngiltere'de 2017 ziyaretçi verilerinin geçen yılki sevielerde gerçekleşeceğini kaydeden Önal, ''Ama 2018 için çok iyi sinyaller alıyoruz tur operatörlerinden. 2018'in yaz rezervasyonları çok iyi durumda. Yüzde 50'nin üzerinde artış rakamları ulaşıyor elimize.'' dedi. Önal, İngiltere pazarının verili durumu ve pazarda yapılan tanıtım çalışmaları ile ilgili şu bilgileri verdi:

''TUR OPERATÖRLERİ KAPASİTE ARTTIRDI''

İngiltere'de Monarch'ın iflası sonrası proaktif davranan tur operatörleri var. Mesela Jet2 buna çok iyi tepki verdi ve Türkiye kapasitesini yüzde 100'ün üzerinde arttırdı. Thomas Cook da kapasitesini arttırdı. Buradaki diğer tur operatörleri de pozitif düşüncelere sahip. İngiltere pazarında son iki yılda kaybettiğimiz yolcuyu geri alacağımızı ve İngiltere pazarının eski günlerine döneceğine inanıyoruz. Projelerimizi de hem sektörel hem de tanıtım bazında o şekilde kurguladık.

TRAVEL CHANNEL, NATINAL GEOGRAPHİC VE LONELY PLANET İLE PROJELER...

Burada Kültür ve Turizm Bakanımızın da katılımıyla Travel Channel ile başlayacağımız projenin lasnmanını yapacağız. Travel Channel her biri 23 dakikadan oluşan 6 bölümde Türkiye'nin değişik destinasyonlarını tanıtacak. Bu programlar 3 yıl boyunca yayınlanacak.

Öte taraftan National Geographic ile sosyal ve dijital medyada bir kampanyaya başlıyoruz. Onun lasnsmanını da WTM Londra'da yapacağız. Ayrıca bir proje de Lonely Planet'le başlatıyoruz. Onlar da yine sosyal ve dijital mecralarda Türkiye'nin tanıtımını yapacaklar. Bir yandan da klasik reklamlarımız devam edecek. Gastronomi alanında ise sürekli katıldığımız Taste of London  etkinliğine katılacağız 2018 yılında. Aynı zamanda Chelsea Flowor Show'da da olacağız. Önemli ve farklı destinasyonların İngiltere'de görünürlüğünü de arttıracağız.

TURKEY HOME'UN AĞIRLIĞI ARTACAK

Bütün broşürlerimizi ve içeriklerimizi Turkey Home kampanyasının yansımasını görebileceğimiz şekilde yeniledik. Bunların lansmanını da ilk olarak bu fuarda yapıyoruz. Öte taraftan Home Turkey portalının testlerine başladık. Ona da kısa süre içinde canlı olarak erişilebilecek. Sosyal mecraların dışında bir de tanıtım portalımız olacak. Turkey Home ülkemiz ve destşnasyonlarımız için önemli bir olanak haline geldi. Bundan sonra o mecradaki varlığımızı bireyle iletişimi daha kuvvetli ve bireyle birebir aksiyonlar yapabilen bir evreye kaydıracağız.

Biz Turkey Home adından bir platform oluşturduk kamu olarak. Bu platform kendi aksiyonlarını alabilmeleri açısından destinasyonlar için de önemli bir platform.

''SEKTÖR SINAVI GEÇTİ''

Turizm sektörünün devletin de verdiği destekleri yerinde kullanarak zorlu sınavı başarıyla geçtiğini ifade eden İrfan Önal, ''Fuarlarda, çalıştaylarda, tanıtım gezilerinde dünyanın her yeriyle birebir iletişimini sürdürerek turizm sektörünün alabileceği tüm aksiyonları aldılar. Sektörün önünde duran bundan sonraki aşama, bu sınav süresince alınan dersleri gelecekteki yeni politikalar için doğru bir şekilde kullanmak ve Türkiye turizmini daha ileriye taşımak olmalı.'' değerlendirmesinde bulundu.